שירים של סוף הקיץ

טו' בתשרי

הכל מתחיל ונגמר בַּשִׁירָה. ולא שהשאר לא חשוב או לא משמעותי, אלא שהכל צבוע מבחינתי בצבע שלה. ומי היא בכלל השירה? זוהי שאלה שיש לה אינסוף תשובות, ואולי אין לה תשובה בכלל, ואולי יש רק אחת, שהיא נכונה רק לי: אני משוררת. לא בגלל, או לא רק בגלל שאני כותבת שירה, שעל טיבה אולי אפשר להתווכח וכו', אלא כי אני רואה את העולם בעין של השירה, אני שומעת אותו באיזשהו מקצב, אני מרגישה אותו פועם, ככה הוא בשבילי.

.

               שִׁירָה   נ'  1. שיר, יצירה פיוטית שקולה וקצובה שתכנה דברי רגש נעלים. 2. [בתורת הספרות] שם כולל לכל סוגי היצירה הספרותית האמנותית שעיקרם הרגש והדמיון, להבדיל מן ה'פרוזה' שביסודה השכל וההגיון. 3. [בתולדות הספרות] שם כולל ליצירות הפיוטיות שנוצרו בתקופה מסוימת או על ידי משורר מסוים. 4. זמרה, השמעת דברי שירה בקול ובניגון.

אז אפשר אולי להתווכח או להתפלפל על ניואנסים, אבל ההגדרות האלה שבמילון אבן שושן עדיין אומרות את הדברים נכון מבחינתי. הדברים שאני חושבת, הדברים שאני אומרת ויוצרת, וגם נתיב החיים הנפתל שלי, לא מהגיון הם עשויים כי אם מרגש.

.

אז בחרתי שירים של סוף הקיץ, חלקם כבר התפרסמו כאן בזמן מן הזמנים וחלקם לא*, כתבתי את השורה הראשונה של כל אחד מהם על פתק (השירים שלי כמעט תמיד נטולי שם) ובחודש הקרוב אעלה בגורל בכל בוקר שיר אחד**. ואז במהלך היום, או שאמצא עבורו תמונה או כמה מהמאגר שבמחשב או שאצלם חדשות, וזהו. חודש אוקטובר השנה יהיה חודש שירה. על התפר שבין קיץ וחורף, יחד עם כל מיני התחדשויות אחרות שאני מבצעת ומייחלת לעצמי, אז שירה. ואם לא קל לכם עם שירה, אם אתן לא מתחברות אליה בקלות, אז תקראו בבקשה את מה שכתבתי פעם בעניין ואולי בכל זאת תוכלו להיות כאן איתי, גם בחודש הזה שלי, שכולו שירה.

————————————————–

* לחברים הוותיקים: ואם השיר נשמע לכם מוכר? כנראה שכבר פגשתם אותו כאן. אז אני מודה לכם מראש על סבלנותכם ומקווה שתמצאו בשירים המעט מוכרים גם דברים חדשים.

** רק את השיר הראשון אני לא מגרילה. אותו בחרתי, והוא יהיה מחר.

תגים: ,

10 תגובות to “שירים של סוף הקיץ”

  1. עינת Says:

    אני אהיה כאן אתך, ולא רק משום שביקשת יפה :)

  2. תמי ברקאי Says:

    גם אני פה. ואני מתעקשת לקרוא לסוף הקיץ – 'סתיו'.

    • mooncatom Says:

      תמילי את צודקת, כלומר יש רגעים,
      שזה ממש ממש נראה ככה, למשל ברגע זה?
      לא.
      אבל אמש, וואו.
      ככה שכל אחת מאיתנו
      תחזיק בקצה האהוב עליה של הקיץ,
      וזה יהיה
      מ ע ו ל ה.

      תודה על שאת כאן.

  3. שוֹעִי Says:

    מיכל יקרה, אנחנו כבר יודעים שאת משוררת, אבל אם את מתעקשת להזכיר (-:

    • mooncatom Says:

      אח שועי,
      אתה יודע כמה שנים פחדתי לחשוב את זה,
      שלא לאמר להגיד את זה?
      אז עכשיו אני עפה על עצמי,
      וותר לי :-)

      תודה שאתה יודע.

  4. ada k Says:

    אהבתי את צילומי ההגרלה ואת ההתקדמות שלהם.
    לעניין השירה והפרוזה – ההגדרה שלהן היא תעלומה בעיניי. אני לא יודעת אם הפרוזה תמיד נטולת פיוט ומבוססת על היגיון.
    שיהיה חודש פיוטי!

    • mooncatom Says:

      תודה לך עדה,
      את אומרת בדיוק את מה שאני מרגישה,
      כי הרי כתבתי ספר, לכאורה פרוזה,
      אבל לא כתבתי אותו אחרת מאיך שאני כותבת שיר,
      וזה העניין.

      טוב שאת כאן.

  5. David Palma Says:

    מיכל שירי לנו את שירייך,
    ונרד דומה בשיטפם המתוק

כתיבת תגובה

