א' אוהל ב' בית

יד' בסיוון

אומר את זה ישר ומיד: אני גרה עכשיו באוהל. ובדיוק כמו בשיר, זהו שלב ראשון והבא יהיה כנראה ומן הסתם, בית. בדרך פלאית וניסית ממש הגעתי לכך שהבית הראשון שלי כאן באמירים שבגליל הוא אוהל הקרוי יורט. לא התכוונתי ולא ידעתי, אבל הגעתי למקום ולבית שגרמו ללב שלי להגיד כן בטח שכן. וזה עוד ביום גשום וערפילי, לפני שיכולתי לראות הכל. ואוי כמה שהכל זה המון.

Yurt in Moonlight, Kyrgyzstan by drawlinson

photo . Margus Riga

כשחיפשתי על מה זה האוהל הזה מצאתי תמונות נורא יפות, שתי התמונות האלה שבחרתי הן מהמקור, ממדבריות מונגוליה, ונדהמתי לגלות שבאמת אגור במה שנראה ממש כמו הדבר האמיתי, מבנה יפיפה וחכם עד מאוד, שאני לא יודעת איך, אבל אני כבר מרגישה בו בבית.

1

2

3

עוד לא יודעת כמה אשהה ביורט ה(סליחה על הביטוי)קסום הזה, אבל בינתיים אני כמו ילדה בחנות הממתקים של אלוהים, ואתם תצטרכו לסבול את זה. יש לי המון דברים יפים לחלוק ואני מתכוונת להתעופף עליהם עד כלות. לעת עתה אדבר רק על חלון הגג הזה. כל כך שמחתי לגלות את השמיים שמשתנים כל הזמן, את התכלת ואת העננים ואת אמירי העצים שמציצים מבעדו.

4

5

היו הרבה דברים שחיכיתי וייחלתי להם כשבאתי לגור כאן, אבל דבר אחד משום מה היה לי הפתעה גמורה. את תמונת היורט המונגולי עם השמים המכוכבים בחרתי עוד לפני שהגעתי לכאן, ובכל זאת, הכוכבים שניבטו אלי במיטה לפני לכתי לישון תפסו אותי לגמרי לא מוכנה. יש לי כוכבים. כוכבים.

24 תגובות to “א' אוהל ב' בית”

  1. David Palma Says:

    מיכל, שוב ברכות מאליפות לרגל בואך לצפון. ובהחלט משמח לגלות שנטית את אוהלך בגליל (תרתיי משמע). מפקד הגליל יוסף בן מתתיהו, שנפל בשבי הרומיים ביודפת, מתהפך קרוב לוודאי מאושר בקברו.
    ועכשיו גילוי נאות. יש לנו יורט. לפני שלוש שנים רצינו להרחיב את הבית ולמעין היה רעיון להרחיב אותו עם יורט. וכך אמנם עשינו. וקרוב לשלוש שנים שיש לנו יורט מחובר לבית. יורט בקוטר של 6 מ'.
    והערה תרבותית: במונגוליה קוראים ליורט "גר", כמו "זכור כי גר היית בארץ מצרים". שזה נורא יפה בעיני הקשר בין גר לאוהל לנדודים. ויורטה קוראים לגר באוזביקסטן. זהו עד כאן תורת היורט על רגל אחת. וזה כיף גדול יורט.

    • mooncatom Says:

      יש לך יורט,
      איזה קטע גדול
      גדול גדול!
      והנה אני גרה ביורט, וגם גרה בארץ מצרים :-)
      מונגולי בגליל, יוסף בן מתיתיהו אכן משתבץ.
      תודה דודו

  2. עדה ק Says:

    איזה יופי, להתעופף עד כלות. שיהיה מעופך מהנה ועתיר כוכבים :)

  3. ido2267 Says:

    אז יש כאלו שנוטים אוהל ברוטשילד כדי להראות כמה שהם נדפקו ויש כאלו שמאושרים לגור באוהל.
    נשאלת השאלה מי כאן נורמלי ומי פסיכי.

    • mooncatom Says:

      טוב אבל צריך להודות ש:
      א. האוהל שלי גדול מאוד
      ב. ומאובזר מאוד ואפילו ממוזגן
      ג. יש עליו גם שכר דירה.

