כנפיים ירוקות

יא' באלול

דבר ראשון שאני בודקת, זה את הגומיות האלה שמחזיקות את התיק מאחורה על הסבל. אחרי מה שקרה לי לפני שנה בדיוק, כן ממש היום, אז קודם כל זה. אחר כך אני מקיפה אותם בסדר קבוע: יש אוויר בשני הגלגלים, הילוכים תקינים, פעמון עובד, כיסא יורד וננעל ויציב. טוב, אז עכשיו איזה מספר הם, ותפילה קטנה שהם אכן רשומים כקיימים להשכרה. אם כל זה עבר בשלום, אני מעבירה את הצ'יפ, מכניסה את הקוד, לוקחת את האופניים.

.

.

עכשיו קשירה יסודית ובדיקת יציבות של התיק, וקדימה לדרך. את רוב הנעורים שלי העברתי ככה. אל הקן של התנועה, לשיעור פסנתר או לשיעור חשבון אצל סבא חיים, תמיד על האופניים. הרגע הזה שבו את מתיישבת ומתחילה לדווש, או אם לדייק בגלל הרגליים הקצרות תמיד קודם דיווש ואחר כך ההתיישבות. זהו רגע שבו את הופכת מיצור הולך על שתיים שנושא את כובד משקלו על עצמו, ליצור עם גלגלים. המהירות שלך מוכפלת ומשולשת, לפעמים את ממש ממריאה אל על. כשעשיתי את רשיון הנהיגה בגיל ממש ממש מאוחר, גיליתי את השימחה הזו כשהיא מועצמת שבעתיים, אבל עדיין, המקום הראשוני שמור לעליה על האופניים.

.

.

התכנית היתה הרבה יותר שאפתנית. עכשיו יש לי זמן אבל אולי הייתי צריכה לקיים אותה בסתיו או אפילו בחורף. החום הכבד ומצבי הרוח ההפכפכים שלי הקטינו אותה, אבל בכל זאת זה היה חודש של אופניים ואני שמחה בו כמו שהוא היה. עפתי לי בעירי האהובה, צילצלתי לפעמים כדי שיפנו לי את הדרך, עצרתי כדי לצלם, לשתות קפה, לחלום ולכתוב.

.

.

הפרויקט הזה הוא כל כך חשוב ואני כל כך מקווה שהבעיות שיש לפעמים יתוקנו ויהיו עוד שיפורים, עוד תחנות ואופניים, והכי חשוב, שיהיו עוד הרבה רוכבים בעיר והרבה פחות מכוניות, כי זאת המטרה והיא כל כך חשובה. האופניים בצילום הראשון הם כמובן אופניים של מישהו, אלה שאני רוכבת עליהם, ירוקים סטנדרטיים.

תגים:

2 תגובות to “כנפיים ירוקות”

  1. שלומית Says:

    אופניים, סבבה. באמת. פעם היו לי ומאוד נהניתי לרכוב עליהם בפארק. אבל בתור אמצעי תחבורה, ירוק ומחליף מכוניות והכל, שיעשו לנו כבר תחתית! רק בגלל זה היינו צריכים כבר מזמן לעלות עם קלשונים גם על הכנסת וגם על העירייה.

כתיבת תגובה

