הציפור הספירית

יז' באלול

בתגובתו לרשומה של אתמול, הציע לי 'פרא אדם חושב', הלא הוא ידידי שועי רז, עיברות מוצלח לשם משפחתי. הוא לא ידע כמה מוצלח, ואפילו אני לא ידעתי. הוא הציע ספיר ואני אמרתי זה לא רע, גם דומה קמעה במצלול וגם משמר את המשמעות. וחוץ מזה אגלה לכם עכשיו סוד. יש לי אלטר אגו, דמות סודית, מן פסבדונים לכל מיני מטרות. ונכון, איפשהו מאחורי הראש היתה קיימת המילה ספיר, כמו שהיתה קיימת הטבעת הנפלאה של אמא שלי המשובצת ספיר, אבל רק הבוקר הסתכלתי מהי ומיהי אבן הספיר. ובכן הפתעה הפתעה. שמה הוא בדיוק מה שהיא, כלומר המילה ספירוס σάπφειρος ביוונית: 'אבן כחולה' וזהו כמה משמח לגלות עכשיו, הכינוי שלי.

.

            …בכל שושנה מתגוררת

               ציפור ספירית

               ששמה "וכתתו".

               / זלדה

.

אז אני לא אשנה את השם שהלך איתי חמישים שנים וימשיך כבר לתמיד. אבל לכבוד האפשרויות הנהדרות ולכבוד הכינוי שלי שעכשיו הוא כבר רק חצי סודי, החלטתי לצלם דברים כחולים כל היום. צילמתי בדרך לשוק הכרמל, שם, ובדרך חזרה.

.

אני מחפשת את הכחולים בכל מקום וכמו תמיד הדברים הכי יפים הם אלה שאי אפשר לי לצלם: עיניים כחולות של בחור שזוף, ציפורני הרגלים של חברה שאני פוגשת ברחוב שמתלוות לסנדלי שושנים לבנים משגעים, וגם חתיכות שמים שאני מגלה במקומות לא צפויים.

.

.

.

.

שתי התחנות הטעימות היו 'חומוס הכרמל' וביתה של חברה. שם, קיבלתי קפה עם כדורי שוקולד וגם שני כחולים ממש מוצלחים. תראו איזה יופי הציור שציירה מיס רוארק סוגר את המעגל של השוק.

.

.

.

ואחרונה חביבה, צילמתי את אבן החן הכחולה הכי חשובה בעירי האהובה תל אביב, זו שכולם מחפשים לשווא, ורק מעטים מוצאים.

תגים:

12 תגובות to “הציפור הספירית”

  1. שוֹעִי Says:

    מיכל יקרה,
    איזה בידור (-: בדיוק איזה חבר מהאוניברסיטה, שאל אותי השבוע האם אני קורא מחשבות או חש בהן– כי הוא לפעמים לא מבין מאין אני קולט את מה שאני קולט.
    אז זהו, אני לא קורא מחשבות. במקום זה אני בא לסלט מחשבות (שמת לב שאין ירקות כחולים?), כמו שכתוב בספר "חזיונות התוכים (הכחולים)": "וכתתו חרבותם לסלט מחשבות".

    • mooncatom Says:

      שועי יקר,
      במקרה המשמח הזה
      אתה לא קורא מחשבות
      כי אם מכתיב אותן!

      חזיונות התוכים הכחולים,
      איזה ספר מצוין,
      אתה חייב לכתוב אותו
      :-)

      תודה.

  2. שוֹעִי Says:

    עוד דבר, אם רק היה יותר מיקוד על אבן השפה, והיא היתה מנותקת מהקונטקסט של המדרכה, הייתי חושב שמדובר בציור שמן של חוף ים עם ראשי גלים לבנים ושחפים.

  3. עדה ק. Says:

    פוסט יפה ואבנים יפות וצבע יפה וסיום יפה. הידד שמצאת!

  4. שלומית Says:

    אוי, "אבן החן הכחולה הכי חשובה בעירי האהובה תל אביב, זו שכולם מחפשים לשווא, ורק מעטים מוצאים" – גדולה את. איזה כיף להציץ מדי פעם על העולם דרך העיניים שלך, תודה.

  5. Avinoam Mann Says:

    "אבן החן הכחולה….שכולם מחפשים…" נשמעת בדיוק כמו הציפור הכחולה של מטרלינק (אני לא חושב שהיא הייתה תוכי).

    • mooncatom Says:

      אופס,
      מודה שלא מכירה…
      אבל נשמע כאילו מוכר,
      כמו פרח לב הזהב כזה.
      ולך אבינועם, ברוך הבא לבלוג שלי,
      תבוא תמיד.
      תודה.

  6. David Palma Says:

    מיכל, הציפור הכחולה של מטרלינק סיפור על שני ילדים שיוצאים לחפש אחר הציפור הכחולה שמסמלת את האושר, אחרי שאימם כעסה עליהם… אני זוכר ביצוע של השיר על ידי השחקן הצרפתי אדי קונסטנטין שהיה בדרך ידוע כמי שמשחק בתפקידי גנגסטרים. וישנה גם גירסה אמריקאית עם הטלנט שירלי טמפל.
    ובאשר לאבני הספיר, שועי כתב בתגובה שלו "אבן השפה" אם חושבים על זה מילולית זה נורא יפה, וזה פתוח לכל כך הרבה אפשרויות עד שלפעמים אתה צריך לחבוט את מצחך באבן שפה כדי לגלות את זה.

    • mooncatom Says:

      דודו יקר,
      אתה גם השלמת לי עכשיו חלק חסר בהשכלתי התרבותית,
      וגם את החלק החסר במה שמתרוצץ לי בראש כל הבוקר.
      ת ו ד ה,
      עוד מעט תבין.

כתיבת תגובה

