קר/חם

יב' בטבת

               על השביל שעובר

               בין נוריות חמות וירח קר

               אלך ואשוב

               אלך ואשוב

               אלך ואשוב.

               אתן לפחד ולאהבה

               למלא ולרוקן אותי

               אחליט החלטות ואבטל אותן מיד

               כדי שאוכל להחליט עוד פעם ולשכוח.

               בינתיים:

               לתלות כביסה

               לרחוץ כלים

               לבשל אורז

               .

24 תגובות to “קר/חם”

  1. גוני Says:

    בדיוק. לפעמים יותר מדי, כל הזמן, בינתיים. הזכרת לי את זה:

    הַקַּיִץ גֹּוֵעַ מִתּוֹךְ זָהָב וָכֶתֶם
    וּמִתּוֹךְ הָאַרְגָּמָן
    שֶׁל-שַׁלֶּכֶת הַגַּנִּים וְשֶׁל-עָבֵי עַרְבָּיִם
    הַמִּתְבּוֹסְסוֹת בְּדָמָן.

    וּמִתְרוֹקֵן הַפַּרְדֵּס. רַק טַיָּלִים יְחִידִים
    וְטַיָּלוֹת יְחִידוֹת
    יִשְׂאוּ עֵינָם הַנּוֹהָה אַחֲרֵי מְעוּף הָאַחֲרוֹנָה
    בְּשַׁיָּרוֹת הַחֲסִידוֹת.

    וּמִתְיַתֵּם הַלֵּב. עוֹד מְעַט וְיוֹם סַגְרִיר
    עַל-הַחַלּוֹן יִתְדַּפֵּק בִּדְמָמָה:
    "בְּדַקְתֶּם נַעֲלֵיכֶם? טִלֵּאתֶם אַדַּרְתְּכֶם?
    צְאוּ הָכִינוּ תַּפּוּחֵי אֲדָמָה."

    • mooncatom Says:

      אח זה יפה יפה יפה,
      שיר חורף אולטימטיבי,
      ואודה ואף אבוש שלא הכרתי
      ולא ידעתי שזה ביאליק!
      תודה גוני,
      יצא משולש שווה שוקיים
      של האורז שלי הכרובית שלך
      ותפוחי אדמה של ביאליקנו הלאומי.
      (ועכשיו אלך להכין סלט)

  2. איריסיה קובליו Says:

    אחליט החלטות ואבטל אותן מיד

    כדי שאוכל להחליט עוד פעם ולשכוח

    זה הלב, לא?
    וצילום החושך נפלא

  3. דודו פלמה Says:

    מיכל,
    ישנו משהו המעניק עוצמה (ולא רק מיאש)
    באלך ושוב אלך ושוב. ריטואל השיגרה
    הבונה מסביבנו הגנות מוצקות ושקופות
    מפני הכיאוס המבקש להשתלט על חיינו.

    • עדו Says:

      השאלה היא מה כל כך רע בקצת כאוס?

      • mooncatom Says:

        רגע עדו,
        לא אמרת פעם שאתה גר במודיעין ?
        שמעתי שהכאוס שם צומח בערוגות…

      • עדו Says:

        אני גר במודיעין ויש לי שני מלאכי חבלה קטנים (וכלב) כך שאין מה לדאוג, אין חשש שאסבול מחוסר בכאוס בזמן הקרוב.

      • mooncatom Says:

        יפה עדו,
        אזי הגישה החיובית שלך במקום.
        (למדתי היום שאין לומר 'אז' כי אם 'אזי' ואני מיישמת)

    • mooncatom Says:

      כן דודו,
      השיגרה היא עוגן במציאות.
      אבל המציאות בוצית לפעמים,
      ואז השיגרה היא משקולת.
      ואני רוצה לעוף, אבל השמים נורא גבוהים,
      וסוערים, אז אני רוצה עוגן,
      וחוזר חלילה. מעייף, נכון?

