אוֹם נמהא שיוָואיָה

לא דיברתי על קארמה יוגה. ולא ניכנס ליותר מידי הסברים, אגיד רק שני דברים. קודם כל שכשאמרתי ש'קארמה יוגה נועדה לשפר לך את הקארמה' אז החבר'ה סביבי ציחקקו כמו בהרבה פעמים אחרות כשהישראלית המופרעת אמרה דברים משונים כאלה. ושנית, שאני קראתי לזה עבודות רס"ר. אבל רק ביני לבין עצמי.

בבוקר הראשון שלי בקארמה יוגה קירצפנו טחב מקירות ושבילֵי המקדש. לא צריך להוסיף, נכון? אני מודה כאן, שאחרי הבוקר ההוא החלטתי שהקראמה שלי תסלח לי אבל אני אבחר איך לעבוד אותה ולא יבחרו בשבילי. תגידו: אבל זה סותר לגמרי את המשמעות של קארמה. ואני אומר: נכון. ובזאת נחתום את העניין.

בשאר הימים שלי באשרם בחרתי בכל בוקר באיזה עבודה לתת מעצמי, והשתדלתי לעשות אותה הכי טוב שיכולתי. לטאטא עלים, לסדר את המעונות, לכתוב, או להעביר קורס בעבודה עם מגב לחבורת אירופאים חסרי מושג בעניין. נו באמת, הייתם צריכים לראות איך האנשים האלה ניסו לגרוף מים, איזה חוסר אונים פתטי, הייתי ממש האישה הדרושה שם באותו בוקר, בואו אני אראה לכם ילדודס איך עושים את זה אצלנו במזרח התיכון!

.

.

.

אבל חזרה לקירצוף הטחב. העבודה ההיא היתה עבודת קודש, באמת, ואני עוד לא ממש הבנתי את זה כשהזעתי שם וחישבתי להתעלף, לא ידעתי. יצא שהקארמה יוגה הראשונה בחיי היתה לכבודו של האל שיוָוה והיא גם היתה האחרונה. רק בערב כששמעתי את המזמור המלֻווה בתיפוף וחוזר אינסופית 'אוֹם נמהא שיוָואיָה', כשראיתי את האורות הקטנים מנצנצים, את השלהבות המרצדות ואת הטיפוסים האלה שהגיעו, התחלתי להבין.

.

.

שיוָוראטְרי, הלילה של שיוָוה, נחגג ממש למחרת הגעתי לאשרם. זהו חג שמתרחש אחת לשנה, בלילה שבו הירח הוא סהר בהיוולדו, בדיוק כמו הסהר שבו לורד שיוָוה מתקשט. כבר אמרתי שאני בת מזל, נכון? טוב, זאת הקארמה שלי.

.

14 תגובות to “אוֹם נמהא שיוָואיָה”

  1. ido2267 Says:

    אני הבנתי "קארמה יוגה " כיוגה שאתה יכול לעשות ולא משנה מה הקארמה שלך. לנקות טחב, למיין מסמכים, לסחוב משאות או לשחות בבריכה של מלון מפואר. ה"קארמה" לא חשובה . אתה עדיין יכול להיות בתהליך (או שלא).

    • mooncatom Says:

      עדו,
      אני חושבת שהבנתי אותך.
      יכול להיות (או שלא).
      ת ו ד ה.

      • ido2267 Says:

        בזכות החינוך הסוציאליסטי מבית אמא אף פעם לא חשבתי שזו פחיתות כבוד לנקות או לטאטא. בזכות (חוסר) החינוך של שאר המדינה תמיד גיליתי שאני נחשב פראייר שמצווה לנצל אותו כי הוא מוכן לגרף את הבסיס בלי להתווכח חצי שעה לפני כן. אז למה שהרס"ר יחלק את העבודה באופן שוויוני אם יש לו את עדו שלא עושה בעיות?
        רק בנפאל יכולתי להתרכז בעבודה בשעור קארמה יוגה בלי לחשוש שעכשיו מישהו יגיד לי "ותנקה גם פה ,פה ושם וכשאתה גומר האז את הצד השני" ויהפוך את חווית העבודה שלי לעוד תרגיל במי משפיל את מי ומי יוצא יותר גבר.

