צינה ביום חם

כז' באב

הבוקר לוקחים אותי האופניים הירוקים אל הדיזנגוף סנטר. אני מאוד אוהבת את המקום הזה (למרות שמו, התרגלתי נו) ואם תהיה פעם תחרות התמצאות במבוך המטורף, אני יכולה לקחת אותה בהליכה. אבל בדרך לשם צריך לעבור בכיכר, ולעבור בכיכר זה לרדת מהאופניים כי לעלות עליה זה למעלה מכוחותי. הירידה היא כיף. בטיסה. והנה שיפצו את הלונה פארק שבראש הגבעה. אחרי זמן רב שהיא עמדה בהשבתה ובין גדרות, הנה היא שוב במלוא תפארתה המוזרה, התמוהה. מעוררת בי שוב את המחשבות הקבועות שלי כשאני עוברת דרכה, על מזרקות יפות ומרגשות, שבחלקן הייתי ועל האחרות אמשיך לחלום.

הנה שם זרקתי מטבע אל המים, ועדיין אני מאמינה שעוד אשוב לרומא (וזה לינק שאוי לכם אם אתם לא פותחים). ושם, היכן שידעתי שאני באמת בפריז ואפילו שמרתי את הציור. וגם זו, שבשבילי היא הכי פריז.

.

כאן אני עושה ירידה מהאופניים לרגע, כדי לשאול אם אתם מכירים את הבדיחה על הפולניה שמסתכלת בראי. מכירים? היא שחוקה כבר ומרוטה הבדיחה הזו, אבל הפואנטה שלה מצחיקה אותי עדיין, כי זה בדיוק זה. הלונה פארק הזה, העוגת קומות הציבעונית הזו שמשפריצה בחדווה בראש גבעת הבטון? זה מגיע לנו. כנראה. כי עובדה שאחרי כל מיני משאלים ודיונים ווהצעות (הנה למשל אחת סבירה לגמרי ואחת חלומית), בסוף השקיעו את המיליונים וקיבלנו אותה בחזרה ושבו השלום והשלווה ואת אף אחד זה לא באמת מעניין. יפה או לא יפה תחליטו בעצמכם, אבל זה שאין שם טיפת צל מעל הספסלים האלה, שהם מכוערים ללא ספק, זה כבר ממש עצוב. ותראו איך זה היה פעם.

.

אבל בטבורו של כוכב הלכת תל אביב היא נמצאת, וכנראה שהיא אומרת עליו הרבה, ואולי אפילו על כל המדינה שלנו? אולי. כי חלק מהעיצוב שלה, חלק מהיופי המוזר שלה, בדיוק כמו השמים תכלת האלה והדקלים והפיקוסים, הם דודי השמש. והם כולם מצילים אותה, ממש ברגע האחרון.

.

.

2 תגובות to “צינה ביום חם”

  1. רות Says:

    הלוואי מיכו והמטבע שלך יענה למשאלת הכיכר.

להשאיר תגובה

