ורוד בְּלוּז

י' בסיוון

חודש מאי האביבי נגמר ויוני כבר מתחיל להראות לנו את שרירי הקיץ שלו. התקופה הוורודה נגמרת כאן ומחר יתחיל משהו אחר לגמרי. לכבוד כל זה יש לי מתנה בשבילכם, משהו משובח ברמות. לפני כמה שנים הלכתי לראות סרט בלי שידעתי במה מדובר, פשוט חברה הזמינה אותי. גיליתי פלא, קניתי את הדיסק, ומאז כשאני רוצה לשמח מישהו אני מראה לו אותו. זהו סרט אנימציה, שנכתב, בויים וצוייר כולו על ידי יוצרת אחת שקוראים לה נינה פיילי, א נייס אמריקן ג'ואיש גירל*. באותה הקרנה שבה הייתי היא גם נוכחה וסיפרה על עשיית הסרט והיא מקסימה בדיוק כמוהו, מצחיקה, חכמה ומרגשת כמוהו.

.

.

הסרט שלה נקרא 'סיטה שרה את הבלוז', והוא שוזר באופן מבריק שלושה עניינים. האחד, סיפורה האישי, סיפור של אהבה פרידה ושיברון לב מודרני. השני, סיפורה של סיטה, גיבורת המיתולוגיה ההינדית נסיכת הלוטוס הוורודה. וכל זה יחד עם שירים של זמרת משנות העשרים בשם אנט הנשואו. איך זה מתחבר? צריך לראות בשביל להבין. זה סרט יפיפה וחכם, ואם יש לכם שעה ועשרים דקות שבהם אתם מעוניינים להיות מוקסמים, אז אין לכם ברירה אלא לראות אותו. בזכות נדיבותה של היוצרת הוא נמצא כולו ביוטיוב. איזה כיף לכם, אני מקנאה בכם שתראו אותו בפעם הראשונה. תגדילו למסך מלא, האיכות מצוינת. קבלו את 'sita sings the blues'.

That's all, אחרי שתראו, תבינו.

————————————————–

* באתר הרשמי של הסרט אפשר לקרוא הכל עליו. וכאן אפשר לשמוע את פיילי מספרת על הכנתו, ועל ענייני זכויות יוצרים שבגללם אפשר לראות את הסרט ככה באופן חופשי, זה לא היה פשוט.

10 תגובות to “ורוד בְּלוּז”

  1. שוֹעִי Says:

    מיכל יקרה,
    ההתחלה ממש שימחה אותי.
    בדיוק נזכרתי אתמול אגב הסדרה הורודה שלך בסיפור "האיש מהפינה הורודה" מאת חורחה לואיס בורחס, שיש בו בו הרבה אדום אבל אני לא מצליח למצוא בו ולו כתם ורדרד.

  2. שוֹעִי Says:

    באופן כללי לקח לי זמן להבחין בין בורחס גבינה ובין אלפחורס, אבל אני חושש כי הבעיה נעוצה בחוש הטעם הקלוקל שלי [שוב אני והנונסנס שלי] (-:

  3. איריסיה קובליו Says:

    שוב אנחנו מסתכרנות יקירתי, סרט שראיתי וחייכתי בו הרבה.
    על סיטה, רמה והנומן כתבתי כאן

  4. David Palma Says:

    מיכל, תודה על המתנה, אצפה בסרט בהקדם. שבת שלום

  5. סיגל Says:

    מקסים ביותר! יופי חי – השירים, הצבעים, הצורות, עירוב הסיגנונות. תודה על השיתוף.

להשאיר תגובה

