רשומה של שאלות ופרחים

יד' בניסן

מה קדם למה, האביב או פסח? המעבר הזה, הקצרצר כדי עפעוף בין חורף וקיץ שאנחנו כל כך מתרגשים ממנו, או החג הזה שתמציתו חירות שגם היא קצרצרה מאוד עד ששוכחים מה זה להיות עבדים ומתחילים לשעבד אחרים?

ומה קדם למה, המצווה לשרוף כל חמץ שבבית שהפועל היוצא שלה הוא ניקיון יסודי, או העובדה שאחרי החורף חייבים לעשות ניקיון יסודי וצריך להמציא איזשהו חג עם הציווי הזה?

ומה קדם למה, הקושי שלי עם החג הזה מהסיבות הפוליטיות שקשורות בשאלה הראשונה, או הקושי שלי הגדול אפילו יותר, בגלל הסיבות האובססיביות קומפולסיביות שקשורות בשאלה השניה?

ומה זה חשוב,

אם במילא אני צריכה שמים כחולים, ציפורים ופרחים כדי להתקיים בעולם, והאביב הוא מבחינתי באמת התחלה של חיים חדשים מאז שאני זוכרת את עצמי והשנה במיוחד, וקיץ זו לא מילה גסה אצלי, ובכל מקרה אני מעדיפה לנקות כשאפשר לפתוח את הבית לרווחה.

אז לכבוד האביב כמה ענייני פרחים:

1. שיר: אחד היפים שיש.

.

2. תערוכת ציורי פרחים: תערוכה צנועה ומתוקה בנווה צדק, עם כמה פרחים ששווה ללכת בשבילם.

.

3. פרחים, בכלל, בכל מקום ומכל סוג. תסתכלו עליהם טוב, כי הם ההצדקה לקיומן של העיניים.

.

 4. וברכה, כי איך אפשר בלי?

 

8 תגובות to “רשומה של שאלות ופרחים”

  1. רות Says:

    חג שמח מיכ. נפתח את כל החלונות! החלומות ? אולי גם הם זקוקים לשמש, לאורור.

  2. David Palma Says:

    מיכל, מיכל מי ייתן ויהיו שמיך כחולים ואביבך מלא פרחים,
    ויפה השיר ויפים הפרחים ומה עוד צריך לבקש. בכלל. חג שמח

  3. avivamishmari Says:

    אני לא מבינה מה הבעיה עם הפוליטיקה. את לא גאה להשתייך לשבט החבירו?!

    לגבי הפרחים, אני תמיד בעד. ובטח כשאיריס בתמונה (תרתי משמע).

    חג שמח!

  4. אמא Says:

    אסתר עופרים המדהימה!
    חג אביב שמח ופורח שיהיה לך.

כתיבת תגובה

