מניפת אור

כז' באלול

               .

               כולנו כוונות טובות

               אפשר לראות את זה

               אם מסתכלים

               אפשר לראות שכולנו

               מתכוונים לטוב

               כי כולנו פוחדים

               כל הזמן מאוד

               ודואגים למי שאנחנו

               אוהבים והעולם כל הזמן

               בעקבותנו אז אנחנו

               מתכוונים לטוב ורוצים

               ואומרים בלבנו

               שמור עלי

               רחם עלי

               אהוב אותי

               אל תעזוב אותי

               אל תלך ממני

               וכולנו כל הזמן

               מתכוונים רק לזה

               .

* אני מסדרת את הבית עכשיו, מנסה לנקות דברים שבדרך כלל לא, מנסה לעשות את זה בהתכוונות, וחושבת על מה שריבי כתבה בתגובתה לשיר שברשומה הקודמת, משהו שראיתי בעוד מקומות. המחשבה שדברים שאנחנו מרגישים או עושים בראש השנה יתנו את הטון למה שיקרה בשנה הבאה. ואני גם חושבת על צמד המילים 'מניפת אור' שרות בחרה מהשיר. ואז עולות בי מילים שמסתובבות ומסתובבות, עם הנקיון, עם ההתכוונות, זה נכתב ככה.

תגים:

11 תגובות to “מניפת אור”

  1. שוֹעִי Says:

    מיכל יקרה,
    את פוגשת בי במצב רוח קצת מלנכולי מן הרגיל (אולי תחילת הסתיו, אולי ראש השנה, אולי הגיל). רובנו מכוונים לטוב. רוב הדברים שאני מצטער עליהם באמת, או שמייסרים אותי באיזה מקום (לפעמים גם שנים) התחילו מהמקום של הכוונות הכי טובות, של לא לרצות לפגוע, של לרצות למנוע מאדם אחר כאב גדול. ובכל זאת, עם השנים אני מבין יותר את נקודות העיוורון שלי ולא שוכח, שככל שאני משתפר (אולי) נקוות אצלי נקודות עיוורון חדשות. משהו בחיים, אני חושב, גורם לנו לכך שכל התבוננות לאחור גם אם יהיה בה חיוך הוא יסתיר מאחוריו דמעה רותחת.
    שנה טובה מטוב (-:

    • mooncatom Says:

      זה ככה שועי,
      זה ככה.
      אנחנו רוצים להמנע מכאב,
      של אחרים, שלנו,
      לפעמים זה מתנגש,
      אבל כן,
      מתכוונים לטוב.

      יש מלנכוליה בילט אין בסוף שנה,
      גם עם זה אין מה לעשות,
      חוץ מלברך

      ש ב ת ש ל ו ם.

  2. שוֹעִי Says:

    שבת שלום (-:

  3. ada k Says:

    איך את מצליחה להפוך אפילו זוג מגבים לתמונה יפה!
    שתהיה לך שנה טובה, רצופה בכוונות טובות שתתגשמנה לטובה, בדיוק כמו שהן מתכוונות.

  4. דנא Says:

    כל כך הרבה שנים לקח לי להבין שבאמת יכול להיות שדברים רעים לא נגרמו בכוונה… שמי שעשה אותם התכוון למשהו אחר או לא התכוון בכלל… וכמה פשוט יכול היה להיות הכול אם באמת יכולנו לכוון אם היה לנו כפתור כזה או כמה שהיו יכולים לעזור לנו בזה. שתהיה שנה מכוונת.

    • mooncatom Says:

      כן ריבי,
      זה כנראה הדבר הכי קל לדעת
      כשרואים אותו מזווית מבטנו,
      והכי קשה להבין
      כשנתקלים חזיתית במישהו אחר…
      שנה מכוונת זו ברכה נהדרת
      ואני מחזירה לך בדיוק אותה!
      תודה.

  5. David Palma Says:

    העניין הוא בכך שכאשר אנחנו מתכוונים, אנחנו משאירים תמיד,
    לפי חוק המכוון, עין אחת בלתי מתכוונת. שתהיה שנה טובה מיכל (-:

  6. גוני Says:

    איזה יופי, לפעמים גם מתפללים לבוא אלי.

כתיבת תגובה

