ואין לי מצלמה

ב' אלול

               .

               בת שבע על החלון, באשכולות

               של פריחה וורודה, מפתיעה,

               כל כך הייתי רוצה עכשיו להיות צופית.

               ליסמין מאות ניצנים, לבנים כנגד החושך,

               חלקם נפתחו כבר לכוכבים,

               שולחים את הריח הזה

               שלא דומה לשום דבר, שלוקח את הלב

               למחוזות של כמיהה בלתי נסבלת.

               .

8 תגובות to “ואין לי מצלמה”

  1. שלומית עוזיאל Says:

    מיכל, השיר נפלא. "כל כך הייתי רוצה עכשיו להיות צופית" – נהדר.

  2. mooncatom Says:

    תודה שלומית,
    הצופיות האלה, וואו,
    השולחן שלי בעבודה יושב ממש בתוך שיח ענק,
    וכל היום אני מסתכלת על הצופיות,
    משתאה ומקנאה.

  3. שוֹעִי Says:

    מיכל יקרה,
    בהתחלה קראתי צוּפִית (סוּפִית) וזה גם התחבר לי היטב עם מוטיב הכמיהה והנהיה אח"כ,
    אבל גם צפורים זה לגמרי בסדר, פריד א-דין עטאר , משורר פרסי סוּפִי (נרצח על ידי המונגולים בשנת 1221)
    דימה ביצירתו מנטק א-טיר (לשון הצפורים), את הסוּפים המבקשים לכלות באור האלהי, לשלושים צפורים שונות המבקשות את הסימורג, צפור פלאית המקננת על הר בסין, מעבר לשבעת העמקים.

  4. דודו פלמה Says:

    מיכל, שיר נהדר. שתדעי.

  5. דודו פלמה Says:

    וגם הציור על צלחות החרסינה.

  6. mooncatom Says:

    ש ו ע י,
    איזה כיף שראית את הצופית כסופית,
    וכמה יפה התמונה הזו של אותו עטאר,
    אני יכולה לראות אותה בלי מצלמה!

    ד ו ד ו,
    את השיר כתבתי,
    את הציור עשתה מישהי שאינני מכירה,
    אבל קלעה לתחושת הפירוק שלי בימים אלה.
    תודה,
    אני שמחה!

  7. עמית מאוטנר Says:

    שיר יפה, מיכל.
    אני אוהב לצפות בנשיקה הרכה הארוכה שהצופית נותנת לפרחים, בתדלוק אווירי עדין. אהבתי מאוד את המשפט "ניצנים, לבנים כנגד החושך".

  8. mooncatom Says:

    הי עמית,
    אני אוהבת את האופן בו אתה מלווה מלכה / מלווה שירה שלי.
    הצופית נושקת / מתדלקת, נהדר.
    תודה
    תודה.

להשאיר תגובה

