בדרך אל ההר

יב' באייר

השמים השתנו אלף פעמים כשנסעתי לצפון לקחת לי בית. השמים היו גדולים, יפים, מלאי תנועה ודוממים, מלאי הוד ופשוטים עד מאוד. נסעתי ועלתה בי השאלה שתמיד עולה כשאני נוסעת למקום חדש, לגור או לעבוד: איך זה יהיה כשארגיש שאני בדרך אל שלי? שאני בדרך הביתה? בעודי חושבת הגעתי לצומת חנניה ופניתי שמאלה והתחילה העליה אל ההר היורד, ויחד עם סימן השאלה נכנסנו אני ומכוניתי אל תוך הערפל. כן, נכון, כמה הגיוני היה להיות בו ברגע הזה. גם השמים נפתחו וידעתי שאדע רק כשאדע, כמו תמיד.

מתנה

אני הולכת לגור בבית שלא חלמתי אפילו שאגור בשכמותו, ויהיה לי כשאכתוב נוף שלא העזתי אפילו לייחל לו. אבל בפעם הזו אפשר היה לראות רק את משוכת הצבר עם הסברסים שיבשילו כשאגור שם. מתנת הנוף המובטח היתה עטופה בערפל וקשורה בסרטי גשם.

22 תגובות to “בדרך אל ההר”

  1. רות Says:

    מֵעֵבֶר הַר הֵן זֶה מִכְּבָר
    רוֹמֶזֶת לָנוּ אֶרֶץ צֶבִי.

    הַעְפִּילוּ! הַעְפִּילוּ!
    אֶל רֹאשׁ הָהָר הַעְפִּילוּ!
    הַעְפִּילוּ! הַעְפִּילוּ!
    אֶל רֹאשׁ הָהָר הַעְפִּילוּ!

    אַחִים עֲלוּ! אַחִים עֲלוּ!
    לֵב מִי יֵרַךְ יֵחַת מֵאֶבֶן נָגֶף?
    צַעַד עֲשׂוּ, רָאֹה תִּרְאוּ:
    אָנוּ פִּי שְׁנַיִם אָז נִשָּׂגֵב.

    העפילי ,ערפילי!

    • mooncatom Says:

      הו רותו כמה הולם,
      כלומר מתאים ואף מכה בלב.
      בכל פעם שיצופו בי הפחדים הסוררים,
      אפצח בשירת 'העפילו העפילו'!

      ת ו ד ה.

  2. עינת Says:

    מה זה?!
    סיפור בהמשכים?!
    עכשיו אני צריכה להיות במתח עד ש…?

  3. איריסיה Says:

    איזה מקום! כל הכבוד על האומץ!

  4. avivitmishmari Says:

    צומת חנניה?! גם זה סוג של מתנה! (יֵשׁ נְחֶמְיָה, גְּדַלְיָה, זְכַרְיָה וְעַזַּנְיָה – סַלִּים, סְעַדְיָה, מִיכָאֵל, חָנָן-חֲנַנְיָה. שמחה שיצא לך לנחות אצל חנניה דווקא, מי יודע מה נסגר עם הסעדיה הזה). בשעה טובה, יקירתי!

  5. עדה ק Says:

    אני כמובן נתקעתי במשפט החידתי: התחילה העלייה אל ההר היורד.

    בהצלחה!

    • mooncatom Says:

      אח תודה עדה,
      שנתת לי הזדמנות
      להביא דברים בשם אומרם.
      "…הזמן לא עומד, הטבע זורם
      ולרוח יש קול חלילים
      מתחילה עליה מול ההר היורד
      וצריך להתחשב בכללים…"

      ת ו ד ה.

  6. David Palma Says:

    מיכל תושבי הצפון מחכים בנשימה עצורה לנחיתה באמירים. שתהיה נחיתה רכה

    • mooncatom Says:

      דודו יא דודו,
      זה נשמע כמעט כאילו קטיושה עומדת לנחות עליהם,
      אבל אנחנו יודעים שתושבי הצפון אמיצים במצבים כאלה :-)

      ת ו ד ה.

  7. lorestene Says:

    זה לא אמיתי הבית הזה. את עשית בפוטושופ.

    • mooncatom Says:

      ברור!
      לורסטיני, הבית בתמונה הוא הבית מול,
      זה שאגור בו? הרבה הרבה הרבה יותר יפה.
      (ואותו עשו בפוטושופ כמובן)

      ת ו ד ה.

  8. אורית לוי-לידר Says:

    מיכ, לפני הרבה שנים, כשהיינו בחיפה, נסעתי בשבת אחת לביקור ולטיול חורף אצל חברים בראש פינה. אז עוד לא הייתי צריכה לנהוג: ישבתי באוטובוס, שהעפיל דרך צפת, ויכולתי להסתכל חופשי על הנוף הערפילי, ההזוי, של יערות הרריים בגשם. זאת חוויה שלא אשכח לעולם. אני כבר יודעת שאבוא אלייך – בנוף הזה או אחר – כי את תהיי שם! איזה יופי.

    • mooncatom Says:

      נכון אוריתה,
      זה משהו מלא עוצמה,
      בדיוק אמרתי למישהו בשבת, שלא סתם היו שם כל כך הרבה מקובלים וקדושים ואנשים שדיברו עם אלוהים ועצים, לא סתם.
      ואת תבואי, בטח שתבואי!

      ת ו ד ה.

  9. אוֹר Says:

    נשמע ונראה מקום מקסים למקם את המחשבות ממולו.
    תתחדשי!

  10. שלומית Says:

    יה, איזה כיף לך. ואיזה יופי, "עטופה בערפל וקשורה בסרטי גשם".

    • mooncatom Says:

      איזה כיף שלומית,
      לפעמים אני מעלה דימוי שברור שכולם מבינים,
      ולפעמים נדמה לי שרק אני מרגישה אותו,
      ואני כל כך שמחה שהדימוי הזה מורגש גם אצלך :-)
      תודה,
      באמת כיף לי נורא.

  11. עדו Says:

    כבר שבוע שלא התפרסם פוסט פה. את עדיין תקועה בערפל?

    • mooncatom Says:

      זה מדהים עדו,
      כי לפני פחות מדקה שאלתי את עצמי:
      כמה זמן לא העלית רשומה יא מיכל?
      מבטיחה שתהיה בקרוב,
      עכשיו אני באריזות אינטנסיביות.

      ת ו ד ה,
      שימחת אותי.

כתיבת תגובה

