הפרי של השמש

כה' בתמוז

הוא נראה יותר כמו חיה מוזרה מאשר כמו פרי, ושייך למשפחה של הדברים שאם לא הייתי מכירה בילדותי בטח לא הייתי מעזה לאכול. אבל אני הכרתי אותו בצורה הכי פושטית שלו, בפרוסות, בקופסת שימורים. רק כשגדלתי גיליתי איזה דבר מדהים זה, ועוד הרבה שנים לקח עד שפגשתי אותו פנים אל פנים. איזה דבר זה אננס, הא? השם שלו מגיע מן השפה הטוּפית, שהיא שפה של אינדיאנים בדרום אמריקה, וגזור מהמילה אננה שמשמעה פרי טוב.

.

ועכשיו כשהייתי בהודו זאת היתה חגיגה. אורגיה של אננס. את הראשון קניתי ביום השני שלי שם, בשוק בפאנג'י. קניתי גם סכין גדולה ולמזלי היה לי מקרר קטן בחדר שהאננס מילא כמעט את כולו. אכלתי ממנו בכל יום ונשאר לי עוד קצת כשהגעתי לחוף ארמבול. שם בחוף גם הזדמן לי האושר מטוגן בבלילה, ועוד על רקע שקיעה סגולה.

.

כשהייתי באשרם גברו געגועי לענק המתוק והמסוקס, כל הזמן תכננתי לקנות ולא יצא, וכבר ממש יבבתי על העניין ערב אחד וחברתי לחדר הבטיחה שמחר נצא לקנות בכפר. ואיזה הפתעה. איזה הפתעה, מה חיכה לי בארוחת הבוקר בצלחת? הקפדתי לבקש תוספת, פעמיים.

.

בקוצ'י, המקום האחרון שהייתי בו, קניתי את ענק הענקים, ממוכר מקסים אחד. כל העסקה התנהלה בלי שום שפה, וככה גם השיחה הלבבית שהתפתחה בין קונה נוספת, בינו וביני. שוחחנו, ממש פטפטנו לנו וצחקנו, בלי להבין שום דבר ממה שאנחנו אומרים. האננס היה מדהים, וכל כך גדול שיכולתי לחלוק אותו עם שני ידידי הצעירים במלון.

.

ועכשיו, איזה כיף, זכיתי לאחד קטן ואלגנטי שאחותי הביאה לי במתנה, ממש גור אננסים. יפיפה. והוא גם מבשם את הבית בבושם משכר. אוי הוא קטן אבל מושלם*. ואין מה לעשות, אני מתכוונת לאכול אותו.

.

וקינוח: בניין האננס שבנה לו הרוזן מדנמור שבסקוטלנד.

.

* הייתי מנפיקה לכם כאן תקריבים של הקוצים המשגעים ושל הצהוב הלוהט של האננסון אבל המצלמה שלי בתיקון, ולכן הצטלמנו הוא ואני בפוטו רצח של המחשב.

6 תגובות to “הפרי של השמש”

  1. ido2267 Says:

    תגידי לאננס לזוז קצת. הוא מסתיר

  2. David Palma Says:

    מיכל נגעת באחת מחוויות היסוד שלי בדרום אפריקה.
    ראיתי אננס שאיננו בא מקופסה והחדווה הייתה מרובה.
    גם הטעם, אין בכלל מה להשוות. בהחלט מגיע לו פוסט
    לאננס המרהיב הזה אין ספק שהוא ראוי להיות מזון האלים והאלות

  3. דורית Says:

    האננס של הבורסה היה כה טעים שאני עוקבת ומחכה שיגיעו עוד. הפעם כבר אקנה כמה גורים. והבניין הזה – הוא האבטיפוס של הבית של בובספוג, כנראה.

להשאיר תגובה

