חלום הנחלם לאחור

כג' באב

.

פעם חלמתי חלום שבו קפצנו

האיש שאותו אהבתי ואני

לתוך בריכת אפלה לבושים בבגדי חורף

.

שקענו במים ידי הימנית אחוזה בשמאלו

ולא ידעתי אם נצא והמשכנו לשקוע

מחייכים זה אל זה ובכל זאת פחדתי

עד שהגעתי אל הקרקעית

.

הרגשתי אותה ברגל

עשיתי את הדחיפה הקטנה אך מספיקה

את הדרך למעלה בלעדיו

ורק כשעליתי מן המים ראיתי אותו לידי

והוא צוחק

.

זה לא קרה בחיים עצמם לא ככה

גם הוא גם אני הגענו אל מעל למים

מחייכים לעצמנו או אל אחרים

אבל לעולם לא עוד הוא אלי אני אליו

.

.

.

* הבריכות הן של Gigi Cifali.

8 תגובות to “חלום הנחלם לאחור”

  1. שועי Says:

    מיכל יקרה,
    זה חלום שמעלה בי כל מיני זכרונות-חלומיים משלי (רשימה עתיקה שלי שנקראה "סמוראי") וגם כל מיני שירי צלילה, טביעה ואהבה כמו אחד יפה ונכאב של ציליה דראפקין.
    אבל יותר מהכל, אני חושב, בכמה מקרים, קשה מאוד לשכוח אהבות ישנות,
    באיזה מקום די עמוק האדם מתחיל לגדל זימים ולהמשיך לצלול אל קרקעית הבריכה, אפילו אם היא ריקה, כי בכל זאת הזיכרון נמצא שם, או אילו הדהודים
    של מה שעבר ואף פעם לא עבר.

    • mooncatom Says:

      אתה רואה שועי,
      בשביל זה אני צריכה אותך!
      כי אני יכולה לכתוב (כמעט) על הכל,
      ולחלום ולעוף (כמעט) את הכל,
      ופתאום אתה בא ומביא לי זימים
      (פרחים נובלים בדרך כלל)
      ואני נהיית כל כך שמחה!!!
      ת ו ד ה.

  2. שוֹעִי Says:

    מיכל, מה שיש כאן למעלה היא רשימה מרגשת מאוד.
    אני לא מכיר את הסיפור מאחוריו, כמובן, ובכל זאת כמי שחווה אי-אילו פרידות (חלקן ביזמתי וחלקן שלא ביזמתי), יש משהו ברושמן של אהבות, שהזמן לא מצליח למחות.

    • mooncatom Says:

      שועי יקר,
      אם השתמע מתגובתי הקודמת
      שאני מקילה ראש בעומקם של הדברים,
      אני מיד מתקנת את הרושם…
      אולי התבדחתי דווקא בגלל הקושי,
      כן, סביר להניח.
      ואני יודעת ואני מודה לך מאוד מאוד
      לא (רק) על הזימים (ששימחו והקסימו אותי)
      אלא בעיקר על שאתה מבין את העומק הזה.
      ת ו ד ה,
      מעומק ליבי.

  3. איריסיה קובליו Says:

    מיכלי, האם את מכירה את הספר של נורית זרחי
    התרנגולת שהלכה אחורנית? ספר נפלא בעיניי

    יגיעו הזמנים שאחורה וקדימה, חלום ומציאות יהיו אותו דבר:)

    • mooncatom Says:

      מה את אומרת איריסיה!
      נורית זרחי, היא אינסופית,
      מיד הולכת לחפש :-)
      ת ו ד ה.
      (ודרך אגב, אצלי, לטוב ולרע,
      תמיד חלום ומציאות הם אותו דבר)

להשאיר תגובה

