דברים שעשויים להיות נחוצים פתאום

כא' באדר

"מה קרה?" שאל מומינטרול. "ילדי היקר, משהו נורא קרה," אמרה אמו. "תיק היד שלי נעלם. אני לא יכולה בלעדיו! חיפשתי בכל מקום אבל הוא פשוט נעלם!" "זה נורא," אמר מומינטרול "חייבים למצוא אותו!" הם ערכו חיפשו נרחב. רק הנברן סרב להשתתף. "מכל הדברים המיותרים, תיקים הם הכי מיותרים. תחשבו על זה: הזמן חולף והימים עוברים, ואין הבדל אם לגברת מומין יש תיק או אין לה תיק." "יש הבדל עצום," אמר מומינאבא. "מומינאמא נראית לי זרה לגמרי כשהיא בלי התיק. מעולם לא ראיתי אותה בלי תיק היד!" "היו בו הרבה דברים?" שאל סנורק. "לא," אמרה מומינאמא. "רק דברים שעשויים להיות נחוצים פתאום. גרביים יבשים וסוכריות טופי וחוט ברזל ותרופה לכאב בטן ודברים כאלה."

[משפחת המומינים / טובה ינסון / הוצאת כתר]

גב

מומינאבא ומומינאמא נראים בדיוק אותו דבר. התיק של מומינאימא הוא ההבדל היחיד ביניהם, אפילו הוא לא היה מזהה אותה בלי התיק שלה. זה נפלא, נכון? נשים והתיקים שלהן זה חתיכת סיפור. גבר יכול לצאת מהבית ובידו, או ליתר דיוק בכיס האחורי של המכנסיים שלו, רק ארנק. אצלנו, אין מה לדבר על פחות מתיק, מההכרחי ביותר, הבסיסי.

אבל אם תשאלו נשים שונות מה זה 'הכרחי' או מה זה 'בסיסי', תקבלו תשובות שונות בתכלית, מעניינות ואפילו מדהימות לפעמים. פעם אחת ישבנו שתי חברות שלי ואני בבית קפה ואיכשהו השיחה התגלגלה ל'לא תאמינו מה שאני סוחבת איתי בתיק'. התחיל דו קרב מצחיק נורא. זו שולפת מגוון מגבונים, השניה מנופפת מולה בסטיק מתוחכם לניקוי כתמים. זו מרימה להנחתה עם אולר שוויצרי והשניה מעיפה על השולחן בנונשלאנטיות, כמו שמעיפים קלף מנצח, ערכת תפירה זערורית. אני ישבתי שם בעיניים פעורות מתדהמה. בתי מרקחת בשלל צבעים, שולחנות כתיבה ופסנתרי כנף ושיירות גמלים, מה לא היה לנו שם. אבל אז התנערתי והחזרתי, אחרי הכל גם לי יש מה לאמר בעניין.

 .

4

.

והנה התיק שלי מאותם ימים, ואיתו התיק התינוק שלו. הם אבדו לי מזמן, נפלו מהאופניים. אחרי זה לא נקשרתי ככה לתיק וארנק. אבל איזה מזל שהספקתי לצלם אותם בזמן. כשנערך אותו דו קרב שתיארתי ופתחתי את סגור ארנקי בפניהן, נאלצו חברותי להודות שבתחרות הדברים שבתיק, יש לנבחרת שלי יתרון מסויים.

1

2

33 תגובות to “דברים שעשויים להיות נחוצים פתאום”

  1. ido2267 Says:

    אין מה לומר, רק דברים נחוצים את סוחבת איתך…

  2. avivitmishmari Says:

    נהדר. יש גם קטע שבו מגיעים לאיזה קמפינג, מומינאבא יושב לנוח ומומינאמא עושה עבודה של עשרה אנשים, מקימה מאהל, דואגת לאוכל, והכל בחינניות ובלי לקטר. כמובן שיש שם נימה ביקורתית של הסופרת, שרק היום אנחנו קולטים אותה (כילדה לא חושבת שקלטתי את זה).

    ופרויקט התיקים שלך נשמע מפתה :-) אם כי אני קצת מפחדת לפתוח את התיק שלי..

  3. ada k Says:

    אוי, הזכרת לי את התיק התינוק שהיה פעם לכל תיק. איזה חמוד זה היה. בדרך כלל היו אמא שלי ואחותי נותנות לי את התיק התינוק ומסתפקות בתיק הגדול.
    אי אפשר בלי תיק בכלל. כלומר, בכלל אי אפשר בלי תיק. להוותי, אני בדרך כלל צריכה לסחוב בו גם את הארנק (הלא תינוק) של האיש שלי. מוכרחים לעשות מהו בסוגייה המעיקה ונטולת-הפתרון של תיקי-גברים.

    • mooncatom Says:

      בדיוק חזרתי מבלוגך עדה!

      את יודעת מה, יש התקדמות בעניין הזה, אני חייבת להודות. הגברים הצעירים שאני מכירה, גיסים וכאלה, הזן החדש והשיוויוני יותר של בנים? הם הולכים כבר עם תיקים. וזה נהדר. אני חושבת שחלק מהסיבה הוא שגם להם יוצא להסתובב יותר עם ילדים וככה הם נדרשו לתיק.
      אז יש התקדמות, ויש תקווה!

