אַרְגֶּזֶת

כז' באייר

2

1

פסלונים וצדפים, קופסאות ופנקסים, תמונות, גלויות, הדפסים וציורים, חפצי נוי וכפתורים, ספרים, ועוד ספרים, ועוד ספרים. אז עשיתי מסיבת פרידה מחברים ומדברים. מיששו והתפעלו, אהבו ולקחו וקנו והיה ממש ממש כיף ומרגש. אבל כמה ימים אחר כך ישבתי על הספה שעוד מעט יבואו לקחת מכאן לבית אחר והרגשתי שהררי הדברים עדיין סוגרים עלי, שקירות הספרים עדיין מאיימים לקרוס עלי. ואז באה חברה שיש לה אותה מחלה כמו לי, מחלת הדברים היפים, והצילה אותי, וממש ברגע שגמרנו להעלות למכונית שלה את הארגזים ואמרתי לה ולהם שלום, עליתי ועשיתי עוד דבר שהפחיד אותי נורא. עשיתי וברחתי.

אחרי חמש דקות בדיוק, חזרתי מהסיבוב הקטן של קניית רעל מעבר לפינה. בעודי חושבת בצער על החורבן הצפוי להתגלות, אני רואה משהו שהוא לא פחות מנס. ארגז הספרים שהורדתי ושמתי על הגדר, כל הספרים שנאספו באהבה במשך השנים אבל אף אחד לא רוצה עכשיו, הארגז נלקח בשלמותו ולנגד עיני על ידי איש אלטע זאכען שעבר בדיוק ברגע הנכון. בעוד המחשבה על הספרים מתגוללים על הרצפה ונודדים אל הפח מעסיקה אותי, אני רואה אותם ניצלים והולכים למקום שמישהו עוד יאהב אותם קצת ומישהו ירוויח עליהם קצת למחייתו. עם השמחה הזו עליתי הביתה להמשיך לארגז ארגזים בששון.

5

6

11 תגובות to “אַרְגֶּזֶת”

  1. ריבי Says:

    ניסים קורים כשפועלים למרות הפחד.

  2. mooncatom Says:

    ריבי ועדו,
    יש לי מזה וגם מזה בשפע :-)

  3. שוֹעִי Says:

    מיכל יקרה, אוייש, נזכרתי בזה שעודדתי אותך להיפרד מן הספרים, ועכשיו אחרי הרשימה התהרהרתי וחשבתי על כך שמעולם לא נפרדתי מכל כך הרבה חפצים וספרים, בזמן כה קצר.

  4. avivitmishmari Says:

    נהדר, לכל זמן ועת לכל ספר! כלומר, לכל חפץ. ואכן נהנינו, התרגשנו יחד אתך ושמחנו לחזור הביתה עם הכלים הנאים. הצמיד ההוא, אגב, להיט של ממש.

  5. David Palma Says:

    אל תנהגי כנוסעת כדור פורח שנסה להקל את משאו כדי להמריא. בסופו של דבר הכדור הפורח נוחת ואז אנו זקוקים שוב לספרים (אבל ארגזת נשמע כשם של מחלה משובחת, ואת זה אני אומר כהיפוכונדר מדופלם)

    • mooncatom Says:

      אז אגלה לך דודינקה,
      שאחרי כל המכירות, החלוקה וההשלכה?
      עוד נשארו לי המון, המון, המון, המון ספרים :-)
      מאורגזים ומופקדים ומחכים ליום פקודה!

  6. אורית לוי-לידר Says:

    אז תרשי לי להתייחס דווקא ליופי. מיכלי, את צילמת ארגזים. סתם ארגזי קרטון גלי מודפסים מעפנים. ואיזה יפות התמונות. איך את עושה את זה, איך. חייך סוּגים ביופי.

להשאיר תגובה

