קצת כמוני

יז' בסיוון

היא מביטה מהחלון בסקרנות ושואלת מתי ארשה לה לצאת. היא נצמדת אל החלון ומביטה אל השמש בערגה. הפרווה שלה מנצנצת וזוהרת. היא כמהה אל החוץ ואני כבר לא יכולה לאכזב אותה.

0

1

היא יוצאת לאט ומרחרחת, מניחה רגל בזהירות על האדמה, כמו שואלת את עצמה מה זה, הולכת כמה צעדים ובוחנת גבעול, מסמנת בול עץ, מדרגה. היא מלחכת עשב כאילו היתה כבשה קטנה שלי. מביטה כה וכה, מהלכת בשקט, נדהמת מהרישרוש שעושים העלים היבשים למדרך רגליה, מהריח העז שלהם, מהאוויר המלא רחשים והפתעות.

2

3

היא נעלמת לי מהעין וגורמת ללב שלי קצת למהר אבל אז מופיעה פתאום ומסמנת גם אותי שוב, רובצת על השטיחון בכניסה ומביטה בממלכה החדשה שלה ויוצאת לעוד סיבוב זהיר, מתפלא, חשדני ומאושר. ואז היא חוזרת אל מדף המגבות, אל הריחות המוכרים והשקט.

048

12 תגובות to “קצת כמוני”

  1. ido2267 Says:

    גבי ניצן כתב פעם על התהליך שעברה החתולה שלו כשעבר לגור במושב. בשורה התחתונה היא הפכה חיית פרא ועברה לגור בפרדס הסמוך ולצוד עכברים וציפורים למחייתה. גם את מתכוונת להיות כמוה?

    • mooncatom Says:

      מעניין עדו,
      יש קטע כזה ממש ב'חיי אליקום' של בנימין תמוז.
      אני כמובן מסרבת להודות באופציה שכזו,
      בעיקר לאור העובדה ששתינו כבר זקנות מדי
      מכדי להפוך לכאלה פראיות.

  2. עדה ק Says:

    זהיר, חשדני ומאושר. כיף לכן :)

  3. שוֹעִי Says:

    מיכל יקרה, זאת ממש השאלה שנעלמה לי עד כה מן העין, איך חתולי שלך מסתגלת לסביבה לגמריי חדשה (תמיד נדמים לי חתולים כיצורים מאוד טריטוריאליים; מעניין מה קורה כשהם צריכים ללמוד סביבה מחדש).

  4. ריבי Says:

    טוב שיש לה מדף מוכר לחזור אליו… לה וגם לך יקח קצת זמן.

    • mooncatom Says:

      אוף כמה חרדות שיש לי בעניין ריבי,
      לא פשוט בכלל, אבל הכרחי.
      ובאמת טוב שיש מדף ושטיחון אמבט,
      עם ריח מוכר מהבית בתל אביב.

  5. David Palma Says:

    זה מה שנקרא חיי מדף של חתולים?

  6. talila Says:

    מקסים, תודה!

כתיבת תגובה