      ובעניין הפסיכיות שלי, עדו,
      כבר הודיתי באשמה מזמן, לא?

  4. avivitmishmari Says:

    נהדר! לילות מנוחה לך, יקירתי. עכברי העיר שנשארו פה מתמלאים קנאה.

  5. bddaba Says:

    wow מפתיע ומעניין. כל הכבוד, תיהני שם. אולי זה פיתרון למי מבינינו שאין לו ממון לשכר הדירה המצוי (אני). היכן מחרבנים שם, סליחה על העברית, והיכן המזגן?…

    • mooncatom Says:

      כפי שכבר אמרתי לעדו, זה אוהל מאוד גדול. למעשה הוא עשוי משלושה אוהלים בגדלים שונים שמחוברים זה לזה, יש כאן הכל כמו בבית רגיל לגמרי, ושכר הדירה אמנם נמוך יחסית אבל הוא בהחלט קיים ושווה כל אגורה :-)

  6. שוֹעִי Says:

    מיכל יקרה,
    "מה טובו אוהליךָ, יעקב, משכנותיךָ ישראל" . לא רחוק ממך נמצאת מחניים, וחוץ משדה תעופה שהוקם שם, אותו יעקב/ישראל המפורסם טען שראה שם מלאכים (-:
    היורט הוא חלק מתהליך הקבלה לאמירים? סוג של שלב א'? [זה מה שאפשר היה להבין, השאלה היא אם הבנתי נכון].

    • mooncatom Says:

      אוי שועי זה לגמרי מתאים עניין המלאכים העולים ויורדים בסולמות וחבלים על קרני ירח ואור כוכבים. וזה בכלל לא ככה זה רק המזל האישי שלי ששלב א' שלי כאן הוא ביורט, וזה בגלל שאני לא רציתי לגור בצימר עם ג'קוזי :-)

  7. A Says:

    מקסים, תהני
    עשיתי לי חשק :)

  8. ריבי Says:

    שמיים זה הכי הכי הכי שאפשר. אולי אני צריכה להחליף את חלום הפנטהאוז …איזה כיף לך!

    • mooncatom Says:

      ואני בכלל לא טיפוס שנוהג לישון תחת שמי כוכבים, והנה איזה הפתעה, גם בית, גם אוהל, גם הרים ועצים ולקינוח גם כוכבים.
      תודה ריבי.

  9. שלומית Says:

    קטעים איתך, איזה כיף לך. כבר כמה חודשים לא ראיתי כוכבים מרוב זיהום אור :-) מה בחורף? איך לא נכנס גשם?

    • mooncatom Says:

      בחורף המונגולים שוהים בחמימות האטומה של היורט,
      וככה גם הגליליים. מפתיע כמה האוהל הזה אטום,
      ומרגישים את זה עכשיו כשהחום מתחיל :-)
      תודה שלומית,
      אמסור לכוכבים ד"ש ממך.

  10. איריסיה קובליו Says:

    מדהימה שכמוך!

  11. רוני Says:

    הצצתי לך בתקרת היורט, וראיתי שהאמירים כבר מחבבים אותך.
    תתחדשי, זה יפה ונפלא מאוד.

  12. ענת ג Says:

    כמה כיף!
    דודי ז"ל היה מראשוני אמירים והזיכרונות שלי כילדה הם חמור מחוץ לבית , חרובים נוטפי דבש והמון נוף ירוק -בראשיתי.
    ד.א המצפור שם, ההוא עם המטוס, קרוי על שמו של בן דודי ונבנה שם כי זה היה המקום שבו הוא אהב להתבודד ולחלום יותר מכל מקום אחר.
    המון שימחה באוהל שלך! תיהני

    • mooncatom Says:

      כמה מרגש ענת,
      ביום חמישי בערב ביקרתי בפעם הראשונה במצפה מנחם,
      ואני יכולה בהחלט להבין מדוע בחר בן דודך את המקום הזה,
      נוף הכינרת למטה והירח המלא העולה מעליו,
      אין דברים יפים מאלה.
      אני שמחה מאוד בהרים ובאמירים ובאוהל שלי.
      ת ו ד ה.

להשאיר תגובה

