מתנה

ובערב, ככה בישר נאטארג', הפתעה: סרט. ואיזה סרט אפשר וכדאי ונפלא להביא לאשרם? 'קונג פו פאנדה'! איזה סרט חמוד, וכל כך מתאים, לא היה לי מושג. והנה הדבר הכי חמוד בסרט, דבריו של הצב הזקן, המאסטר של המאסטרים בעצמו, לפאנדה ברגע של תבוסה ורחמים עצמיים, זה נפלא, וזאת תמצית העניין כולו, תקשיבו. זה היה בלילה הכמעט אחרון שלי באשרם, כשכבר ידעתי את רוב המתנות שקיבלתי שם, על חלק גדול מהן כבר סיפרתי כאן, ולקראת סיום אני רוצה למנות עוד כמה, ככה בלי היררכיה או סדר.

מישהי שלומדת בקורס מורים, מתקנת לי בעדינות את האופן שבו אני מחזיקה את הידיים בתנוחת המנוחה. אני לא רואה אותה כי העיניים שלי עצומות, רק מרגישה. הדרך הזו לשים את הידיים, יחד עם העדינות שבה היא עשתה את זה, ואני מיד במנוחה מסוג חדש.

.

.

.

ישיבה וכתיבה ב'בקתת הבריאות', בית הקפה בלי קפה של האשרם, שולחנות וספסלים אדומים, שייק אננס עם תמרים וקשיו טחון, ונוף שאין לי מילים להגיד עד כמה הוא פנימי כשם שהוא חיצוני.

בסוף השיעור המורה מדבר ומדבר ואני רואה פתאום בחוץ איש עם טורבן לבן משקה בצינור ומחולל מניפת מים יפיפיה. אני יוצאת לצלם אותו ואז מוצאת על האדמה זרעים אדומים, ממש חרוזים, שמעיפים לי את הלב לשמים.

.

.

.

האוכל הפשוט והנפלא.

שנת הלילה המתוקה.

הידידויות שנהיו לי עם אנשים מכל העולם.

הקולות ששומעים בשעת התירגול: צריחות עורבים, ציוצים של סנאים, שאגת אריות, ועוד קול, שקט אבל עוצמתי מאוד, שירת המטאטאים.

.

 

.

הדברים היפים לאין שיעור שרואים כשפוקחים את העיניים בבוקר ומסתכלים סביב: העצים והציפורים, הפרחים והפרפרים, הנשים והגברים, האגם. והדברים המופלאים שרואים כשעוצמים את העיניים ומסתכלים פנימה.

.

.

אני מסיימת את פרק האשרם כמו שמסיימים שם, בשיר ניצחון על המוות. 'אום טריאמבקאם' היא ברכה מקודשת מאוד החותמת כל טקס, שיעור או תירגול. היא פשוטה כשם שהיא מורכבת, היא עמוקה כשם שהיא בסיסית, היא יפיפייה בעיני. מצאתי המון נוסחי תרגום, ככה שאני מרשה לעצמי אחד חופשי משלי.

26 תגובות to “מתנה”

  1. תמי ברקאי Says:

    זה יופי, איך שאת פורטת לפרטים את האושר.
    הלב שלי מתרחב מול התמונות והתיאורים
    וזה כל כך מדויק: "היא פשוטה כשם שהיא מורכבת, היא עמוקה כשם שהיא בסיסית", והיא באמת יפיפיה.

  2. רותי Says:

    יפהפה, כמו כל הפרקים בסדרה הזאת. אני ממש שמחה שנסעת, את מביאה מתנות כל כך טובות מאז שחזרת!
    תודה.

  3. אמא Says:

    התחלתי לקרוא את התאורים שלך והרגשתי איך השלווה מגיעה גם אליי ואיך החיוך עולה על שפתיי . אוי כמה שאת נהינת ומצליחה להעביר את זה גם לקוראי הבלוג
    נשיקות חמות.

  4. David Palma Says:

    עד עכשיו היה כזה גלויות מהודו, פתאום זה נעשה אמיתי…די מיכל לא יכול יותר,
    עד עכשיו שיחקתי אותה מרוחק, מנותק, מתנשא, זה לא בשבילי כל המשחקים ההודים האלה. אבל אשראם שבלילה מקרינים בו את 'קונג פו פנדה'? הלו 'קונג פו פנדה'!!! אני בדרכי לנתב"ג! תעבירי לי במייל את הכתובת של האשראם הזה, אני בדרך לשם (וחג חירות שמח)…

  5. ido2267 Says:

    גם הבן שלי מאד אהב את קונג פו פנדה (אל תספרו לאף אחד אבל גם אני, סוף סוף סרט אומנויות לחימה שלא משעמם אותי )

  6. איריסיה קובליו Says:

    יפה סיימת באום טריים באקם.
    גם עכשיו, שנים אחרי, כל התפילה הזו חרותה עמוק בתוכי.
    נו, לכי כבר לקורס מורים…

    • mooncatom Says:

      כן כן איריסיה,
      את אומרת את זה כי את באמת חושבת שאני יוגאית רצינית,
      וזה בגלל שאף פעם לא ראית אותי עושה יוגה…
      אני רצינית, זה כן,
      אבל יוגאית לא משהו.
      אני חושבת שאני אשאר בכתיבה
      ואני שמחה שאת כאן ומבינה.
      (פעם אחרונה לפרק זה)
      ת ו ד ה!

