גרסת הכותבת:2

ח' בתמוז 

יש עוד דבר שהיה לי מאוד חשוב כשכתבתי את הספר שלי, אני רואה את המחשבות עליו חוזרות לאורך המחברות, מלוות את הכתיבה ואת העריכה: מין. העולם שלנו מוצף במין, סוחרים בו ומלכלכים אותו, מנצלים אותו ומכניסים אותו לכל מקום ולכל דבר, הופכים בני אדם (בעיקר נשים) לחפצים מיניים מפלסטיק. ולכן, סופרים שרוצים להיות רציניים לא כותבים מין בכלל, ואם הם כבר עושים את זה אז זה תמיד או אלים, או משפיל, או קר ומנוכר.

ואני רציתי שבספר שלי כן יהיה מין, לא רציתי להתעלם ממנו ולא רציתי לבזות אותו. רציתי שהוא יהיה כוח מניע בסיפור. שהוא יהיה חלק מהדיאלוג האנושי, שהוא יהיה חלק מההליכה של הגיבורה אל עצמה, אל שינוי, החלמה, שמחה. אני חושבת שמין זה דבר אדיר, ורציתי לכתוב מין אמיתי, שיהיה כל המנעד שיכול להיות בו, זה היה לי אתגר חשוב. כשמישהו שמאוד יקר לי ושאת דעתו אני מוקירה אמר שהספר שלי מחרמן אז הרגשתי שקיבלתי מדליה, ואני נורא גאה בה.

.

והספר הבא שלי נולד מחלום. זה עוד דבר ששכחתי לגמרי והמסע במחברות הזכיר לי. באמת, התעוררתי ומה שקרה בחלום הפיל את קוביית הדומינו הראשונה שהוליכה אל הספר. כמו את הראשון כתבתי אותו מהר ובהנאה, כמו בראשון יש לו גיבורה שאני אוהבת, ועכשיו צריך לערוך אותו ואני מקווה שלא ירחק היום וגם הוא יצא לאור.

.              

מאה שנים ישנתי,              

ישנתי ולא ידעתי.              

הייתי באמצע כל הרעש,              

איך יכולתי אפילו לחשוד בי              

שאני יְשֵׁנָה?              

.              

4 תגובות to “גרסת הכותבת:2”

  1. שוֹעִי Says:

    מיכל יקרה,
    מה שמשותף למין וליצירה הם ארוס ותשוקה…תשוקה לחוות את ההויה במלואה. יותר מכך, בשתי הפעילויות יש משהו שמעורר מאוד את עולמו הפנימי ואת שפתו
    הפנימית של האדם.

    • mooncatom Says:

      כן כן שועי,
      גם רוחניות ומיניות הם לא רחוקים כל כך,
      ויכולים לצאת נשכרים זה מזה.
      (היו ויש גם כאלה שטיפה מגזימים עם זה… אבל)
      אתה בין החמודים שהקשיבו לשיחה שלי עם איילת,
      ואני חושבת שחזרתי שם על המילה תשוקה
      יותר מכל מילה אחרת!
      כן כן.

  2. ido2267 Says:

    מעניין שכבר בגיל הינקות כשהילד משחק לו באיבריו הפרטיים מיד מחנכים אוצו שזה לא יפה וככה לא עושים. אבל כששני ילדים רבים זה לא בהכרח מעורר את אותה תגובה כועסת ולפעמים שום תגובה בכלל.

    • mooncatom Says:

      נכון עדו,
      בדיוק עכשיו ראיתי בעיתון כותרת מוזרה
      "אכזריות בלי סיבה" (בעניין הזקן שהוכה קשות)
      כאילו שיש בכלל אכזריות עם סיבה,
      זה כל כך מרגיז.

כתיבת תגובה

