השבוע הראשון

יח' בכיסלו

ביום ראשון בבוקר, הרביעי בנובמבר, הכנסתי את המחשב למגירת השידה. הס פן תעיר, הוא יִשַן לו שם עד סוף החודש, ואל מקומו על השולחן שמול החלון העברתי את המחברת הגדולה.

יצאתי לחגוג בסיבוב גדול בעירי אהובתי. הסיבוב נגמר עם מנת פלאפל מג'וני. הלכתי לשבת בגן מאיר. מרצפים את גן עדן עכשיו, והוא נתון במתקפת שיפוצים מפחידה. בואו נתפלל שהצעד הזה שהעירייה טוענת שהוא חיוני לא יהרוס יותר מדי. אני מבטיחה לחזור לשם לדיווח.

2

1

.

אבל אני מצאתי לי נקודה שקטה בירכתי גינת המשחקים של הילדים וישבתי תחת אקליפטוס ענק שרשרש לי שיר נעים. הנה התחיל לי בטוב השבוע הראשון של החופשה מן העולם הווירטואלי, שקצת איים לבלוע אותי לאחרונה. הייתי שמחה, וסקרנית איך זה ימשיך.

3

.

היום השני של הצום מעניין מאוד. אני משקעת את עצמי בכתיבה ביום הזה, ומבחינה איך בכל פעם שאני קמה מהשולחן אני חושבת שאני הולכת אל המחשב. בכל פעם שאני הולכת לשירותים, למטבח, החוצה, אני חושבת שאני חוזרת אל המחשב. אלה אפילו לא געגועים, זה יותר רפלקס. וזה מצחיק אותי וגם קצת מעציב.

גם ביום השלישי אני ממשיכה בכתיבה, בסידור ובשיוף שירים שכתבתי פעם ולא השלמתי, ואני עושה כל מיני דברים קטנים בבית שמשמחים אותי מאוד, כמו איוורור הכיסוי החורפי של הספה שלי. זאת קריאה ברורה לגשם, הלא כן?

4

5

6

.

ביום הרביעי הגיעה ציפור נודדת אחת מארצות הקור, חברה שהכרתי באשרם וקפצה לביקור מולדת רגע לפני שתמשיך אל ארצות החום, שוב להודו כמובן. הכנתי לנו מרק.

ביום החמישי לצום הוא נהיה קצת יותר חופשה מגמילה, הדוּדַא התחילה להרגע. היעדרו של המחשב בנוף החדר כבר לא בלט לי בכל רגע ורגע וחזרתי אל ענייני האחרים בלי לחפש אחריו במבטי. כמעט. והעיקר, החורף הגיע בלילה. אחרי שהשבעתי אותו בכיסויים סרוגים ובמרקים, הוא נעתר לי. ולא סתם. החורף הגיע בדירדור תופי רעמים ובמופע ברקים וכל הלילה ירד גשם.

יום שישי היה יפה ורחוץ ורך: התות משי ירוק, השמים משי אפור, והגשם נופל, נופל, נופל. יום שישי היה יפה ואני נסעתי צפונה, עם העננים.

12 תגובות to “השבוע הראשון”

  1. שוֹעי Says:

    מיכל יקרה, ברוך שובך (-: את מתארת תסמונת-גמילה או סוג של וויפאסנה (בכל זאת ויתרת על סוג של ערוץ תקשורת עם העולם לחודש ימים). לשמחתי כשאני חושב על עצמי, ריפלקס המחשב שלי קיים אבל לא כמו פעם, אני חושב שבשנה ומשהו הראשונות שלי באינטרנט ממש העברתי חלק ניכר מהחיים על יד הצג ותמיד כשסיימתי רשימה כבר היה לי בראש שאני צריך לכתוב את הרשימה הבאה.
    לא שכיום אני לא מדובק למחשב (כי בכל זאת המחשב הוא מכשיר העבודה העיקרי שלי), אבל הרבה פחות מפעם. משהו נרגע והרבה יותר שליו. וזה משמח אני חושב.

    • mooncatom Says:

      כן שועי,
      בהחלט תהליך גמילה.
      אבל ממש, ממש לא ויפאסנה,
      שתקתי רק ווירטואלית :-)
      ועכשיו אני מקווה שזה יהיה בדיבור מדוד.
      תודה על קבלת הפנים החמה.

  2. ada k Says:

    שלום רב שובך, ציפורה נחמדת.
    ואיזה יופי שכל הזמן הזה כתבת במחברת :)

    • mooncatom Says:

      תודה עדה,
      צוויץ צוויץ שמח מאוד.

      וחשוב לי להגיד שאני תמיד תמיד תמיד כותבת במחברת.
      הכתיבה במחברת היא בדרך כלל על שולחן גדול מאוד, שאינו מול חלון, ושעליו יש מקום להרי הניירות שהכתיבה מייצרת ומזמינה אליה.
      דבר ראשון ולפני הכל במחברת. כתיבה זה קודם כל בעט על נייר,
      ורק אחר כך כשזה שם אני יכולה לחשוב על זה, לערוך את זה ולשייף.
      רק בסוף בסוף זה מגיע אל המחשב.

  3. דנא Says:

    חשבתי עלייך בימים שכולנו היינו מרותקי תקשורת בזמן טילים ועל הזמן הזה שבחרתלך להתנתק… איזה כיף שחזרת.

    • mooncatom Says:

      היו לי טילים, ועוד איך, וידעתי כל הזמן מה קורה. זה הולך ככה: אזעקות עולות ויורדות, אחריהן בומים ולקינוח טלפונים ואסמסים מודאגים.

      תודה שחשבת עלי ריבי!

  4. שלומית Says:

    ברוכה השבה! האם ייתכן שסלומה עם שבעת הצעיפים שלה ניסתה פשוט לזמן גשם באמצעות שמיכה?

    • mooncatom Says:

      אם היא סרגה אותם בעצמה :-) אז יכול להיות.
      תודה שלומית, מחול השמיכות מוצא חן בעיני!
      (ויש לי השלמות לעשות אצלך גם)

  5. David Palma Says:

    מיכל איזה כיף שחזרת, הקול שלך היה חסר חברה, הקול והניגון. זה לא היה אותו דבר בלעדייך

  6. ido2267 Says:

    ואני עדיין לא מבין איך לא קטעת את החופשה וחזרת להתייצב כשהתחילו הטילים.
    את מקבלת ניקוד נמוך מאד ממשרד הקישור. :-(

להשאיר תגובה

