אופַנֵי הזמן

יג' באב 

לכאורה עיתותי בידי, למעשה זה לא כך. הזמן משחק בי משחקים משונים. לרגל יום ההולדת הזה יש רצון לעשות מעשים. דרמטיים, הכרזתיים, חד פעמיים ונצחיים כאלה. בלתי אפשריים ואסורים כאלה. והזמן כמו אומר לי: אין, את יודעת שאין והנה את מתעקשת, אז לא. פשוט לא.

אבל אני החלטתי, שמהראשון באוגוסט אני ארכב מוקדם בבוקר בכל יום, על האופניים הירוקים, לייעדים משתנים בעיר. ואז המצלמה התקלקלה, ואז נהיתה המלנכוליה הקלה הזו החמוץ-מתוק הזה של היומולדת, ואז כבר כמעט שוויתרתי. אבל אתמול היקום נהיה פתאום בעדי. טוב אני מגזימה, זו רק היתה המעבדה של התיקונים שהחזירה לי את המצלמה, ומאחורי גבה גיחך אלי הזמן התחמן: בסדר קדימה, צאי.

.

הרכיבה הראשונה היתה אל הים. ולכולם בים כך נדמה, יש עיסוקים. חשובים יותר או פחות: הורים וילדים וזקנים צפים ושוחים ומשחקים, בני נוער משתוללים, הטרקטור הירוק הגדול מנקה את החוף, יונים ועורבים מתגודדים ומנקרים, ואני? לא מוצאת לי. מנסה לנשום, מנסה לעשות יוגה, מנסה לחשוב או לכתוב, וכלום.

.

אז אני מוציאה את הקפה והעוגיות ונכנעת: לשמש שמניצן וורד ענוג במזרח, הופכת עכשיו ליצור העצבני חמום המוח שהיא בימים אלה, מפזרת את העננים שעד לפני רגע התגודדו וניקרו להם בשלווה בשמים הבהירים. אני מביטה בה דרך חריר קטן שאני מגלה בפנקס החדש.

.

.

המים משי ירקרק. אני רוכנת אל הצדפות הקטנות האלה וחושבת: גם אני הבוקר ריקה, ויש בזה איזה יופי אחר וזה בסדר. הים חלק וחם היום והמחרוזת האדומה שלו מתנשמת על חזהו ברכּוּת. אני נכנעת ועושה את מה שאני מתגעגעת כבר שלושה שבועות לעשות: מצלמת.

.

אישה אחת מגיעה וכולה תכלית. כולה בשחור: כובע רחב תיתורה, בגד ים דרמטי ורגליים שמגולפות מאיזשהו חומר כהה משובח. היא הולכת במים אנה ואנה, ספק רוקדת ספק מתעמלת, ואני מרגישה כאילו אנחנו מושכות את היום הזה משני קצותיו: האחת ממוקדת, תכליתית בשחור המעוצב הזה שלה, ואילו האחרת מתפזרת, חיוורת, עם קצוות ירוקים.

.

.

.

8 תגובות to “אופַנֵי הזמן”

  1. שוֹעִי Says:

    מיכל יקרה, תמיד משמחות הפגישות שלך עם הים.
    לצערי עוד לא ממש הספקתי לחנוך את הים הקיץ (והקיץ כבר תיכף עובר ונמס).

  2. David Palma Says:

    וכי מה קיצי יותר מיונה וציפורניים (מתחרה עם 'יונה ונער')

  3. תמר המר Says:

    איזה יופי של רצף צילומי ולק ירוק, מיכל (והכי היונה מול כפות הרגליים).

להשאיר תגובה

