האוויר לא כל כך נחמד היום

יח' בשבט

ירח בכוס תה

.

זה יום כזה, מהימים בהם אני מספיק חולה בשביל לייבב על מר גורלי ומספיק בריאה בשביל אסירוּת תודה. חלישוּת וכבדות ומכאובים ובכל זאת גם הידיעה כמה שפר עלי גורלי. בחוץ בוץ אפור ובבית שקט חמים.

חשבתם פעם על הביטוי הזה 'מזג אוויר'? אני לא. רק אמש פתאום הוא בא, לקול נקישות הגשם בחוץ, התייצב מולי וסימן שאלה בצידו. אז חשבתי לי שהמילה מזג משמעה המוכר הוא אופי. אני לא יודעת מי הוא זה שחשב על האפשרות הנפלאה לבטא את תהפוכות האקלים ביומיום כאילו היו אופיו של האוויר, נכון נהדר? זה מאוד פיוטי לחשוב ככה.

המילה 'מזג' נזכרת בתנ"ך פעם יחידה, במגילת שיר השירים. נאמר שם: "שָׁרְרֵךְ אַגַּן הַסַּהַר אַל יֶחְסַר הַמָּזֶג". אגן הסהר הוא כלי עגול המזכיר את הירח המלא בצורתו, (אף המילה 'סהר' מופיעה בתנ"ך רק בפסוק זה) והמזג הוא אפוא המשקה הנמזג לתוכו. (את פיסת הידע השווה הזו לקחתי מכאן, יכול להיות שאני הייתי מרשה לעצמי להגיד יותר ברור את המשמעות האירוטית העולה מהפסוק, אבל בכל זאת, מרתק ללמוד איך מזג היין הפך למזג האופי).

אז המזג שלי היום הוא תה עם סהר של לימון, והאוויר בחוץ מרגיש ומתנהג בדיוק כמוני. מבחינתו זה כנראה בסדר ואני מתנחמת בעובדה שזה לא קורה הרבה. לא לו, כי אנחנו כאן בארצות השמש, ולא לי. וזו שפעת וחייבים פעם בחורף לעבור את זה.

14 תגובות to “האוויר לא כל כך נחמד היום”

  1. ada k Says:

    נראה שאכן כך. ותרגישי טוב. הצילום של התה נראה כל כך יפה, שהוא בטוח גם עוזר.

  2. דנא Says:

    תרגישי טוב מיכלי. אם יצאים לך כאלה פלפולים כשאת משופעת …

  3. bddaba Says:

    נכון לגבי צילום התה. יפה. ביתי. מעניין מה שכתבת לגבי מזג. תרגישי טוב. שרון

  4. גוני Says:

    את לא תאמיני, אבל פעם, נתנו לי הוראה (בפקודה!) להיות אחראית על מזג האוויר בעמק יזרעאל. ככזו, למדתי ממנו צניעות, שרק הוא מושל בי, אבל אני מושלת במערכת האקלימית הפרטית שלי. ככזה, הוא הראה לי, שהוא חוזר על עצמו תמיד, ובכל פעם מצליח להשפיע כאילו הוא חדש. וזה, מעשה אמנות. הוא גם הבטיח שלנו הוא הקדיש המון שמש, שבאה אלינו מהאחים בהודו ובפרס, נושאת עמה רוחות מונסון. ואנחנו חשבנו לעצמנו, שלא נוכל אף פעם אחרת, באפור, אבל בעצם, זה הוא, מזג האוויר, שהבטיח לנו קודם, ושכנע.

  5. mooncatom Says:

    תודה לכולכם,
    אני עובדת על זה :-)

    עדה ושרון, אני שמחה שאהבתם את הצילום, תודה!
    כשהתחלתי לכתוב בכלל לא ידעתי שהוא יתחבר למחשבות על מזג נאוויר,
    זה היה מן מקרה ממוזל שכזה. נס של יום אפרורי.

    תודה לך ריבי על העידוד, זה כיף.