  4. שוֹעִי Says:

    וואוו, מיכל, הניגוד בין תמונת הליל ובין הפרחים הכתומים, יצר איזה מפץ קטן
    בין האונה הימנית ובין האונה השמאלית שלי.
    באשר למה שכתבת לדודו, אני עף רק בחלומות, ביום יום הואיל ולמדתי להתחשב
    בכוח המשיכה אני מתקדם בקפיצות של קנגורו.
    יודע להכיר במגבלות. עוד לא למדתי איך לעקוף את חוק הכובד.

    • mooncatom Says:

      קנגורו יקר,
      השיטה שלך להתנגדול לכוח הכובד מצויינת,
      קפוץ לדרכך, ואני מקווה שגדם לאונות שלום.
      ת ו ד ה.

  5. דודו פלמה Says:

    שועי,
    תשאל את חברי כנסת זאב אלקין ויריב לוין (וגם דני דין
    דנון הרואה ואינו ניראה) איך מתגברים על כוח המשיכה,
    שאין לך החלטה בכנסת שהם לא יצליחו להעביר.

  6. שוֹעִי Says:

    דודו,
    מראות קשים: הם, דני איילון, איווט ליברמן, יעקב נאמן, מיכאל בן-ארי, אלי ישי, באמת כח הכבידה הוא דבר קל כשעומדים מול כח השאיבה/מחיקה של חור שחור.
    לראות את ביבי כמגינו של בית המשפט העליון הוא גם סוג של לעג לרש. אבל עדיף לעג לרש על פני אשרור החוק.
    בסוף בקדנציה הבאה יחייבו את בתי הספר לצאת לטיולים שנתיים בני כמה ימים בהתנחלויות (יהודה ושומרון) כדי להכיר את הארץ.
    כאסמכתא יביאו את ספרה של קרני אלדד: יש"ע זה Fun (בחיי נתקלתי בכותר כזה בחלון ראווה לפני מספר ימים).

  7. שוֹעִי Says:

    כן,כמו שכתבתי לדודו, אכן, מראות קשים.

    לעומת זאת, התצלום של הלבנה דרך סבך הצמרת ולידו הפרחים הכתומים המוארים עושים לי משהו ממש משונה. כמו רגע כזה של התבהרות שבו אני
    מוכרח רגע להתבונן האם הדברים אכן כמו שהם נראים.

    ולאונות שלום.

    • mooncatom Says:

      תודה שועי,
      חשבתי על התחושה שרציתי שתעבור ברשומה הזו,
      ואני חושבת שביטאת משהו ממנה, וזה משמח עד מאוד.
      קר נורא,
      תתכסה היטב,
      לילה טוב.

  8. שוֹעִי Says:

    לא אשכח גם את הסוודר (-:

  9. mooncatom Says:

    שועיל'ה, זה השיר שלך!

  10. שוֹעִי Says:

    מיכל, (-: (שיר אהוב). אני מניח שהוא גם שיקף משהו ממציאות חיי עד השנה ומשהו האחרונות, שבהן לאחר שנים של אינסומניה בלתי-מאובחנת התחלתי לישון
    כמו מרמיטה (ולהאריך את שנת החורף גם לקיץ).

  11. mooncatom Says:

    שועי יקר,
    ובכל זאת קפצת לכאן כקנגרו והגבת בשעה 2:31!
    מה שיכול להיות, זה שאיזה תינוק העיר אותך
    ואז היית גם קנגורו גם מרמיטה וגם תרנגולת.

  12. שוֹעִי Says:

    לא,לא הגוּר ישן בשלווה את שנתו.
    סתם התעוררתי והיה לי קר אז הלכתי לעבור על מיילים ומצאתי הודעה על הרשימה
    שלך (-:
    אגב השינוי באורחות השינה שלי מתיישב היטב עם אורח חייהם של החתולים הישינים (כך טוענים מחקרים כ-70% מהזמן) (-:

להשאיר תגובה

