שני חלומות פשוטים

כד' בניסן

בחלום הראשון יש דברים שכבר חלמתי הרבה: אותה קבוצת ילדים, אותם כאבים, אותו קוצר נשימה. גם הוא נגמר בבכי. צריכה להגיע לאוניה גדולה אבל שוב כמו הרבה פעמים קודם

אני רק רצה ורצה. גם כשנדמה שהנה עליתי עליה מסתבר שאני מאות קילומטרים ממנה והשעה כבר רבע לשש.

בחלום השני אני בעיר גדולה זרה וגם מוּכּרת צריכה לצאת לתוך צומת ענק שנתיבים רבים מצטלבים בו ומתלכסנים אליו. בשולי הצומת עומדים כמה גברים יפים שמריעים לי על היציאה החיננית. לא עשיתי את זה בנהיגה בכלל כי אם בהליכה:

על אי התנועה הצר, בשיווי משקל מושלם, שמֵחָה, אני מתרחקת מהם ומאחורי מלווה אותי השיר שהם שרים לי.

.

.

תגים: ,

12 תגובות to “שני חלומות פשוטים”

  1. איריסיה קובליו Says:

    ומה היה השיר ששרו לך?
    נראה שני חלומות עם רשמים מגלגולים קודמים שלך
    מוזר הצירוף של הדגלים הטיבטים לחלומות שהם דווקא זורקים אותי לאירופה בתקופה החשוכה שנזכרת בשבוע הזה…

    • mooncatom Says:

      וואו איריסיה,
      לא עלה בדעתי בכלל העניין של גלגולים קודמים.
      אבל אם אני הולכת לשם, אז דווקא
      הדגלים הטיבטיים והעיר הזרה המוכרת,
      הכל מצטרף ביחד לגמרי.
      ת ו ד ה,
      על החומר למחשבה.

  2. תמי ברקאי Says:

    גם אני מריעה לך, על היותך אדם חולם וכותב
    בשיווי משקל מושלם.
    הוי כמה אני אוהבת חלומות וכמה אני אוהבת דגלים טיבטיים!
    תודה.

  3. mooncatom Says:

    וגם, מצחיק,
    אלכס אפשטיין העלה ממש עכשיו בפייסבוק,
    אחת מהטיוטות הקצרצרות שלו, ושם יש
    אישה שיש לה זיכרון מגלגול קודם
    שבו התנשקה (אולי) עם בודהה.

    מתה על צירופי המקרים האלה.

  4. שוֹעִי Says:

    מיכל יקרה,
    דווקא כמי שעוסק בחקר קבלה הייתי צריך להיות כרוך אחר תורת הגלגולים ואינני.
    אני חושב אבל שלאדם יש רגישויות למקומות, לאנשים אחרים, לבעלי חיים, צמחים, דוממים (גם חפצים). הם מעוררים בנו תמונות, עתים זכרונות רדומים, עתים תמונות
    המתחברות מכל מיני דברים שעליהם אנו חושבים, מהרהרים, חשים, חווים במהלך היום. מבחינה זאת, החלומות הם פעמים רבות קולאז' או פסיפס של אבנים קטנות של הרבה מאוד מידע שחווינו בעירות, המקבל עיבוד אחר לגמרי בשנת חלום. ההרכבה/הסינתזה של הרשמים בחלום היא בעיניי המיסתורין הגדול, הרבה יותר מן הנסיונות להעניק לחלומות פירושים לפי מפתחות שונים (פסיכואנליטיים, קבליים, בודהיסטים-טיבטיים וכיו"ב).

    עוד דבר, אני חושש כי הטיטניק נכנסת לכולנו לאחרונה לחלומות; וכמובן שכאשר קראתי ששרו לך שיר והתבוננתי בתמונה חשבתי מיד על "אהבת פועלי בניין" ונסיתי לחפש את הלינק המתאים ליו-טיוב (-:

    • mooncatom Says:

      טוב,
      גלגולים זה דברים שונים לאנשים שונים,
      ויכול להיות שהם בשבילי החלומות עצמם,
      גלגולים לאחור, וגם לפנים.
      הטיטניק? מעניין, אבל החלומות/שיר האלה ממזמן דווקא.
      ובעניין הלינק,
      דווקא זה יותר מתאים,
      לא?
      ת ו ד ה,
      שועי, וחלומות מעניינים.

  5. geraginzburg Says:

    לא בטוח שיש דבר כזה חלום נקי ללא קשר לכלום.
    כנראה זה תמיד זיכרון, אולי מעובד ע"י תת-מודע, אבל תמיד זיכרון.
    כמו שאין יש מאין.
    יפה.

  6. אמא Says:

    כנראה שהחלומות לא כפי שקראת להם"פשוטים". כי פרשנויות יש להם בלי סוף.
    תלוי במפרש .
    ואני חלמתי חלום מאוד דומה אלה שאני מגיעה למטוס בזמן אבל בלי כרטיס ובלי דרכון בלי טלפון נייד ובלי כסף. ממש חוסר אונים מובהק.

    • mooncatom Says:

      נכון גרא
      ונכון אמא,
      שניכם צודקים,
      החלומות פשוטים, כמו לחם,
      עשויים מבצק המציאות,
      וכמוה, הפשטות שלהם מורכבת,
      גם כשהיא שקופה לגמרי.
      אני מאוד אוהבת איך התת מודע,
      לש בחכמה את החומרים האלה.
      ת ו ד ה.

  7. David Palma Says:

    אני זוכר שהייתי חלום והחלום היה בתוכי

להשאיר תגובה

