ראש ליונים, זנב לצוצלות

יט' באלול

רציתי פשוט לשים את השיר הזה שכבר היה פעם אבל אני נורא אוהבת, כי גם אביבית ה'כותבת מוחקת' התייחסה ליונים שברשומה הקודמת וגם עדה 'בלוגיעדה' אהבה אותן. אז רציתי לשים כאן את השיר ודי, בלי להתייחס אפילו לעובדה שהיונה שבשיר היא בכלל צוצלת. אבל רציתי גם לצרף אל השיר את התמונה ההיא ולא מצאתי מי צילם אותה אז יצאתי לחפש, ואז פתאום נתקלתי במאמר המשגע הזה ונפתח צוהר לעולם של ניואנסים שמעוררים המון מחשבות על דברים שבכלל לא קשורים ביונים וצוצלות.

.

.

מחשבות על מה אני רואה כשאני מסתכלת על אחרים. על הכמויות האדירות של אינפורמציה נכונה וגם טועה, שמתקבלות במבט החטוף האחד שאני מקדישה למישהו אחר. מחשבות על כמה עוול יש באותו מבט חטוף, ועל כמה שאני נפגעת כשהמבט הזה פוסל או שופט אותי. וגם על כך שאין לי מה לעשות חוץ מלהקדיש לו זנבות של מחשבות.

.

               .

               .

               ריח של קפה

               ואדום כמו צחוק, מרחוק

               האלמוגן פורח, מפיץ שמועה על אביב.

               הגרגרים של הסוכר

               צפים על הקצף של הקפה

               רגע לפני שהם שוקעים.

               זהב, מגע קל, נשיקה של שמש,

               על שפת הספל.

               לבן, קצה של תחתונית מתחת חצאית

               היונה פורשת את הזנב,

               כשהיא נוחתת.

               והטעם של הקפה.

               .

7 תגובות to “ראש ליונים, זנב לצוצלות”

  1. עדה ק. Says:

    צילומים יפים כל כך! השניים הראשונים מזכירים לי את ספר הלילה טוב הוותיק של מרגרט וייז בראון, שבו, כמעט בכל עמוד מצויר, יש עכבר זעיר – והוא תמיד נמצא בפינה אחרת של החדר וצריך לחפש אותו ברקע ההולך ומחשיך… זה חמוד. ואהבתי את האלמוגן מפיץ השמועות (ותודה על ההפניה).

    • mooncatom Says:

      תודה עדה,
      אני לא הכרתי את הספר,
      אבל הלכתי לראות ולצערי לא רואים את העכברון בציורים…
      זה מזכיר לי את היצ'קוק שתמיד הכניס צילום של עצמו
      איפשהו בסרטים שלו :-) עכברון שמנמן שכזה.

      • עדה ק. Says:

        תנסי כאן, העכברון מככב כמה פעמים, ונראה לי שהשתמשו בציורים המקוריים.

      • mooncatom Says:

        אוי זה מתוק,
        אוי זה מקסים,
        'תרגשתי כל כך,
        תודה עדה.
        והעכברון,
        אוי חמודי!

      • עדה ק. Says:

        בשמחה. זה אחד מסיפורי הילדים הכי חמודים שאני מכירה, והוא הרדים בהצלחה הרבה ילדים במשך הרבה עשורים. וגם תורגם לעברית. אבל את הסרטון לא הכרתי, והוא היה מרגש גם בשבילי. עשוי מאוד יפה ונאמן למקור.

  2. avivitmishmari Says:

    אפור על אפור, מראה נהדר.
    ו"לילה טוב ירח" אהוב ומקסים גם אצלנו (זכה לתרגום עברי לא מוצלח, אבל יש לנו גרסא אנגלית ונהגתי לתרגם אותה תוך כדי הקראה).

להשאיר תגובה

