תיק עם כיסים למען החיים

ט' בניסן 

פינת התיק

אם כמוני אתם אוהבים סיפורים על 'איך התחיל הרומן ביניכם?' אז גם אתם תתרגשו מהסיפור של יעל, על איך פרץ הרומן בינה ובין התיק האדום משלה. יעל גרה עם משפחתה בנסיכות אנדורה שנמצאת בין צרפת לספרד והיא מגדירה אותה כ'חריץ של הר בפירינאים, המקום היחיד בעולם בו השפה הרשמית היא קטאלנית'. משם, היא מדווחת בבלוג שלה 'מן הגולה הדוויה'. מכיוון שהיא כתבה על מה שיש לה בתיק במילותיה שלה, לא מצאתי לנכון להוסיף כלום. אני מביאה את זה ככה, עם התמונות שגם אותן היא הפיקה במיוחד עבורנו.

:

התיק האדום שלי

למה?

לידתו של בני הצעיר כמעט העבירה אותי מן העולם הזה. לא כמטאפורה. באחד מהרגעים בהם טולטלתי על מיטת בית חולים בדרך לחדר ניתוח, אמרתי לעצמי שהילדים שלי מקסימים ובנהזוג שלי נפלא ויחיד במינו, אבל אם אני רוצה לחיות אני צריכה להבטיח לעצמי תיק של כיסים כמתנת החלמה. אני עלובה ושטחית. אבל היי, זה עבד, שרדתי.

הוא אדום. הוא תיק גב. יש לו שלושה תאים ומקום אינסופי למרות שהוא נראה יחסית קטן. אני מתה עליו. ניסיתי להחליף אותו בכמה הזדמנויות, אבל אני תמיד חוזרת אליו. אין לו תחליף.

1

2

מה יש בו?

כבר חצי שנה שאני בעיקר אמא וככה התיק הזה נראה: חיתול ומגבונים, כי יפתח לא חדל להפתיע. ארנק.  ספר: כרגע זה התרגום החדש של ההוביט. מצוין.  בקבוק מים (לא ברור לי איך, אבל זה בקבוק של מי עדן). נשנושים לילדים: בשנייה שהם נכנסים לאוטו הם נהיים רעבים כמו אצני מרתון אחרי קילומטר 42. משקפיי שמש: מהממים. טישו והרבה. ממתקים שהילדים קיבלו באיזו מסיבת יומולדת ושכנעתי אותם להפקיד אצלי כדי שלא יאכלו (מואאאאה. מואאהה. צחוק מרושע). צעצועים של הילדים: גם הם מבינים שהתיק של אמא הוא אפסנאות. קרם הגנה: שניים. השמש לא פחות מסוכנת בחורף האנדוראי. כרטיסי חבר של כל מיני רשתות ישראליות שאין לי מושג למה הם עדיין בתיק. כפתורים בכל מיני צבעים: פרוייקט בניית משחק שעלמה שלחה אותי להשיג חומרים עבורו. נצנצים בצבע זהב: לא יודעת למה. כפי הנראה קשור לעלמה.  רשימה לסופר מהשבוע שעבר. סיכת בטחון: תמיד צריך.  מפתח נוסף הביתה. עפרון+מחדד (לשיעורי ספרדית). עט. טיפות עיניים: שבוע של דלקת ארורה בעין שמאל. מפתחות של האוטו, של הבית, של המשרד. כרטיס חניה מהשבוע שעבר: תחת הקטגוריה "דברים שאני אמורה לזרוק אבל דוחפת לתיק". כרטיס ביקור של רופאת המשפחה שלנו והטלפון שלי שמצלם.

12 תגובות to “תיק עם כיסים למען החיים”

  1. myreaderlife Says:

    מצחיק אבל לאחרונה נתקלתי בבלוג של ישראלית אחרת שחיה באנדורה. מה הסיכוי!
    זה הבלוג שלה http://lifeinandorra.blogspot.co.il/
    והתיק שבה את לבי בגודל ובצבע הנפלאים שלו. גם אצלי יש בתיק ספר ומגבונים פק"ל.

  2. יעל Says:

    תודה מיכל. וביחס לבלוגרית האחרת – ברור שאנחנו מכירות, סטטיסטית זו הקהילה הישראלית עם הכי הרבה בלוגריות לנפש.

  3. lorestene Says:

    אני מוחה על הצילום של התיק. אין לידו סרגל או סרט מידה, וגם לא אובייקט שיבהיר מה מימדיו. אישית לי הוא נראה ננסי, ואז אני חושבת שלא יכול להיות שכל זה נכנס אליו, ואם כן אז למה אני צריכה להיסחב תמיד עם מזוודות. לדעתי זה תיק ענק שמתחזה לקטן.

    • mooncatom Says:

      לא לורסטין,
      להיפך.
      זהו תיק קטן שמתחזה לענק.
      בעצם זה בכלל חתול שמתחזה לתיק.
      זהו.

      תודה בשמי ובשם התיק.

  4. ada k Says:

    מגניב האדום-האדום הזה :-)

  5. יעל Says:

    לורסטין, זוהי גדולתו ועל כך כה אוהבו. הוא קטן, אבל כמו הדלת של הארון לנרניה, מי ישער מה תמצאי אם תפתחי אותו.

להשאיר תגובה