  7. geraginzburg Says:

    כן, תעשי קורס, זה חזק, ואת לא חייבת ללמד את האחרים.

    • mooncatom Says:

      תודה גרא,
      אבל אותה תשובה כמו לאיריסיה,
      ככה זה, לא ישתנה.
      אבל באמת משמח אותי
      שאתם חושבים שאני יכולה!

  8. avivamishmari Says:

    מקסים. יופי של סיפורונים, יופי של צילומים. והזרעים הממתקיים האלה, פשוט לנגוס בהם (אני בטוחה שניסית, ודאי היה מר להכעיס. אבל לא נורא, הכל יסולח לו בשל הפוטוגניות הנפלאה הזו).

  9. איריסיה קובליו Says:

    מה זה יוגאית רצינית? ממי לקחת דוגמא?
    כשעשיתי קורס מורים ראשון ליוגה עוד לאידעתי לעמוד על הראש (למה קרואים לזה "לעמוד…") וגם כבר לא הייתי חטובה וצעירה וגמישה ובכל זאת עשיתי כמה קורסי יוגה אחר כך והייתי מורה ליוגה, לא מורה להטוטנית, אלא מהסוג שאני קוראת בתובנות שלך.
    וזה לא סותר כתיבה…

  10. שוֹעִי Says:

    מיכל יקרה,
    קונג פו פנדה (1) ומפלצות בע"מ הם שני סרטי האנימציה הכי טובים בהם צפיתי
    בשנים האחרונות
    אני חושב שצפיתי עם הילדים בדי.וי.די בכל אחד מהם אולי עשרות פעמים (לא תמיד מן ההתחלה עד הסוף)
    עכשיו, בני הקטן (2.5), עמד על כך שאקנה לו קלטת של "יובל המבולבל" (הוא הכיר מהגן) בדיוק בשבוע של הפריימריז בקדימה.
    לא יכולתי שלא לשים לב לדמיון המדהים שבין יובל המבולבל ובין שאול מופז.

    כנראה שעוד עשר שנים יגיע יובל המבולבל לפוליטיקה
    או ששאול מופז יעשה הסבה ויהיה כוכב ילדים.

    • mooncatom Says:

      שועי, שועי,
      לפי מה שאתה מדווח כאן הם כבר התחלפו,
      הם רק לא טרחו לעדכן אותנו.
      מעניין מה יאמר בנך הקט בעניין,
      הוא כבר נשמע לי טיפוס דעתני…

  11. שוֹעִי Says:

    מיכל, עידו, אני אומר לכם– שימו את יובל המבולבל ואת שאול מופז אחד על יד השני ותופתעו. אני על פי רוב טיפוס הזוי למדיי, אבל גם אשתי המעשית כדבעי,
    הסכימה כי יש לחשוב שמדובר באב ובנו (נניח כמו אריאל שרון ועמרי או מנחם בגין ובני בגין). אחרי שיאיר לפיד נכנס לפוליטיקה, מה מתמיה עם יהיה שם גם יובל המבולבל?

    אגב, אני דווקא הייתי בעד תגובה יהודית הולמת לסרטיו של טרנטינו "קיל ביל" ו-"ממזרים חסרי כבוד" משהו נניח כמו: קונג-פו חנקָה. דודה יידישאית המגרשת בעזרת הקונג-פו שלה ומערוך עץ כבד את הנאצים מפולין עוד בשנת 1942.

    • mooncatom Says:

      ונינג'ה שושנק'ה,
      כן כן!

      • שוֹעִי Says:

        זאת היתה הדודה השניה, חדיג'ה/ שעשתה אצלנו נינג'ה
        חדיג'ה– אשתו של הנביא מוחמד/ היתה מנצחת בלי שרק ובלי כחל/ כל המזרח מת ממנה מפחד!
        אני עוד זוכר איך דודה תחיה/ חטפה ממנה פתע ראסיה/
        אבל אז הופיע קונג-פו חנקה/ ושברה את חדיג'ה כמו קלקר/
        ומאז התנועה הציונית/ אפעס היא קצת לוחמנית.

      • mooncatom Says:

        אפעס.
        אביסאלע.
        אם רק הדודות לא היו מגיחות עם נבוט
        בכל פעם שהדם עולה להן לראש,
        היה המזרח התיכון שקט כמו כוס תה.

  12. שוֹעִי Says:

    זה ברור שהבנים/הם יותר רעשנים/יורים טילים, עושים כאן בְּרוֹךְ/ אך לא יוצאים עם מערוֹךְ!

להשאיר תגובה

