שניים שכדאי להכיר

טז' בניסן

.

זה מדהים לגלות ארץ כמו הודו שהיא סוג של פלנטה אחרת לגמרי, אבל זה מדהים לא פחות, לגלות את מה שתמיד היה כאן ולא ידעתי. אני כל כך אוהבת איך שדברים מתחברים ונשזרים, ומה שמתחיל במרק אחד נהדר בחורף, מגיע לסדר פסח בלי שבכלל שמתי לב.

מדובר במסעדה, יותר נכון לומר מדובר במוסד, 'שביל החלב' קוראים לה, שזה שם נפלא למסעדה שהיא לא בדיוק צמחונית כי יש בה דגים (ויש מי שפשוט מתים על קציצות הדגים שלה), היא חלבית (למרות שלא סביר שתשתו בה חלב). הבעלים שלה שהוא גם הבשלן וגם המלצר וגם מי שמספק את האתנחתא הקומית כשהיא נדרשת, שימשון, הוא בדיוק מה שהיא: גלקסיה עצומה שעומדת בפני עצמה. ערבוביה מפתיעה של דברים שבסופו של דבר נחים בשמחה זה בצד ובתוך זה. הודו וארוחת בוקר ישראלית, ילדי פרחים, ביטלס ומרק עם חוואייג', יהדות ובודהיזם, גראס, לחם אחיד ומיץ תפוזים טרי.

.

חברותי לעבודה לקחו אותי לשם למרק בחורף ונדלקתי ורציתי לכתוב עליו וזה נדחה. והנה כשחזרתי מהודו ומיהרתי לפגוש את אורנה מורתי האהובה ליוגה, לספר לה על האשרם שהיא היתה בו לפני המון שנים, גיליתי שהיא ממש בת בית דווקא שם אצל שימשון. כשהיינו צריכות לבחור את הסלטים, אז אורנה ביקשה 'סלט סלרי' ואני לא יודעת למה, וכשאני צריכה לנתח את זה עכשיו לאחור, אז רק מילים כמו 'שכינה' ו'השראה' עולות לי לראש: גם אני פתאום רציתי אותו. ואני בחיים בחיים בחיים לא אכלתי כזה דבר, יותר מזה.

בספר שלי, שאני חושבת שאין ירק שלא מופיע בו, באמת, אבל בדיעבד עכשיו אני מבינה שאין שם סלרי. הירק הזה פשוט לא היה קיים מבחינתי ואני גם (בחיי, בחיי, אתם חייבים להאמין לי אפילו שזה מוזר) לא ממש קלטתי שסלרי זה כרפס. לא. עד הבוקר כשהלכתי לקנות ירקות וקניתי סלרי, כרפס, והכנתי לי סלט כמו של שימשון שזה בסך הכל סלט ירקות טוב בסיסי שיש בו גם עלי סלרי, זה הכל, ואוי כמה שזה טעים. ואז הכל נפל למקום: המסעדה המתוקה הזו שנמצאת בלב שכונת 'כרם התימנים', הודו ויוגה, ואפילו פסח עם ה'כרפס יחץ' המסתורי שלו שמתגלה כסלרי, פשוט סלרי, שמתגלה ככוכב החדש בגלקסיית הסלטים האהובה שלי.

ועוד משהו מ'שביל החלב', משהו שלא הרבה אנשים יראו, אבל אתם כן כי יש לכם קשרים. זה פיילוט, מנה ראשונה לסרט חמוד, שצולם שם. לי זה עשה תיאבון, וגם הוועדה שמקדמת תסריטים רצו עוד ונתנו להם תמריץ. לשימשון יש את שתי שניות התהילה שלו ממש ממש בהתחלה. אז הנה

'סרט עם קתרין דנב'

תיהנו.

15 תגובות to “שניים שכדאי להכיר”

  1. דורית Says:

    איזה כיף. איך נהניתי. וגם נהייתי רעבה, לעזאזל…(אפילו ששונאת סלרי)

    • mooncatom Says:

      נו יופי,
      אני ככה מגלה גם
      שאחותי שונאת סלרי.
      עולם חדש של סלרי נגלה לי,
      הכרפס המופלא!
      תודה דורק'ה.

  2. איריסיה קובליו Says:

    סלרי זה אחד משנים עשר דברי המאכל שאקח אתי לאי שומם מאוכל:)

    • mooncatom Says:

      איריסיה,
      עדו,
      וואו,
      לא תיארתי לעצמי שיש כזו מחלוקת
      ממש בית שמאי ובית הילל בענייני סלרי,
      בינתיים אנחנו בתיקו 2:2
      נראה לאן זה מתפתח…

      ת ו ד ה.

  3. ido2267 Says:

    סלרי טוב בשביל בישול. אבל בסלט? הודו השפיעה עלייך קשה מאד.

  4. David Palma Says:

    הפוסט שלוקח אותנו בשנית אל 'שביל החלב' חמוד, ומלחמת הסלרי שפרצה כאן מעידה על עצבים מרוטים של א/נשים שאכלו יותר מדי זמן מצות (לא נורא עוד מעט נגמר). ואם יצמידו לי אקדח לרקה וישאלו אותי "סלרי כן או לא", אגיד "כן" אבל לא בהתלהבות גדולה מדי…

    • mooncatom Says:

      דודו יקר,
      שתי שאלות:
      מתי לקחתי אותך ל'שביל החלב' לראשונה?
      סלרי, כן או לא? אבל בלי התחמקויות! קח צד! נקוט עמדה!
      שאלות קשות אני יודעת, אבל במצרים היה יותר קשה.

  5. David Palma Says:

    משום מה הייתי תחת הרושם שקראתי אצלך אי שם על מסעדה צמחונית ואם לא 'שביל החלב' אז משהו דומה. ובקשר לסלרי כאשר אני מגיע לירקות ששמם מתחיל בס' אני מאבד ביטחון. מצטער בפעם האחרונה בה נקטתי עמדה הייתה אי שם בשנות השמונים, מאז אני סמרטוט של ליברמן.

    • mooncatom Says:

      קראת אצלי?
      על מסעדה צמחונית?
      זה היה בספר שלי כנראה :-)
      סוגיית הסלרי היא עניין קשה מאוד,
      אז אני מוותרת לך…
      אבל עוד אחזור אליך בעניין הכוסברה
      ושם לא יהיו שום ויתורים!
      ת ו ד ה,
      דודו.

  6. דפנה Says:

    הוי, שמשון…
    גם אני מכירה אותו בזכות אורנה (מורתי האהובה ליוגה :) ), וגם אני מתה עליו.

    מצטרפת להמלצות החמות!!

להשאיר תגובה