    ומיד כשקיבלתי את ברכות ההחלמה השמש גם הציצה,
    אולי באמת מהודו היא הגיעה, תודה גוני. זה מקסים מה שכתבת.

  6. איריסיה קובליו Says:

    תהי בריאה, עוד מעט שמש. נתגעגע לחורף. יפה מה שהבאת על מזג. לא חשבתי על זה. למזג יש צליל: מזג מזג מזג

  7. שוֹעִי Says:

    מיכל יקרה, רפואה שלמה.
    השפעת שופעת, הדבר דובר, הדלקת נדלקת, האבעבועות מבעבעות כאילו קהל של חיידקים או וירוסים נפגש לעצרת המונים, הפגנה או פעולת מחאה. והנה שיר שמתאים קצת לימי מחלה (גם לימי מחלה חברתית).

  8. עדו Says:

    השמצה של האוויר. הווירוסים הם אלו שהחליטו שכיף להם אצלך ובאו לבקר. האוויר מתנהג כמו שהוא צריך בעונה זו של השנה. אם היה חמסין בחוץ היינו אומרים שמזג האוויר השתגע ושולחים את האוויר לאישפוז.

  9. mooncatom Says:

    תודה חברים,
    יש סיכוי סביר להחלמה.

    איריסיה, אין סיכוי בחיים שאתגעגע לחורף,
    אני אוהבת אותו בעירבון מאוד מוגבל :-)
    אבל כן,
    מזגמזגמזג, מצלצל ומנגן.

    שועי, העם דורש צדק בריאותי!

    עדו, אני לא האשמתי את האוויר,
    זה אתה :-) שעשית סלט לשם שינוי.

  10. David Palma Says:

    קודם כל תהיי בריאה ושהסינוסים יפתחו לך, ואחרי שזה יקרה תקשיבי לשיר המזג שישראל יצחקי שר לך ותרגישי טוב:

    הלך, עם רדת יום
    בוא אראה לך מקום
    בין כרמים, ממש חלום
    שמה מוזג אחד
    יש אוצר לו מיוחד
    זאת אומרת, יש לו בת.

    כגפן תלבלב
    ותגיש מן הערב
    שתה ואז רפא ללב
    מזג הבת תמזוג
    ותוסיף חיוך מתוק
    שתה נא, שתה נא עוד לוג.

    הבו יין
    כי הבת יפת עיניים
    תנו עוד יין
    לכבודה נשתה לחיים
    סוד היין זה כל סודה
    בת היין איין כמותה.

    הבו יין
    לגרון יוגר המזג
    תנו עוד יין
    לנו לא יחסר המזג
    יין המזג לנו יותן
    עוד ועוד קנקן.

    יין מנוף זיכרון
    משומרון ומראשון
    חיש גרש על עיצבון
    זמר עולה אל על
    פרי הכרם יהולל
    השיקוי קריר כטל.

    מזג הבת ילהט
    חם וקר בכלי אחד
    הוי מזגי לי עוד, הבת
    יין יינות כרמל
    ושירינו יצטהל
    הבה נתהולל.

    הבו יין…

  11. mooncatom Says:

    כמה אשמח כשמזגי ילהט ולא מחום כי אם מיין!
    תודה דודו.

  12. lorestene Says:

    עשית לי חשק להיות חולה.

  13. אלה Says:

    מיכל מיכל היקרה
    מאחלת רפואה מהירה והרבה התפנקות בבית , כשבחוץ חורף אין כמו להשאר בבית ולהנות מכסוי מיטה חמים ובגדים סמרטוטיים שמתאימים רק לבית.

    יכול להיות שבתה יש דבש?? הצילום יפה יפה !
    אז בברכת שתבריאי לך בנחת
    ואני מצרפת את זה.

  14. mooncatom Says:

    לורסטין,
    תמיד אומרים לי שמה שאני עושה עושה חשק לאחרים,
    אבל להיות חולה? דאאאי.

    אלה,
    איזזזה שיר נהדר,
    איזה חיוך הגדול על הבוקר,
    איזה צעירונים וחמודים.

    יום חמים ובריאות לכוווולנו.

להשאיר תגובה

