בדיוק

לא פעם ולא פעמיים קרה, שניסו לקטלג את הספר שלי כספר נשים. ואני מודה שכעסתי. לא שנשים הן לא קוראות נהדרות, אבל אני בעיקרון נגד הדרת גברים. חיים של אישה צריכים לעניין גברים, בדיוק כמו שחיים של גבר מעניינים אותי. אז אני מודה, כשגבר אומר לי שאהב את ספרי, אני מאוד מאוד שמחה על הפרכת התיאוריה המופרכת ממילא.

ובכן תארו לעצמכם כמה רבה היתה שמחתי כששמעתי ממכר משותף, שדרור קורא ונהנה מהספר שלי. כי דרור, הוא לא אחר מאשר המוסכניק המשגע ביותר בעולם. אמנם המוסך שלו חף מלוחות שנה עם בחורות בלי בגדים, אבל פרט לזה הוא גבר לתפארת. חוץ מזה שהוא חתיך, הוא גם בעליהם של לב ענק, חיוך מתוק ומוסך 'דיוק' שאין דברים כאלה.

0

1

המוסך של דרור הורש לו, כמו הלב הטוב שלו כך שמעתי, מאבא שלו. והוא נמצא בנמל תל אביב. כן, כבר כתבתי על זה כאן פעם והפעם אני רוצה לדבר על זה יותר בהרחבה. כי בשנים האחרונות אני מודאגת. אמנם אני לא מגיעה לשם הרבה כי האוטו שלי מתנהג נורא יפה, אבל פעם בשנה בדרך כלל, לקראת הטסט, אז חייבים. ולמה אני מודאגת? כי מפלצת הנדל"ן הולכת לבלוע לנו את המוסך, ודרור נלחם.

4

5

כי אתם מבינים, יש בנמל מקום רק למה שעושה המון כסף והמון רושם. מסעדות יקרות עד יקרות מאוד, חנויות רשת של מותגי יוקרה והמון המון רוח וצילצולים. היזמים קוראים לזה 'תמהיל', לי זה נראה הומוגני להפחיד. הדבר הכי עצוב הוא שהנמל הזה, דווקא מתנאה בכבוד לעבר, ומתרפק על היותו אתר היסטורי ימי בכל מיני אביזרים חינניים שקשורים לים וספנות. אבל הנמל הזה מעוניין להרחיק ממנו את הדבר הכי קרוב להסטוריה ולעבודה אמיתית שקיים בסביבה. וזה מצחיק, כי אין מדובר במוסך מרעיש ומלכלך, אלא בהכלאה של בית מרקחת, מכון יופי ולונה פארק לחובבי מכוניות כמוני.

2

3

השקיעו שם בנמל הזה כל כך הרבה בנוסטלגיה המזוייפת והמתחנחנת הזו, כמו למשל המנוף הגדול שנראה יותר כמו חלק מתפאורה של סרט ישן מרוב שליקקו אותו, טיילת העץ עם המעקות דמויי סיפון ועמודי העגינה, השלטים המפוזרים בכל מקום עם תמונות מחיי הנמל הישן, וממש כאן, יש מקום אמיתי, מקום חי ונושם שבו בשקט, בעדינות ובהמון תשומת לב מתקנים מכוניות. ואת המקום הזה מבקשים להרוס.

אני שומעת אתכם שואלים: מיכל, את נגד קידמה. זה מה שאת? ואני עונה: לא אני לא נגד קידמה באופן גורף, מה פתאום. אני נגדה רק כשהיא מתקדמת מהר מידי ודורסת הכל בדרכה. נוהגת בטבע כאילו הוא תפאורה לקניות ובבני אדם כאילו היו קוביות משחק. משחקת לידי הממון והחיצוניות הריקה. אני נגד קידמה כשבידה האחת היא מכסה את העבר בקישוטים נוסטלגיים שטוחים וביד האחרת הורגת אותו.

אני אומרת את זה לדרור והוא נאנח: את כל כך צודקת, אבל ככה זה. ואני שואלת: אין מה לעשות? והוא אומר: כלום. אבל ממשיך ב'צוּמוּד' הזה שלו. בינתיים הוא כאן, בשביל אבא שלו, בשביל המכוניות והאהבה, וגם בשבילי.

00

תגים: , ,

7 תגובות to “בדיוק”

  1. ido2267 Says:

    אם כבר פירסומת לא ממש סמויה אז לפחות תוסיפי הוראות שנדע לאן להגיע כשהאוטו יעשה בעיות.

    • mooncatom Says:

      הפרסומת לא סמויה בכלל!
      קצת אחרי גלידה מונטנה שמאלה, יש חיצים.
      ותזהר, אם תתרגל לדרור,
      תצטרך אחר כך לנדוד איתו :-)

  2. שוֹעִי Says:

    מיכל יקרה, אצלנו האוטו אצל אישתי, וכשהוא מתקלקל היא נוסעת לרעננה.
    הדברים האחרים מטרידים יותר, תל אביב הופכת לוינה (עיר לבנה לעשירים),
    כשהפועלים מיובאים מן החוץ והשירותים– בערי הלויין.
    בהצלחה לדרור, צריך לחוקק חוק לזכותו של אדם להזדקן עם חנותו מבלי שיגורש על ידי המקוּבּלנים [שזה שילוב בין קבלנים, מקומבנים בעיריה ומקבלים תמיד את כל מה שהם רוצים].

  3. עדה ק Says:

    אין לי אף פעם שיג ושיח עם מוסכים, כי אני בכלל לא נוהגת, אבל אני מאחלת למוסך שהזכרת הרבה שרידות מצליחה, כי גם אני לא אוהבת שהקִדמה דורסת את מה שהיא מוצאת בדרכה, וחוץ מזה מוסך שהוא גם קצת בית מרקחת ראוי לשימור.
    וחוץ מזה קראתי לאחרונה מאמר ישן מהארץ על עניין הספר לנשים. לא ממש הבנתי מה פסול יש בספר לנשים, אבל נראה לי שמאמרי ביקורת רבים מרגישים חובה לקטול, לפחות קצת, שאם לא כן לא יהיו זכאים למשכורתם. ועל כן, משחר ימיי עם האיש שלי, כשהוא היה שואל אותי אם יש בערב משהו טוב בטלוויזיה והייתי עונה לו שיש סרט שקטלו אותו בהארץ, הוא היה עונה, יופי, אז בואי נראה אותו.

  4. mooncatom Says:

    שועי ועדה יקרים,
    מצחיק
    אבל יש לי אותה תשובה לשניכם,
    והיא קצרה וממצה: בדיוק!!

    תודה.

  5. אורית לוי-לידר Says:

    צוּמוּד. נהדר. וגם הצילומים! חזק ואמץ לדרור. מוסכניקים… מזכיר את "אהבה זה כואב"…
    את תל אביבית בנשמה, ועכשיו גם אימצת לך ים של געגוע. העלאת ערך התלאביביות באמצעות המרחק.

    • mooncatom Says:

      אוי, איזה קטע,
      כמה אהבתי את הסדרה ההיא :-)
      ועל תל אביב מעניין מה שאת אומרת,
      אני חושבת שאתגעגע, יש יסוד להניח.

      תודה אוריתי.

כתיבת תגובה

