אתרוג, שקד וסתוונית

כא' בכיסלו

1

הרמב"ם אומר, שעל האתרוג, שהוא פרי הראוי לאכילה יש לברך 'שֶׁנָּתַן רֵיחַ טוֹב בַּפֵּרוֹת', ואפשר לאמר פשוט 'בּוֹרֵא מִינֵי בְשָׂמִים'.

ואתם לא מאמינים איזה בושם יש לאתרוג! אני לא חושבת שיש דברים טבעיים שיש להם כזה ריח משגע. יש לי עכשיו אתרוג בבית, קטפתי אותו מעץ שנמצא בבוסתן שבשמורת הסטף. ויש לי עכשיו תמונה של אתרוג בבית, אבל את העץ לא הצלחתי לצלם כי נגמרה לי הסוללה.

.

2

3

4

.

זה היה אחד המקומות המופלאים שהייתי בהם בשבוע השני של ה'נובמבר בלי מחשב' שלי, ואם מתעוררת בכם תחושה שקפצתי להודו, היא מוצדקת לגמרי. טיילתי ואכלתי ארוחת בוקר וצילמתי כמו מטורפת. פלא שנגמרה לי הבטריה? כלומר לא לי כי אם למצלמה. אני לעומתה, נטענתי בחיוביוּת למכביר, בחיוך רחב ובריח טוב בבית שלא מפסיק כבר שלושה שבועות מאז ועוד ידו נטויה.

5

6

.

7

.

8

10 תגובות to “אתרוג, שקד וסתוונית”

  1. שלומית Says:

    איזה יופי, ברכה על ראשך, כמו שכתוב בתרגום הישן של נשים קטנות. אולי הגיע הזמן לגיחה השנתית שלי אל מחוץ לעיר?

  2. כרמלה כ. שלומי Says:

    נהדר, מיכל. פוסט פוסט-סתיו

  3. דנא Says:

    אתרוגים? בסטף? אני צריכה לצאת יותר מהבית…

  4. דורית Says:

    איזה יופי. באלי באלי גם לסטף

  5. ido2267 Says:

    הייתי לא מזמן בסטף, ככה זה כשאתה רוצה לעשות נחת לבן שלך ומצטרף כהורה מלווה. אבל אני חושב שקצת הגזמתי כשעברתי בניקרה הצרה בשביל להיות אבא מגניב. שאר ההורים ישבו בחוץ והסתכלו עלי זוחל החוצה עם גב כואב.

    • mooncatom Says:

      זה מחיר שווה אני חושבת.
      אני זוכרת שאבא שלי פעם היה הורה מלווה
      וזה היה כיף באמת. זה היה בטיול למצדה,
      בכיתה ח' אני חושבת.

      אבל נכון שמדהים שם?
      פשוט גן עדן של ממש.

כתיבת תגובה

