עכשיו זה אמיתי

יג' באייר

יש שירים שהם פשוטים וישירים עד מאוד. כל כך פשוטים, שאומרים את המילים שאנחנו רוצים להגיד בלי שום התחכמויות והסתרות, ככה ישר מהבפנים שלנו. השיר הזה (זה לינק סודי במיוחד, תקשיבו) של בוב דילן הוא אחד כזה בשבילי. כזה שכשאני שומעת אותו ישר אני מתחילה לבכות. כשראיתי את החידוש של אדל, חשבתי לי שזה כיסוי ראוי, כלומר אחד כזה שנותן לשיר משהו שלא היה בו קודם. כשהיא שרה את זה וגם בסרט, נוספת לשיר שכבה מרה, קשה. אצלו יש תחושה של חיזור ואצלה של יאוש כמעט.

כבר כמה זמן שאני מתה לתרגם את השיר, והפעם החלטתי על אתגר מתקדם: לשמור על המשמעות, על החרוזים, וגם על האפשרות לשיר אותו עם הלחן. כבר כמה ימים שהמוח שלי כל הזמן שם, עד כדי כך שעבדתי על זה גם בחלום, בחיי. אני חושבת שיצא לא רע.

.

אהוּב

.

כשהרוח מפילה אותך

והעולם כולו רק נגדך

יש לי חיבוק והוא רק בשבילך

ואז תרגיש אהוב

.

כשהצללים בלילה מתארכים

וכוכבים מעל ראשך זורחים

כל כך לבד שם בדרכים

מרגיש כמעט שקוף,

אני אבוא שקטה שקטה מאוד

ואנשק לך את הדמעות

אתה יכול איתי לבכות

ולהרגיש אהוב

.

אני יודעת שאתה פוחד

אבל עכשיו זה אמיתי

אין לי ספק כבר מההתחלה

שאתה צריך להיות איתי

.

אני ארעב אני אלך מכות

אני אזחל לאורך השדרות

כל מה שרק צריך לעשות

כדי שתרגיש אהוב

.

סופה עוברת והים סוער

דבר לא יעצור אותי

רוחות שינוי וחופש מתקרבות

לא אהבה אותך אחת כמותי

.

אני יודעת שאתה פוחד

אבל עכשיו זה אמיתי

אין לי ספק כבר מההתחלה

שאתה צריך להיות איתי

.

אגשים לך את כל המשאלות

כל הימים וגם כל הלילות

כן, אחכה לך עד כלות

עד שתרגיש אהוב

.

16 תגובות to “עכשיו זה אמיתי”

  1. איריסיה קובליו Says:

    אני אוהבת את של אדל, קולה החורק בנשמה
    והתרגום שלך יפיפה מיכלי, תודה

  2. liorgimel Says:

    נהדר!
    עכשיו רק צריך למצוא מבצע

  3. aya Says:

    מקסים!
    והצילום בול!

  4. שוֹעִי Says:

    מיכל יקרה,
    [ לינק: רונה ורות מבצעות את זה גם ]
    תודה (-:

  5. David Palma Says:

    מיכל, תרגום נהדר
    (והביצוע של רונה ורות שווה את התרגום)

  6. geraginzburg Says:

    עבודה יפה מאוד מיכל,
    יש סיכוי למקום הזה כל עוד יש אנשים כותבים ושרים שירי אהבה :)

  7. דורית Says:

    מקסים. ותודה גם לשועי ולגרא על התוספות המצוינות שלהם.

  8. ada k Says:

    ואיך האס-אמ-אס משתלב בזה טוב! ככה, כשהוא בדיוק מוכן למשלוח.

להשאיר תגובה

