מקום קטן אבל מאוד צפוף

כה' בסיוון

במחברת הרביעית הרבה ריצות, עבודה קשה, חיים. ועוד דבר נפלא שמתחיל, קורס מנחי סדנאות כתיבה של 'מתא"ן', זכות גדולה שהגרלתי מהחיים. את הקורס הנחתה המשוררת ליאת קפלן, ולכל מפגש הגיעו גם משוררים וסופרים אחרים שהביאו עולם עשיר של התייחסויות לכתיבה ושיטות הנחיה. המפגשים מתועדים במחברות באדיקות, אבל זו תקופה של כתיבה מצומצמת למדי. תקופות ארוכות לא כתובות בכלל ואז דפים דחוסים במחשבות ורעיונות. אני שומרת הרבה דפים אבל הרוב הולך לפח. שיר אחד ממחברת זה מספיק.

[מרץ 2007]

               מכיוון שהעבר, היה או לא היה.

               והעתיד, הוא רק זרעים בשקית נייר. אז

               עכשיו, אני עומדת על מקום קטן מאוד,

               ממש על חוד של סיכה, ויש לי מקום לעמוד רק בקושי,

               רק על רגל אחת למעשה,

               מתנדנדת בין מי שהייתי למי שאולי אהיה.

               העבר והעתיד שניהם תהום רבה, אז

               אולי עדיף כבר לרחף באוויר,

               ולחלום שאני חיה.

               .

4 תגובות to “מקום קטן אבל מאוד צפוף”

  1. David Palma Says:

    אני לוקח מכאן את המשפט: "העבר והעתיד שניהם תהום רבה" הוא כל כך מדויק המשפט הזה שזה עשה לי תחושה כמו שריטה בציפורן על זכוכית.

    • mooncatom Says:

      דודו,
      איזה קטע,
      בדיוק כתבתי לך משהו על השיר שלך בספרצוף.
      מה קורה לנו שהדימויים שלנו היום
      כל כך אלימים? אני מודאגת.
      אבל גם תודה,
      ושבת שלום ושלווה
      אחרי הכל.

  2. הדסה גורוחובסקי Says:

    כן, עדיף לרחף מלשוטט בעמק הבכא
    והשיר מיכלי נפלא
    מזכיר בהלך הרוח את פרננדו פסואה
    שבת שלום
    דסה

    • mooncatom Says:

      בוקר טוב הדסה,
      אני שמחה שאהבת את שירי,
      ואני אוהבת שתולים אותי באילנות גבוהים!
      ובעניין עמק הבכא,
      אוי, כן.

להשאיר תגובה