      • mooncatom Says:

        בכל רשומה נוספת שאני מעלה בעניין האשרם,
        מתגלה עוד טפח מפתיע של עדו הרוחניק הנסתר.
        זה עושה לי חשק להעלות עוד עשר!
        (לא לידוג, יש רק עוד אחת…)
        ת ו ד ה,
        עדו,
        ועכשיו תמשיך לטאטא בכיף.

  2. תמי ברקאי Says:

    אפשר לעשות קארמה יוגה בזמן שעושים יוגה, לא?
    למשל קרצוף טחב בזמן פישוק גדול או גריפת מים במגב לעיני אירופאים חסרי השכלה בתחום, בזמן תנוחת הגיבור 2. אפשר. רק צריך לנסות!

    • mooncatom Says:

      ואיך את חושבת שעשיתי את זה,
      רק בתנוחת הגיבור, ברור,
      יש תנוחה אחרת לגריפת מים במגב?!
      עניין הטחב עדיין בבדיקה…
      יש גבול.

  3. איריסיה קובליו Says:

    מיכלי, אני מתה על ריח של טחב. באשרמים אחרים מנקים שירותים. מהמטמה גנדי בעצמו ניקה שירותים. הוא הווה דוגמה אישית בכל. סוומי שיבננדה שהיה רופא, טיפל במו ידיו במצורעים.
    קרמה יוגה היא דבר יפה אבל מעטים יודעים לעבוד עם זה באמת. כמו בכל מקום ישנו החשש מניצול וקיצוניות, בכל טוהר אורב האי טוהר. אם הרגשת שאינך מסוגלת- זה בסדר.אין צורך להרגיש אשמה או להתנצל… בכל שלב אנחנו מסוגלים לדברים שונים. יותר חשוב להיות בשמחה ובחדוות נתינה ואם הרגשה רעה מנקרת- חשוב להקשיב לה. כשגנדי ניקה שירותים הוא היה במצב תודעה שונה משל בחורה שמגיעה להודו בפעם הראשונה. השנייה או השלישית… זה בסדר גמור.
    אני אוהבת איך שאת עפה על שיבננדה יוגה. פוסטים כייפים….

    • mooncatom Says:

      איריסיה, אני לגמרי מסכימה איתך
      על היופי של הקארמה יוגה,
      וחשוב לי להגיד שאף אחד שם לא בדק מה אני עושה
      ולא עיקם אף או הביע איזושהי מורת רוח.
      התחושה של החופש האמיתי להיות מי שאני
      נשמרה גם בזה וזה היה מקסים כשלעצמו ומרגש.

      ואוי,
      תיכף נגמר…
      ת ו ד ה.

  4. geraginzburg Says:

    כל אשרם ומנהגים משלו, דגשים משלו, מורים, גורו, אוכלוסיה…
    שיהיה לך בהצלחה ובערנות גדולים והבחנה טובה בין כל אלה.

    • mooncatom Says:

      תודה גרא,
      בברכתך היפה אתה מצטרף לתפילתי,
      לשוב ולהיות במקום הזה או בדומה לו,
      כי אני חושבת על הפעם הזו, בתקווה,
      כהפעם הראשונה.

  5. renanaworld Says:

    מיכל יפה
    בדרך כלל בטיולים ומסעות בעצמי..
    בהחלט נהנית מסיפורייך על מסעך בהודו

    נכון שעבר כבר זמן
    ואפשר
    לצאת לעוד מסע ..

    • mooncatom Says:

      רננה,
      זה כל כך כיף שיש מי שנוסע איתי שוב לשם.
      אני זוכרת שלפני שנסעתי קראתי אצלך על החודש בהודו
      וזה עודד אותי והגביר לי את התיאבון והשמחה.
      ת ו ד ה.

  6. ליאת Says:

    גדול מיכל . קראתי קצת . וכן קשה לי להבין את זה עד היום אבל באמת אין להם שום מושג במגבים …אני בונה את שלי בברלין..

כתיבת תגובה

