הרבה יותר ממטאטא

ה' באייר

בחזרה לשיגרה אחרי כל החגים והחיגוגים, ואני רוצה לדבר על אחת האהבות הגדולות בחיי: המרפסת שלי. בדברי ימי המגורים שלי רשומים כבר כל מיני דברים. מחלונות גדולים דרך מרפסות גדולות ועד חצר של ממש, אבל המרפסת הזו היא פלא שראוי לציון. כשראיתי אותה לראשונה צחקתי, קראתי לה 'המרפסת של המטאטא' וחשבתי שזה כל מה שיכול להיכנס אליה. ובכן היא הפתיעה אותי, היא לא סתם אחת. לא תאמינו מה יכול להיכנס ברוחב בלטה ובאורך שני מטר, היא לא סתם גמישה אלא ממש אלסטית.

.

חוץ מהדברים הבסיסיים: המטאטא והמגב וחבריהם, יעה, דלי וסמרטוטים, וכמובן חבלי הכביסה, המרפסת שלי מלאה בעציצים עד להתפקע, על מעט הקיר שיש בה תלויים דברים חשובים במיני סלים ומתלים ובקיץ שהנה הנה מתחיל, גם החול של החתולה נודד אליה לשמחתי ורווחתי.

יש לי ממנה נוף עירוני רגוע ומלא ירק, ועץ תות זקן ענק שמגן על הפרטיות ומעניק לי את חברתן ושירתן של ציפורים מכל הסוגים. בימים אלה כשהוא נושא פרי יש לי בכל לילה חוץ מיַרח גם מופע עטלפים עם מטסים שקטים ורחשים וציוצים משונים. והמטאטא? הוא נשען לו בנונשלנטיות על המעקה בפינה ומחייך אלי: חשבת שאעמוד לי כאן לבד?

.

11 תגובות to “הרבה יותר ממטאטא”

  1. David Palma Says:

    ברצות אלוהים אפילו מטאטא יורה. מקסים

  2. איריסיה קובליו Says:

    מרפסת מקסימה מיכלי (התגובה של דודו הצחיקה אותי)
    וזה הזכיר לי את החלון היחיד, הקטן, בבית שלי שיש בו שמש ואליו אני דוחסת את כל עציצי הפרחים שלי, התבלינים, הזרעים וכו, ולמרות שאני כביכול הבעלים של כמה עצים לא קטנים, אני מעדיפה את חלון השמש הצבעוני, הצפוף

  3. דורית Says:

    מרפסת הקסמים! ומעתה תוכל חתולי להשתין ולספור ציפורים נודדות בו-זמנית. וגם להריח אפונה ריחנית ונענע. אח, תענוג…

  4. אמא Says:

    בתי היקרה!
    זה לא נאה ולא "יאה" לכתוב כך.
    בכ"ז אני עדיין אוהב אותך.
    אביך הבלשן החובב

    • mooncatom Says:

      אוי נהדר,
      כל המשפחה (כמעט)
      מצטופפת לה במרפסתי הקטנה!!!
      אבא,
      פדיחק'ה,
      מיד מתקנת.
      דורקה,
      חתולה בת מזל,
      כן כן.
      ת ו ד ה,
      חמודים.

  5. avivamishmari Says:

    יפה-יפה. גם לנו יש מרפסת צנועה, אם כי מבחינת העציצים אני הרבה פחות ירוקת אצבעות ממך. אבל אין כמו המרחב החיצוני הקטן הזה כדי לתת הרגשת פתיחות וקשר החוצה, כשגרים בקומה ג' בלי מעלית.

    • mooncatom Says:

      צנועהההה???
      במרפסת שלך אפשר להכניס חמש שלי!
      (ועוד ישאר מקום למשפחה הודית שלמה)
      ואל תשכחי שאת מגדלת ילדים
      ואני רק עציצים…
      ת ו ד ה,
      אביבית.

כתיבת תגובה

