חִימַלְמַר

יא' בטבת

לפעמים ממש בא לי לציית לחוקי כוח הכובד, כלומר לעשות את הדבר הנכון בזמן הנכון. ואני מודה, לרוב זה קורה לי בחורף. יכול להיות שזה בגלל שבקיץ אני עושה את הדברים הנכונים בזמן הנכון באופן טבעי, בלי להתאמץ ובלי לחשוב על זה אפילו, ובחורף אני רק מודעת לזה יותר? כן, יכול בהחלט להיות. בכל מקרה, להכין בחורף חמין לפחות פעם אחת, לבשל ריבה, אלה הדברים שאני מדברת עליהם. והשבוע בעיצומה של הסערה קיימנו את המצווה החורפית המשולבת האולטימטיבית: אכלנו מרק ואחריו שיחקנו שבץ נא. עם עוגת שוקולד ותה ליד, כמובן. היה חמים, היה טעים, ואפילו למדנו מילים, בחיי.

3

.

שני משחקים שוחקו ממש ברצינות, עם בדיקת השלל במילון ועם התנצחות על קוצו של יוד, אבל במשחק השלישי נתנו דרור לטירוף, השתלחנו בעברית והיא השיבה לנו כגמולנו. צחקנו עד כלות ויש מצב שנשוב לקיים את המצווה לפחות פעם אחת נוספת בחורף הזה.

2

.

'פְּאֵרָה', הופתענו לגלות, היא מדליה, מטבע שנטבעו בה כתובת או ציון. ו'הֵל', משמעו נוֹגה, זוֹהר. אני נהניתי הכי הרבה במשחק השלישי, וזה בגלל שהכי טוב אני יודעת להתלהב מדברים שאני ממציאה בעצמי. למשל מפולדש, עקלקול, גוגרת, והיפה מכולן לדעתי חימלמר. ושלא תחשבו שאני סתם מחנטרשת, אני יודעת את המשמעות של כל מילה ומילה שהמצאתי.

1

19 תגובות to “חִימַלְמַר”

  1. ido2267 Says:

    "קרצופלח" הוא כינוי הגנאי שאני מדביק לבן שלי כשהוא מעצבן אותי. כך המשמעות נותרת ידועה לי בלבד והוא רק יודע שאבא כועס עליו.

  2. אלה Says:

    סקוטלנד לפני 15 שנה לערך…. רוח וקור מסמרי שיער
    רווית המציאה את המילה קר-פוא karfu
    המילה שהומצאה בסקוטלנד גם טסה איתנו לארץ ונמצאה מתאימה לחורף הירושלמי , ממליצה לנסות אותה ….. :-)

    לא אוהבת חורף באופן כללי , אבל מאד מתחברת לתה לחמין ולבית.

    • mooncatom Says:

      כמה מושלם אלה,
      זיכרון מרווית,
      שכולל בתוכו גם חורף וגם מילה מומצאת.
      ועוד איזה מילה משובחת,
      שיש לה ריח של קרח ומבטא זר עדין.
      זו בהחלט מילה שימושית!
      ת ו ד ה,
      יום חמים.

  3. שוֹעִי Says:

    מיכל יקרה, ראיתי את מאג התה הזה וחשבתי ישר על כוסית ויסקי באותה קיבולת.

    הנה שתי מלים ארוכות למשחק: "קיבולת" ו-"חמרמורת". אגב על "חמרמורת" אני תמיד חושב, הנה נמצא זוגתו של אִיוֹ החמור העגמומי בספורי פו הדב, כלומר הגיע הזמן שלחמור הזה ישתפר קצת מצב הרוח (-:

    • mooncatom Says:

      נהדר שועי,
      חמרמורת היא לגמרי אהובתו של איה החמור,
      אפשר ממש לשמוע את עגמומיותה בשמה.
      ולשניים האלה גם כוס ויסקי לא בטוח שתעזור :-)

  4. שלומית Says:

    הל, אה?
    המממ.
    מכירה את תצלומי השבץ-נא של דייוויד הוקני? מאוד מתאימים לסצנת המשחק שתיארת.

  5. שלומית Says:

    ו… אז מה זה חימלמר?

    • mooncatom Says:

      חימלמר זה לא מה זה אלה מי זה.
      זה אחד שאת מרגישה כלפיו חמלה מהולה במרירות.

      • mooncatom Says:

        ודרך אגב, אסור להתבלבל בינו לבין החמלמיר,
        שאליו את מרגישה חמלה אין סופית ורצון לחבק.

      • שלומית Says:

        הזכרת לי עוד הברקה של דאגלס אדמס במדריך לטרמפיסט שלו, The Ultra-Complete Maximegalon Dictionary Of Every Language Ever.
        היו שם הגדרות מופלאות. זה היה יכול להיות בית חם לחימלמר ולחמלמיר גם יחד, וגם לגוגרת (מילה מעולה).

      • mooncatom Says:

        תודה על הדגים שלומית :-)

  6. מה זה הֵל? « הקוראת הראשונה Says:

    […] למיכל שטיינר המצוינת, שגילתה את ה(מילה) הל במהלך משחק […]

להשאיר תגובה

