ביס מוּדרָה

בהתחלה הייתי נבוכה, קצת, אבל אי אפשר להיות נבוכים כשכולם מסביב בדיוק כמוך, זה טיפשי. אחר כך התחלתי ליהנות מזה. באכילה בידים או למעשה ביד, כי אוכלים רק ביד ימין, יש כמה דברים טובים.

קודם כל מבחינתי, בגלל שזה היה חדש לי, היתרון הברור והמידי היה שאכלתי יותר לאט, ולאכול לאט זה טוב. ביסים קטנים מדודים, ריווח גדול ביניהם, ניחותא. הדבר השני שגיליתי מיד והתחזק בכל יום שעבר, הוא שהאוכל פשוט הרבה יותר טעים ככה. אין לזה הסבר של ממש, אבל תיאלצו להאמין לי, זה ככה. דבר נחמד נוסף כשגומרים לאכול, קמים ולוקחים את מגש הטאלי, שוטפים אותו ואת הידיים, והולכים.

prasobha & me  . פרשובהא ואני

.

ועוד דבר מעניין ומרגש, שלמדתי בהרצאה על איורווידה. שכשאוכלים ביד, יוצרות האצבעות בלי הפסקה את המוּדרוֹת. הסגירה הזו כשלעצמה ועצם הקירבה והנגיעה שלה בפה הם ברכה.

chin mudra

.

זוהי 'צ'ין מוּדרָה', שעושים בעיקר כשיושבים לנשימות ומדיטציה. ותראו, דבר יפה. כשעושים אותה, צריך להקפיד שהיד תהיה פתוחה למעלה, זוהי מודרה של קבלה. האגודל והאצבע המורה, שמייצגות את עצמי ואת היקום, מתחברות, ומשאירות בצד את הגוף, התודעה והנפש.

ואולי זה מה שאפשר לשאוף לו בעת כתיבת שירים: להיות פתוחה לקבל את מה שבא אלי, ולהניח בצד את ההפרעות של האגו וחבריו. כלומר זה לא שהם נעדרים לגמרי, אלא שהם פחות מפריעים לחיבור הזה הנכסף, שלי אל העולם.

7 תגובות to “ביס מוּדרָה”

  1. עדו Says:

    לא מבין איך אפשר לאכול עם הידיים. אני אישית אוכל עם הפה.

  2. David Palma Says:

    מיכל, אני אוכל רק עם הידיים (וזאת בעיה אמיתית לסובבים אותי, כי אני מהזן היהודי שמניף את זרועותיו לכל עבר כשהוא מדבר בזמן שהוא אוכל).
    הפוסט הזה חמים וטעים.
    ומתי את חוזרת מהודו?

כתיבת תגובה

