ירח חלוד

כ' באלול

.

.

בפקיעה

באנחה

ניתקת.

משתחררת

ונזרקת. אל שמים אפלים,

אל מעבה היקום הערפילי של הגוף.

ואז היא זורחת, הלבנה במילואה

במסע שכנגד רצונה.

בחושך נארגים תחרים, תכריכים אדומים,

ארגמן נהיה, ונושר ונחבט החוצה.

הלב מיילל לירח,

יהלומים של בכי נרקמים אל הכר,

סרק, סרק, סתם דם, צוחק

הרחם המטומטם.

אני מחכה ליסמין שיפרח, אני מחכה

למשב חמים של יסמין שיבוא מהמרפסת,

אני מחכה לדם של הגרניום.

.

.

זה שיר ישן, מחכה שנים שאתן לו לצאת, יש לו סבלנות ואין לו בושה. הוא אמיתי וזה מספיק לו, אז הוא מחכה. ואז יש פתאום ירח (בתגובות, אני עדיין בעניין התגובות שלכם. כל רשומה החודש משתרשרת מן התגובות לרשומה הקודמת), שוב ירח, ירח וילדים. ואין לי ברירה יותר, השיר דורש את שלו, אז אני מסכימה לו. בסדר.

24 תגובות to “ירח חלוד”

  1. ido2267 Says:

    איכשהו נראה לי שצריך להיות אישה כדי להבין את השיר הזה

    • mooncatom Says:

      אולי לא כדי להבין,
      הרי הבנת.
      אולי כדי להרגיש אותו,
      זה בהחלט הגיוני,
      אבל.
      אולי זה חלון לשם, בשביל גבר אני מתכוונת.
      ת ו ד ה.

  2. שוֹעִי Says:

    מיכל יקרה,
    אני לא בא בקטע המגדרי, אבל עומס צבעים ועומס תנועות וקולות ויישים, קצת מקשים למקד את הלב ואת העין (-:

  3. עדה ק. Says:

    המאוורר (?) באמת נראה כמו הלבנה הזורחת במילואה (שורה יפה!), והיד נראית כקוראת לעזרה. אני לא בטוחה שהבנתי הכל בשיר, אבל בכל זאת הצילום הזה נראה לי מתאים לו.

    • mooncatom Says:

      אולי באמת לא תמה מלאכת השיר הזה?

      תודה עדה,
      ושבת שלום.

      • עדה ק. Says:

        אני בוודאי לא אוכל לשפוט בעניין הזה, והעובדה שלא הבנתי הכל גם היא איננה מוכיחה כלום.
        ושתהיה השבת טובה (-:

      • mooncatom Says:

        תודה עדה.
        את ושועי (בתגובה שלמטה) כמובן צודקים,
        רק אני יכולה להחליט אם שירי גמור ושלם וטוב או לא.
        רק שבדרך כלל השירים שלי פשוטים מאוד,
        מתמסרים בקלות לכל קורא, ככה אני רגילה,
        ואולי יהיה מעניין להתרגל גם למשהו חדש.

  4. שוֹעִי Says:

    מיכל, יותר מדיי תנועה, יותר מדיי צבעים, יותר מדיי מושאי התבוננות, זה שיר של מצוקה וצעקה (או למצער: הבעת רגשות עזה) אין ספק, אבל כמו ציור עתיר בקוים שונים, צורות שונות, צבעים שונים– קשה מאוד להתמקד.
    [פעם פרסמתי שיר לא-ממוקד שכזה, שקרוב מאוד ללבי "ארץ וחתול סיאמי", ראי שם,
    גם את התגובות… עד היום אני שר אותו לעצמי, אבל יוצא מנקודת הנחה שמתי מעט יבינו מדוע הוא כה משמעותי]

    • mooncatom Says:

      אני צריכה אולי יותר מרחק ממנו
      כדי לדעת אם בכלל אפשר להבין,
      אבל אין לי, לא מצאתי שום דרך להתרחק.
      אז כנראה
      שעוד אוסיף לחפור בשיר הזה וללוש אותו,
      יכול בהחלט להיות שהוא עוד ממש לא גמור.

      תודה שועי,
      ושבת שלום.

  5. שוֹעִי Says:

    מיכל, השאלה היחידה היא האם הוא גמור בשבילך.
    מה שאני חושב חשוב הרבה פחות לשיר הזה.
    הוא מביע חוויה חזקה שחווית. אני מניח שזאת הסיבה שהוא נשאר,
    ושלא קל לשנות אותו.

    שבת שלום (-:

    • mooncatom Says:

      נכון שועי,
      אתה צודק בהיבט השירי.
      אבל יש עוד רובד לענין,
      והוא קשור במה שעדו רמז עליו.
      מעניין לי לחשוב על זה,
      ועוד ידובר בזה.

      ושוב תודה.

  6. David Palma Says:

    ראשית אפשר גם להיות אני כדי להבין את השיר הזה ואת השפעת הלבנה על הנוזלים בכדור הארץ. זה שיר שמדבר מהרחם ולא מהשכל והוא מאוד דיבר אלי. הצילומים מופלאים במיוחד השני. ועוד שי, משלום חנוך.

  7. mooncatom Says:

    טוב דודו,
    שפולניה וותיקה כמוך לא תבין?
    אני שמחה שהשיר שלי דיבר אליך,
    כתבתי אותו כמו שאני כותבת את כל השירים, מהלב…
    אבל יכול להיות שזה היה מחדר קצת שונה.
    ותודה על השיר. משהו אחר גם,
    גם שלום מתנסה בדברים אחרים,
    פסיכדלי משהו?

    • דורית Says:

      דווקא את השיר המסוים הזה אולי כתבת לא רק מהלב אלא גם ממעט למטה ממנו?

      • mooncatom Says:

        לא יעזור דורקה,
        אני ממשיכה להתעקש.
        אין לי מושג בכלל איך כותבים מהרחם
        (וכפי שאפשר לראות בשיר,
        הרחם הוא יצור חסר לב לגמרי).

  8. David Palma Says:

    זה שיר ישן שלו מהתקופה שחי בה בלונדון גידל זקן וניסה לשיר באנגלית. השיר יפה מאוד, אבל לאנגלים היה קשה עם המבטא

    • mooncatom Says:

      הקדים את זמנו, אה?
      היום כל הלהקות הישראליות כמעט שרות באנגלית,
      חבל ששלום חנוך המוכשר באמת לא יכל להצליח בחו"ל.
      אבל בשבילנו הוא באמת,
      נו, שלום, האחד והיחיד.

  9. David Palma Says:

    והוא גם השלום היחיד שיש לנו

  10. yonirut Says:

    מיכצ'וק,
    אני אוהבת את השיר הזה,
    תודה
    רותי

  11. גם רותי Says:

    השיר נהדר. מפעפע ומטלטל ומוכר כל כך… ולדעתי זה מאוד מתאים ששיר על ירח (בפרט ירח-ביצית) יהיה בנוי קצת כמו שמש אסוציאציות. לא הכל צריך להיות חד וממוקד, בפרט לא בתחום הזה…

    • mooncatom Says:

      גם רותי
      שלומות
      ותודות!
      איך שימחתי אותי עכשיו ככה פתאום,
      כשכבר חשבתי שהשיר הזה כנראה מטלטל רק אותי
      (טוב אני מגזימה קצת כרגיל :-)
      אבל ראית אותו חד וצלול, ועל זה
      המון
      תודות.

כתיבת תגובה

