צומח ופורח גם בצלחת

ד' בשבט

יש דברים שכבר אף פעם לא אעשה ולא אהיה. חלקם מצערים אותי וחלקם גורמים לי רק לחייך. לא אהיה בת עשרים וקצת, עם ראסטות ועגיל בגבה. וזה לא שאני ממש רוצה, אבל אני מאוד מתפעלת מהן, מהנשים הצעירות האלה שכבר יושבות טוב בתוך עצמן, שיודעות דברים שלקח לי עשרות שנים לגלות, שיש להן חברים כמותן. ועוד דבר מקסים בעיני: הן טבעוניות. כלומר הן הבינו בגיל ממש צעיר שזה הדבר הנכון להיות והן מיישמות.

הלכתי לאכול ארוחת צהרים במקום מדליק שנקרא רוגטקה. היה טעים והיה נעים ונינוח ומרנין להביט סביב. המבשלות היום היו אאורה ומארה אורחות מתוקות שהגיעו מהקולקטיב הטבעוני בהלסינקי, כך שלאוכל היו מוטיבים פיניים שהן הביאו והוסיפו לסלט המקומי. ותראו איך שהכל מתחבר לי: ההזמנה לארוחה עוטרה בדמויותיהם של המומינים שרק לפני כמה ימים כתבתי עליהם ועל היוצרת שלהם ועל איך שהמסע של מומינטרול העיר אותי אל המסע שלי.

 

אכלנו (אני מעתיקה מההזמנה, הטעויות בפינית לא על אחריותי):

Poronkaristys תבשיל סייטן הררי

Perunasose פירה צח כשלג

kaalikookospähkinä כרוב מוקפץ בחלב קוקוס

Kerääjätsecrets סלט לקטים

Tomatomonionu סלט עגבניות בצל ואגוזים

ולקינוח אכלנו מאפה Laskiaispulla ממולא בקצפת סויה וריבה ומתובל כמיטב המסורת הסקנדינבית בהֶל.

נכון התחלה מופלאה למסע?

12 תגובות to “צומח ופורח גם בצלחת”

  1. נורית Says:

    ברכותי למסעך ,שמחה להתעדכן מהרשמים

  2. דודו פלמה Says:

    השמות של המאכלים בפינית
    עשו אותי רעב. ומה זה נהדר
    להתכונן למסע להודו עם
    אוכל פיני, כל כך קוסמופוליטי…

  3. חיה Says:

    את מצליחה לעשות אותי מחייכת ועצובה בו זמנית.
    כי גם אני מבינה שחלק מהחלומות שלי , ישארו כאלה .
    וגם תני לי קצת לסדוק את תמימותך , בכלל לא בטוח שהן יושבות טוב בתוך עצמן . וגם למדתי שהמסע לפעמים ארוך … אז שהמסע שלך יהיה מלהיב ומגשים חלומות .
    המוני תודה
    חיה

  4. תמי ברקאי Says:

    הו, אין כמו מסעות,
    מסעות בצלחת
    מסעות על פני הגלובוס
    אני עם חיה בעניין ה"יושבות בתוך עצמן", נשים צעירות שיושבות באמת היטב בתוך עצמן ואולי בכלל אנשים צעירים כאלה הם די נדירים בעיניי, וממילא ההתיישבות העובדת בתוך עצמך היא פרוייקט בלתי נגמר.
    אבל אין לי ספק שמסעות מכל סוג תורמים לה.

  5. שרון רז Says:

    בא לי לטעום את המאכלים הללו. משעשע העניין עם המומינים בדיוק. הייתי במקום הזה פעם אחת אבל בלילה להופעות אלטרנטיביות, לא לאוכל, צריך לנסות פעם…

  6. mooncatom Says:

    הי חברות וחברים,
    אני רואה שהתענגתם כאן בשמחה
    על טופו סטייל פינלנד בהעדרי.

    נ ו ר י ת,
    מבטיחה שעוד תשמעו על המסע.

    ד ו ד ו,
    נכון שזה נראה נורא טעים בפינית?

    ח י ה,
    כמו שאני מתרגשת ככה אני גם חרדה,
    הכל עוד מאוד מעורפל. אפילו מסתורי.

    ת מ י,
    ההתיישבות העובדת בתוך עצמך,
    תשמעי זה ענק. אשתמש ואתן לך קרדיט!

    ש ר ו ן,
    אין ספק שגם האוכל יהיה לקרניבור שכמותך
    הופעה אלטרנטיבית לגמרי…

    ~
    תודה לכולכם,
    חיממתם לי את הערב.

  7. עדו Says:

    חשבתי שמומינים אמורים לאכול מחטי אורן, לא?

    • mooncatom Says:

      זה נכון עדו,
      אבל רק חלקית.
      המומינים ממלאים את בטנם במחטי אורן
      לקראת שנת החורף. בשאר הזמן
      הם מתענגים על מאכלים מצוינים
      ומדי פעם קופצים לארוחה טבעונית ברוגטקה!

  8. תמי ברקאי Says:

    מיכלי – שלי – שלך, השתמשי בביטוי (בתבונה האופיינית לך).
    וקחי אותי לרוגטקה כשתחזרי, פעם הבאה אני לא מבריזה.

  9. avivamishmari Says:

    יאמי. הפירה הפיל אותי. תמיד חשבתי שהוא לוהט כמדבר גובי, ואני רואה שבפינלנד יש לו פרשנות אחרת לגמרי.

    • mooncatom Says:

      אצלנו בחצר
      בצל עצי הזית
      באים בדרך כלל
      המון אורחים לקיץ
      לכל אחד מהם
      פירה משלו
      ודרך משלו
      להגיד שלום.

      תודה אביבה,
      כשאחזור ממסעי תבואי גם את לרוגטקה לסעוד.

כתיבת תגובה

