החתול ואני הולכים לאשרם

אחרי שנפרדתי לשלום מניתין מלאך הלילה, הופיע סנקרן, מלאך הדרך. ישבתי ברכבת ושוחחתי עם כמה נשים, ופתאום עמד מעלי קרוב קרוב, איש שלרגע ממש הפחיד אותי. הוא אמר משהו לא ברור וגם לבש חצאית. נו באמת. את אמרת שאת נוסעת לשיווננדה אשרם, נכון? נכון. אז גם אני נוסע לשם. יופי. הלך וישב, המשכתי בשיחתי, הגיעה הרכבת ליעדה. אבל בין לבין, הצצתי וראיתי: איש חתול.

אז ירדנו מהרכבת והלכנו לנו והכל היה כל כך מוזר. העיניים הבהירות מאוד בפנים השחומים היפים שלו, החצאית הלבנה, שעוד לא ידעתי שככה הגברים בקרלה מתלבשים, המסעדה שהוא לקח אותי אליה, האכילה בידיים והאוכל עצמו. אבל השיחה שנטוותה היתה הכי טבעית והגיונית, הולכת ונמשכת.

היו לי הוראות מדוייקות איך להגיע לאשרם הדפסתי לי אותן, זה נראה פשוט וקל. אבל זה הרי לא עובד ככה כשמדובר בהודו. שם היה כתוב שיוצאים מתחנת הרכבת וחוצים את הכביש וממש ממול נמצאת תחנת האוטובוסים ושם ברציף 11 נמצא האוטובוס לנייר דאם, פשוט מאוד. טוב, עכשיו אני יכולה לצחוק, אבל אם הוא לא היה שם אין לי מושג איך הייתי עושה את זה.

האיש הוא בן קרלה, דובר השפה, מורה ליוגה במרכז שיווננדה בקנדה שעשה את ההכשרה שלו באשרם הזה, היה כאן כבר המון פעמים, וגם הוא התברבר. כי אין תחנת אוטובוסים היא בשיפוצים. כל האוטובוסים פשוט עומדים בשורה ארוכה ארוכה ואחרי סיבוב גדול הגענו לשורה הנ"ל ועברנו את כולה והאוטובוס שלנו היה כמובן האחרון והוא לא היה לנייר דאם כי אם לקאטאקדה שמשם לקחנו עוד אחד. סנקרן המתוק מדבר עם אנשים, שואל, מברר ורץ קדימה ואחורה עם התיק שלו הקטן והכמעט ריק, ואני נשרכת עם התרמיל שלי ומזיעה בעברית צחה.

.

.

כשהגענו למרגלות ההר של האשרם הוא הציע באבירות שנעשה את העלייה בריקשה וגם התעקש לשלם. רווק הודי חתיך בחצאית הזמין אותי לריקשה, מה תגידו על זה? אני הייתי עייפה ומרוטה מידי בשביל לשים לב לעובדה הזו. חשבתי שיהיה לי עוד זמן להודות לו, נופפנו לשלום כשראינו אחד את השני בחדר האוכל אבל לכל אחד מאיתנו היתה קבוצת התייחסות שונה, ויום אחר כך הוא נעלם. איש חתול.

להשאיר תגובה

