מסע עם פרחים

.

               האיש שהייתַ יכול להיות

               והאישה שיכולתַ לעשות ממני

               הם עכשיו פרחי קיץ מתייבשים לָעַד

               לחוצים בין דפי מחברת מספר שבע

               .

               ויֵש ימים כאלה שבהם אפשר

               להשתמש בשני פרחים מיובשים

               כבמכשיר ניווט אל הירח

               ובחזרה אל האישה שאני באמת

               .

15 תגובות to “מסע עם פרחים”

  1. דודו פלמה Says:

    מיכל,
    לעיתים קורה שכמה מילים ספורות נוגעות ברכות באמת
    שהיא מאוד אישית ועם זאת גם מאוד אוניברסלית.
    כשאתה נפגש בפלא כזה אתה חייב להיות אסיר תודה. תודה

  2. אלי Says:

    איזה יופי. כואב עדין

  3. איריסיה קובליו Says:

    נוגע, מיכל.

  4. עדו Says:

    מה עדיף? פרח מיובש או פרחה אבל עסיסית?

    • mooncatom Says:

      עדו,
      יש כאן שתי בעיות:
      1. אין קשר בין התגובה לשיר.
      אבל ניחא, על זה לא הייתי מתקטננת, אצלי מותר.
      2. הבעיה הרצינית באמת היא הביטוי הזה,
      קשה לי איתו, מה לעשות.

      • עדו Says:

        האמת? פרחה מבחינתי היא הסבתא שאליה הייתי הולך אחרי בית הספר והיא שמרה עלי עד שאימא שלי הגיעה (אז זה לא היה חשוב לי אבל נדמה לי שהיא עשתה את זה בחינם), במשך שנים בכלל לא ידעתי שזה גם כינוי לבחורה שטחית (ומזרחית). משמעות השם אגב הוא 'אפרוחה' . ובאמת מעניין למה דווקא השם הזה ולא נגיד ז'קלין או ז'ורז'ט הפך למטבע לשון שלא לומר כינוי גנאי.

  5. רות Says:

    מיכו
    שני פרחים במצולות הירח.
    מטילים צל ואור. מה שבאמת.

    איזה יופי.

  6. avivamishmari Says:

    עצרת לי את הנשימה לרגע, בחרדה. מוזר שאני מרגישה צורך להודות לך על זה.

  7. שוֹעִי Says:

    מיכל יקרה,
    יש לי רק פרח מיובש אחד בספר של וואלאס סטיבנס שקניתי יד שניה.
    לא אני הטמנתי שם את הפרח.
    תמיד עניין אותי מי שם אותו שם, והאם כמזכרת או כסימניה?
    הבית השני של השיר הוא באמת עניין של תמונה מפתיע שבה פרחים מיובשים
    הופכים לשער לירח… על-פי הסיום, זה שער לירח הכתום (-:

    עידו, כמדומני 'פרחה' נגזר מן השורש הערבי 'פרח' ומשמעותו בתרגום מילולי לגמרי: 'שִמְחָה'; ושמחה ממלאת את הלב בשמחה ואין בה כלל ממין 'שיר-הפרחה'
    המלנכולי עד אימה של אסי דיין.

    • mooncatom Says:

      שועי יקר,
      כפי שאפשר לראות בראש האתר
      ובתמונה של השיר הזה,
      ירח כתום וירח כחול, הם עשויים
      מאותו עור עצמו,
      והוא שזור פרחים קטנים.

      ובעניין הסימנייה/פרח,
      לך לאתר היפיפה הזה,
      אני בטוחה שתאהב אותו.

      ת ו ד ה.

להשאיר תגובה

