סרט ורוד

כט' באייר

החוט שמחבר את המצלמה למחשב התפרע. נמאס לי. לקחתי סרט וקשרתי. ואז הוא הסתכל עלי, עיפעף ואמר: את זוכרת מה שהבטחת, נכון? כן, אני זוכרת, בסדר אקיים. אקדיש לך כמה רשומות, מגיע לך. וגם נזכרתי שבדיוק לפני כמה ימים אמרה לי חברה: פעם לא אהבתי ורוד, אבל עכשיו אני מתה עליו. זה צבע כל כך חי. ואני מוסיפה: זה צבע כל כך רבגוני, הוא מושך לכל כך הרבה מקומות, וראוי לגמרי לקבל זמן משלו כאן. זה לא שהעתיד נראה כל כך ורוד, אבל אני אוהבת את הצבע הזה כל כך והצטברו לי כבר הרבה דברים סביבו. אז יללה, ורוד.

.

4 תגובות to “סרט ורוד”

  1. שוֹעִי Says:

    מיכל יקרה, האפיונים המגדריים שנלוו בשנות הילדות הרחוקות באיזו דיכוטומיה בין כחול (לבנים) וורוד (לבנות) כנראה נטמעו בי- סגול לילך זה הכי רחוק שאני מוכן ללכת (ואפילו אוהב את הצבע מאוד). ורוד, כבר משעשע אותי מכיוון שלא היו לי כמעט ברשותי אי פעם דברים ורודים. זה תמיד מרגיש לי קצת כמו צבע שהורגלתי לחשוב שהוא אינו חלק ממהותי ; אני זוכר שכאשר קראתי לפני הרבה שנים על איזו הארה/חוויה שצבעהּ (כפי שהיא מתוארת בחיבור) הוא אדום-ולבן הנוטים לורוד, היה לי קשה אפילו לדמיין דבר כזה. מה שמראה עד כמה רחוק זכרונות הילדות מובילים את האדם, וקשה לו מאוד להתנתק מהם לגמריי.

    • mooncatom Says:

      בטח, בטח שועי,
      הדיכוטומיה הזו צרובה לנו חזק חזק.
      הזכרתי אותה כבר ברשומה שלי פעם על רקפות,
      והיה שם איזכור גם לילדה הזו, ששואלת את השאלה הזו.
      מה שמוזר לי, זה שאדום ולבן הם צבעים כל כך נפרדים
      שקשה לי בכלל לחשוב עליהם נפגשים,
      ואם הם עושים את זה יכול להיות נורא אלים, נכון?
      ופתאום מהמפגש נולד הוורוד,
      והוא כל כך כל כך אחר.

      • שוֹעִי Says:

        בימי הביניים במיוחד בתרבות היהודית היו הירוק והלבן צבעי טהרה ואילו אדום ושחור צבעי טומאה. בעקבות הקבלה (מסוף המאה השתים עשרה ואילך) זוהה האדום עם הדין והלבן עם החסד או עם החכמה (המכונה גם: מחשוף הלבן). כך שמפגש בין אדום ללבן הנוטה ללבן זוהה כבא מצד החסד ואילו מפגש בין אדום ללבן הנוטה לצד האדום זוהה כנוטה לצד הדין.

      • mooncatom Says:

        וואלה?
        מעניין!
        ת ו ד ה.

להשאיר תגובה

