המחברות של להיות

ט' בתמוז

אני קוראת את המחברות שלי אחת אחת, מצלמת אותן בשביל הרשומות, חוצבת דרכן. אני קוראת את המחברות שלי ובוררת ערימות מילים כערמות עפר בתקווה למצוא פירור זהב. אני קוראת אותן, משאירה מעט ואז קורעת את כל השאר. אני קורעת את המחברות שלי ואז כשאני כבר כמעט לקראת הסוף מבינה משהו: אני גם מתאבלת עליהן.

תאמרו: את מתאבלת על הזמן שהיה בהן ועכשיו איננו. ואני אומר: בוודאי. כן, גם. אבל אני מתאבלת גם עליהן עצמן, על גוף הנייר והקרטון שלהן. על השדות הלבנים חרושי התלמים התכולים שזרעתי בהן והשקתי (וגם זיבלתי, אוהו, כהוגן) אני מתאבלת על המחברות שלי גם איך שהיו בסוף, ממורטטות ועמוסות וכבדות מכל מה ששמתי בהן ומאלפי הפעמים שפתחתי וסגרתי אותן. אני משמידה אותן כי די כבר די, ובכל זאת, זה אֵבֶל.

.

כבר הזכרתי כאן אני חושבת, את המנהג של חתולי לבוא ולשכב על הצד הימני של המחברת כשאני כותבת על הצד השמאלי. לפעמים היא אומרת משהו, לפעמים שולחת כפה או מזנבת בי לליטוף. הנה גם עכשיו היא באה. כשקרעתי עוד ערימת נייר היא התרחקה במפגיע מהרעש המעצבן, אבל כשהתיישבתי כדי לכתוב את התובנה הזו, היא באה והשתרעה. ועכשיו אני מבינה עוד משהו: זה הדבר המהותי. אחרי שהוא קורה הן כבר לא חשובות. זה הדבר, הישיבה הזו והשקט שנהיה. השקט שבו אני שומעת שַחרוּר מרחוק, יונה מהעץ וגירגור חתולי הכי קרוב שאפשר. וכל אלה מצטרפים לרחש הדק מני דק של העט המתחכך בנייר, משאיר את השריטות הקטנות האלה שקוראים להן מילים.

6 תגובות to “המחברות של להיות”

  1. תמי ברקאי Says:

    מיכלי וחתולי. זה טקסט מאד מאוד יפה ונוגע ללב, אני אוהבת איך שאתן עובדות ביחד.
    להתאבל זה חשוב וטוב, להניח למה שכבר לא מועיל זה גם חשוב וטוב, ואת עושה את זה גם יפיפה.

  2. עדו Says:

    טוב שאת כותבת בעט על נייר, היה די מעצבן אותי אם הכלב שלי היה בא ומתיישב על המקלדת כל פעם שהייתי רוצה לכתוב משהו.

    • mooncatom Says:

      למזלי המקלדת לא מעניינת אותה בדרך כלל,
      כשאני על המחשב היא רק עומדת ועושה לי פרצופים של
      מה עם קצת צומי?
      אבל האמת, כלב זה לא חתול,
      ואם כלב היה מנסה לשבת לי על המחברת,
      נו טוב.
      :-)

  3. אילן נוב Says:

    ניחמתיני אחותי

כתיבת תגובה

