תודה לעצים

טו' בשבט

1

.

הנה הוא כאן שוב, ה'טו בשבט' שמזכיר לנו שוב שהעצים הם חברים. שאסור לקחת אותם כמובן מאליו, שצריך לשים אליהם לב. יותר מזה, שצריך לתת להם את הלב. בימים יפים הם משובבים את העין ובימים פחות יפים הם ממש מצילים אותה, זורחים בשבילה.

אמן רחוב רוסי  בשם 0331C

.

בימי סערה הם מרשרשים ברוח ולגשם הם פסנתר. מוסיקת השמים מנוגנת בהם בכל מזג אוויר. הם גבוהים או גוצים, הגזע שלהם חלק או מסוקס, העלים קטנטנים או רחבים, בכל כך הרבה צורות. ומדי פעם הם שופעים פריחה שמדליקה אותם כמו נברשות, של אור אדום או צהוב וגם ורוד או סגול. ולעצים הנשירים יש את הפריחה הזו הלבנה שיכולה לעשות תחושת חג אמיתית, ואפילו להעלות דמעות בעינים.

Masao Yamamoto

.

העצים שופעים פרי ואין יפה וטעים ובריא כמו פרי, מהתפוח ועד האננס, מהאבוקדו ועד האגוזים, וכל התרמילים האלה, כל כך הרבה סוגים של פרי. בכל יום ובכל מקום אני אומרת תודה לעצים, הם בכל מקום.

דגנית ברסט . בסטודיו

.

אני אומרת תודה לעצים שהם בית לציפורים וחיק לשירים, לאלה שאני פוגשת בטבע ובעיר, ולחברים הקרובים אלי שממש מחבקים את הבית שלי הברוש, התות, והדקל שמאחוריו. תודה לעצים.

פעם היה סבא אחד שהיה לו עץ של כוכבים, אתם זוכרים? (תביטו, זה ביצוע משגע). היום שמעתי סיפור יפה על איש שחייו נשזרו באופן פלאי בחיי עץ לימון אחד שהשאיר בארץ רחוקה. בתמונות שלי כתינוקת עם הורי הצעירים נורא, רואים מאחור שתיל רך של עץ שסק, ואני זוכרת איך כשעברנו מהבית ההוא כעבור שמונה עשרה שנים למקום אחר, נפרדתי בצער מעץ השסק הענק שהוא נהיה. אם בא לכם גם להגיד תודה, אני מזמינה אתכם לספר כאן על עץ שאתם מכירים אישית, אחד שפגשתם ושמור בלבכם. אני בטוחה שיש, לכל אחד יש לפחות אחד כזה, נכון?

.

תות ודקל

.

עצים בגן

.

תמונות העצים לפי הסדר:

תות קרוב ואקליפטוס רחוק / אמן רחוב רוסי שכינויו '0331C' / פריחת הדובדבן של מסאו יממוטו / 'בסטודיו' צילום של דגנית ברסט / התות שלי ומאחוריו דקל / תות ודקל גרסת ילדי הגן.

13 תגובות to “תודה לעצים”

  1. עינת Says:

    איזה פוסט. גם חגיגי וגם משמח.
    חג שמח : )

    (הכול יפהפה, אבל את הספל של דגנית ברסט – אהבתי במיוחד)

  2. רותי Says:

    העץ שלי הוא עץ השיטה שצמח בחצר הבית שגרתי בו כשהייתי בת חמש, במושב. מהיום שטיפסתי עליו לראשונה, כמעט ולא ירדתי ממנו עד שעברנו דירה. הייתי יושבת עליו עם חברים מהגן, הייתי מטפסת עליו לבדי, הייתי יושבת שם עם הדובי החביב עליי באותה העת. שרה שירים, מספרת סיפורים, משחקת עם הפרחים הצהובים (כשהיו), עם הענפים, מתחבאת בין העלים ומפתיעה אורחים שבאו לבקר או בני משפחה שחזרו הביתה ולא יכלו לראות אותי בתוך הסבך. כשעזבנו את המושב, התגעגעתי אליו יותר מאשר לחברים מהגן או לבית עצמו. ועד היום, כשאני מבקרת את אחי שחזר לגור באותו המושב, אני נוסעת לאט ליד הבית ההוא כדי לראות ולו במבט חטוף את העץ שלי, 24 שנים אחרי.

  3. ido2267 Says:

    אצלי היה עץ פילפלון ליד הבית. ילדים אחרים קינאו בי שיש לי עץ עם שם כזה מיוחד ורק אני חלמתי לי שיהיה לי פילפילון אמיתי שיחכה לי בחוץ.

  4. lorestene Says:

    בדרך הביתה הילד אמר: אמא, תגידי תודה לעצים. לא היה לי נעים אבל אמרתי: תודה, עצים.
    והוא אמר: אמא, אף פעם אל תקללי עץ. אף פעם. יש לעץ כל מה שצריך בשביל להרגיש, אבל הוא לא יכול להרביץ ולא לקלל בחזרה.

  5. David Palma Says:

    מיכל תודה איזה פוסט לכבוד דובישבט (שהוא גם יום הולדתי העברי) בתור מי שלוקח הכל באופן אישי אני ממש נרגש מהמחווה.
    בשמי ובשם העצים כולל הדקל הכלול בשם משפחתי (מה שנקרא הכל כלול) ציפורים מכל ענף מבשרות את בוא החג.
    והעבודה של דגנית ברסט הייתה בתערוכה לחם ושושנים. משובחת ביותר. כבוד!

  6. שלומית Says:

    שני עצי תות. אחד שהיה מאחורי הבית שגרנו בו פעם, כשהייתי ילדה; היה לו ענף אופקי גמיש והייתי עומדת עליו, מחזיקה בענפים גבוהים יותר ומתנדנדת.
    והאחר היה מאחורי הבית של סבא וסבתא שלי; הוא לא התאים לטיפוס וגם לא היה צורך, כי הייתה לו כיפת ענפים שירדה עד הקרקע מכל הכיוונים, ובפסח הוא הניב כמות אדירה של תותים ענקיים, שחורים ונהדרים. סבתא שלי ערבבה אותם בגלידת וניל והקפיאה מחדש. העץ עוד ישנו אבל סבא וסבתא שלי אינם.

    • mooncatom Says:

      שלומית איזה כיף שבאת לחגיגת טובישבט,
      ואיזה סיפורים נהדרים הבאת איתך,
      התות הוא באמת חבר, אני יכולה להעיד :-)
      השכנים כאן לא אוהבים את הליכלוך שהפרי עושה,
      ואני שאפילו לא אוהבת לאכול אותו, בכל זאת,
      מגינה עליו בחירוף נפש, הוא חבר שלי.
      ת ו ד ה,
      על הזיכרונות החמוץ-מתוקים היפים.

להשאיר תגובה