  4. דנא Says:

    הצחקת אותי ממש מיכלי. אני כבר צילמתי פעם את תיקי ותכולתו-די מזמן אבל בכל זאת אם תרצי אז את יכולה ללכת ולהציץ. ואם את רוצה אני מוכנה כמובן לצלם שוב את התיק…

  5. כרמלה כ. שלומי Says:

    פנקס ועט, תיק גב מתקפל, הסלולרי השותק של אבא שלי, כרטיס קופ"ח של אמא שלי וכרטיס ביקור של משען גבעתיים.
    וכתבת נהדר. כרגיל

  6. David Palma Says:

    תכולה של תיקים.
    איכשהו זה מזכיר לי את
    "אורזי המזוודות".
    בכל מקרה מתאים לאווירה
    בארץ היום. (שיט שוב הייתי
    איה מפו הדב)

  7. lorestene Says:

    נפלו מהאופניים? נפלו מהאופניים?! תמיד אמרתי שספורט הוא אוברייטד ואופניים צריכות להיות מוצאות מהחוק. עכשיו אני משוכנעת.

    • mooncatom Says:

      לא לא לא שום ספורט, אני? ספורט?
      מדובר בירוקים של העירייה,
      ואני אשמה כי לא קשרתי טוב,
      וזה היה מזמן ושכחתי. טוב, כמעט שכחתי.
      זה מסוג הדברים שצריך שיקרו לך,
      פעם בחיים לפחות, ככה שאני בסדר, כמעט.

      אז מה יש לך בתיק לורסטיני?

  8. lorestene Says:

    כל מה שיכול לסחוב אדם בלי להתמוטט, בעיקר ספרים, עזרה ראשונה, עזרה שניה, שלישית, רביעית. אותי לא יתפוס סוף העולם לא מוכנה שוב.

  9. עינת Says:

    אני כנראה האישה היחידה בעולם שהסתובבה עם תיק מלא במגבת,
    רק כי כך הוא נראה בעל נפח מעוצב ומסתורי במידה הראויה.

    מגיל 16 עד גיל 23 + מבט מעורפל בעיניים… איזה שיק. תיק.

    • mooncatom Says:

      תגידי עינת,
      אמרתי לך כבר פעם שאני חושבת
      שאת נוטה להיות… פרפקציוניסטית?
      מגבת בתיק בשביל הנפח. זה ענק.
      אכן, זאת העצמה נשית :-)

      תודה על הסיפור,
      פתח לי את היום עם חיוך.

  10. דורית Says:

    רק עכשיו מתאפשר לי להגיב. אז אצלי: פלסטרים, קסמי שיניים, מגבונים לחים ממגוון נבחר של מסעדות, פנקס של ניירות קטנים להשלכת מסטיקים לעוסים (בחיי!! קוראים לזה gumlitter taskforce) סוכריות חמוצות וסוכריית מנטוס אחת בודדה נודדת, פרסומת לבלט אנה קרנינה, קופון לרדינון, קופון לחנות חיות, מעטפה שפעם היה בה כסף מאמא, קרם ידיים ניוואה כחול, שקית ג'וג'יברי וצ'ופסטיק אחד
    לא תיארתי לי שזה יישמע כל כך. עוד היום סדר פסח.

    • ido2267 Says:

      אשתי החלשה והשברירית לוקחת בתיק – בין היתר – את המחשב הנייד. טוב זה לא תיק יד קטן ואפנתי אלא תרמיל די גדול וכשאני מרים אותו אני חושש לנזק גופני מהמשקל (צריך גם בקבוק מים נכון? לפחות חצי ליטר) . העיקר שלהרים את הילד לאמבטיה בזמן שהוא מתנגד ונאבק זו העבודה שלי. למה ?

      • mooncatom Says:

        אמרת את זה בעצמך עדו,
        מה שנקרא 'התשובה בגוף השאלה'
        ועוד תרתי משמע :-)
        ~
        הלפטופ אינו מתנגד ונאבק,
        להיפך הוא אוהב להיות נישא ומחובק!
        וגם, שכחת שהילד, מהאמבטיה חלקלק?

    • mooncatom Says:

      דורקה הרגת אותי עם
      'כוח משימה מסטיק' הזה.
      הרגת אותי הרוג. זה פשוט ענק.
      והרשימה שלך מאוד מרשימה.
      לי כמובן נוגעים ללב
      סוכריית המנטוס הבודדה והצ'ופסטיק הגלמוד.
      תגידי, מה יצא משידוכם של השניים האלה?

      תודה אחותיתי.

  11. דורית Says:

    מרשימים הסרטונים. במיוחד אותי שזורקת מסטיק רק בגלגלון

  12. יעל Says:

    אפשר גם? הוא כל כך עמוס שחוץ מהארנק כל השאר הוא הפתעה גם בשבילי.

  13. תמי ברקאי Says:

    camera, 3 books, 2 notebooks – one is my diary and the other is new for my future deep, great, all surprising text, wallet, mp3, toilet paper.

  14. תמי ברקאי Says:

    and a small bag of fresh green peas.

    • mooncatom Says:

      תמילי,
      הדרליג בדרג'ילינג,
      חברתי שבהודו איזה כיף שאת כאן.

      נוסעת קל, זה טוב,
      השילוב האולטימטיבי של
      כל מה שטוב בעולמנו.

      פינקסים פינקסים!!!

      נשיקות רבות,
      ולא תהיה התנגדות לצילום.
      רק אומרת.

    • תמי ברקאי Says:

      well, I didn't mention the Big back pack I have to carry sometimes:
      pink muskito net, some clothes, more books, sketch book, water colors, sleeping bag, etc.
      it's heavy.

כתיבת תגובה

