אצטרובלים

כז' בסיוון

מפגשי הקורס להנחיית קבוצות כתיבה, התקיימו במקום מיוחד ויפיפה, בחיים לא הייתי מגיעה אליו או אפילו שומעת עליו אילולא אותו קורס. המקום הזה, בזכרון יעקב, נקרא 'בית דניאל' ונמצא בשכנות למקום מכושף שכינויו 'אחוזת לנגה', ורק להגיע לשם ישר מפיל עליך פיוטיות אם תרצי או לא. את האצטרובלים האלה הבאתי איתי משם והם מזכירים לי את המפגשים ההם, מלאי התוכן והיופי.

אחד המפגשים הכי יפים, היה עם המשורר אריאל זינדר, איש דתי ומנחה מעניין, שהביא אותנו אל עולמות ההשראה שלו. הפסוקים הראשונים של ספר בראשית החזירו אותי אל בוקרו של אותו יום עצמו, כשיצאתי מהבית כדי לנסוע אל ההרפתקת השירה.

 [מאי 2007]

               .

               בשבע בבוקר

               ביום חמישי

               נעלתי את דלת

               ביתי אשר קרוב לשמים,

               שעורבים שרים בחלוניו, וירדתי

               אל הרחוב המואר כבר

               אך ריק עדין.

               בחדר המדרגות חושך על פני תהום

               והכפכפים שלי נוקשים על פני המדרגות

                   תוֹ

                          הוּ

                   בוֹ

                              הוּ

8 תגובות to “אצטרובלים”

  1. עדו Says:

    הייתי שואל מאיפה בא השם "אצטרובל" אבל אחרי האבוקדו אני כבר מעדיף לא לדעת.

  2. שוֹעִי Says:

    מיכל יקרה, את התוהו-בוהו הזה אני זוכר מפעם אחרת (-:
    כבר אז אני חושב שזה הזכיר לי קצת את יואל הופמן דווקא.
    דבר עגול, מפותל, מערבולת– זה דומה לספירלה נעה (מסתובבת) או לפרקטלים,
    מסויימים.
    למען האמת כדור הארץ כשלעצמו הוא דבר עגול (יחסית), מפותל (יחסית) ומתערבל (יחסית)– ורק כח הכבידה גורם לנו להרגיש שאיננו בתוך תוהו-בוהו.

    • mooncatom Says:

      וואו שועי,
      איזה יפה חיברת
      בין האצטרובלים לשיר.
      ת ו ד ה,
      ותמיד כיף לי
      שתולים אותי על אילנות גבוהים!

  3. רות Says:

    והיו שם על דשא "בית דניאל", בין השירות, דוכיפתיות שתפרו את הדשא כמו "זינגר" באטרף אחרי ששאפו את ריח האורנים. והיה טוב מאוד.

    • mooncatom Says:

      רות רות רות,
      ושהכל היה בזכותך בכלל,
      וגם אנחנו, נכון? היינו באטרף
      אחרי ששאפנו ריח אורנים,
      והמון שירה, נכון?
      ועכשיו בכל פעם שאראה דוכיפת,
      לא אוכל שלא לחשוב על הדימוי המדהים הזה.
      ת ו ד ה,
      על הכל.

  4. David Palma Says:

    איזה שיר יפה,
    וחשבתי על זה שתוהו ובוהו
    זה מקום כל כך יצירתי
    (כמעט כמו זומטי ולמטי)

להשאיר תגובה

