3=1+1

ה' בטבת

מה שעושה את הדברים, זה איך שהם מתחברים. החל באטומים הקטנטנים והחמודים של החומר וכלה בשירה. יש לי חברה (גם חברה זה מה שנוצר מחיבור, איזה יופי) שכשהיא רוצה לציין על גבר שהוא שווה, היא אומרת ש'הוא מחובר יפה' וזה לא סתם, כי לפעמים יש חומרים טובים אבל התוצאה לא משהו.

יפה עשו המורות בבית הספר היסודי, כשקראו לדבר ההוא שכתבנו לבקשתן 'חיבור', וכך הוא גם התחבר לשיעורי החשבון בהם למדנו חיבור וחיסור ונוצקה אצלנו התבנית הזו שאומרת שעל הדברים להתחבר ולהתחסר נכון, בכדי שתהיה להם משמעות.

אני נורא אוהבת להסתכל על איך שהדברים מחוברים, המסמרים הברגים והצירים, המאחורה של החפצים והביטנה של הבגדים, ומאז שאני כותבת ברצינות אני גם מסתכלת על החיבורים בדברים שאני קוראת, וזה עוד אפילו הגדיל אצלי את אהבת הקריאה. גם בישול וגם הומור הם עשיית חיבורים וזוגיות היא חיבור שהתוצאה שלו גדולה מסך מרכיביו. העולם נברא מזמן ואין חדש תחת השמש, אבל יצירתיות היא היכולת לחבר בין דברים ישנים ולעשות משהו חדש.

14 תגובות to “3=1+1”

  1. שרון רז Says:

    שיר

    • mooncatom Says:

      תודה שרון על הלינק,
      פעם הסברת לי את הכינוי שלך אז אני מבינה
      שאתה אוהב אותו מאוד ולא סתם בגלל פעולת החיבור שבשם.
      ניסיתי להבין את המילים,
      אפילו חיפשתי וקראתי אותן,
      אבל הן נשארו סתומות לי,
      לא הצלחתי להכנס לשיר.
      האם הוא על סוף של אהבה או על תחילתה,
      האם הוא שר אחרי פרידה או שהוא מבקש עוד הזדמנות?
      קשה לדעת, וגם הנוסחה לא מתבהרת.
      מעניין.

  2. דודו פלמה Says:

    נכון מיכל, בעצם אלוהים
    שוכן בתפרים הגסים. מה
    שמושלם חסר תנועה. אין
    לו לאן, הוא כבר מושלם.
    תנועה לקראת התחברות
    ישנה רק בדברים שנמצאים
    לקראת, בדרך אל, בהתגבשות
    אלוהים שוכן בתנועה אל,
    בהתחברות שבין. ברווח,
    שבין הגבר לחולצה (סתם
    שורה משיר מטופש אבל מתאימה
    לכאן).

  3. שלומית Says:

    Nice!
    שנת חיבורים מוצלחים!

  4. איריסיה קובליו Says:

    יפה:)))
    והכי הצחיק אותי מה שאמרה החברה שלך על גבר (מחובר יפה)
    והצילומים שלך מהפוסט הזה ומהקודמים לו מעניינים מעוררים מחשבה וסקרנות.
    שנה טובה מיכלי, וחיבורים מרתקים…

  5. ayalaraz Says:

    רעיון החיבורים מוצא חן בעיני מאוד. כמו שאמר מישהו לפני "אלוהים נמצא בפרטים"

  6. avivamishmari Says:

    אכן יופי של פוסט. רוב החיבורים שהזכרת דורשים לא רק צירוף והנחה יחדיו אלא גם התכה מסוימת, מיזוג כימי, אחרת אין משמעות לקרבה שלהם. אפילו בהלחמת מתכת זה כך. ובהסקה פרועה לגבי חיבור המילים, כנראה שגם שם קורה תהליך דומה, אחרת זה נשאר צירוף מילוני שלא מעורר רגש.

    ולגבי ה"מחובר יפה", הדלקת אותי לגמרי! הוא פנוי?

  7. mooncatom Says:

    אביבה ידידתי
    התופרת בדים ומילים.

    זה נכון, שהדברים הטובים
    הם לרוב יותר מולחמים מתפורים,
    אבל מאידך לפעמים דווקא תפירה
    ואפילו קצת גסה, יש בה איזשהו חן גולמי,
    משהו מהקישקעס כזה,
    אבל זה דבר שמאוד קשה לייצר.

    ועוד שני דברים:
    1. הנה, את, תופרת ודווקא לא מלחימה,
    ואיזה חיבורים!
    2. ברור שהוא לא פנוי,
    הוא מחובר!

  8. הופמן Says:

    התחברתי :)

כתיבת תגובה

