להכיר מחדש

יש א/נשים שאת פוגשת אותם ובום. ישר יש דיבור, יש צחוק, האוויר פתוח ואתם עפים בו בכיף. ויש כאלה שלוקח זמן, שצריך רגע מתאים שבו הלב נפתח אליהם או רגע מתאים שבו הן פתאום זוהרות באור האמיתי שלהן. יש א/נשים שיודעים לדבר ויש כאלה שיודעות לנחש, יש מי שמרגישים את הדברים ויש שצריכות לגעת בהם. יש א/נשים שטובות בלצחוק ויש שחזקים בהבנה. אני פוגשת הרבה א/נשים חדשות בימים אלה ויש לי הרבה מחשבות על האופנים בהם א/נשים נכנסים לך ללב ואני רואה את זה גם בטבע, שנותן את המתנות שלו בדרכים רבות ושונות.

poppies . William Wallace Denslow

הנה למשל הפרג*. ברור שאני מכירה את הניצנים השעירים שמוטי הראש, את הפרחים הלוהטים, כתם אדום ובתוכו כתר שחור, עלי משי וקימוט עדין. אני מכירה ואוהבת אותו מילדות. אפשר לפגוש אחד בודד לוהב, או שדה שלם בוער, אבל אף פעם, וזה מוזר, עוד לא ראיתי את הפרי שלו. אני יודעת שלזנים מסויימים יש גרגירים שחורים שנהדרים בעוגות, והאסוציאציה המיידית שלי היא דורותי בשדה הפרגים, מה שמתחבר לאמונות הטפלות מהילדות שאסור להסתכל על פרגים, מה שכנראה קשור לפרג של האופיום. אבל אף פעם, אף פעם לא ראיתי את הפרי של הפרג, כלומר את התרמיל.

2

כשפגשתי את החבורה הזו במעלה השביל הבנתי שזה הוא בגלל הדמיון לבן הדוד השמן, ההוא של האופיום. אבל חיפשתי ליתר ביטחון, התייעצתי ברשת העולמית הרחבה והופתעתי לגלות שאין שום צילום טוב של ה'הלקט' של הפרג. ככה קוראים לפרי, כלומר לתרמיל של הפרג. שם מקסים נכון? אז איזה כיף. כי לי יש עכשיו כמה מדהימים. וזה לא שאני צלמת כזו טובה, פשוט מדובר כאן ביצירה של הטבע שאין בכלל מילים לתאר אותה. זה מבנה מונומנטלי זעיר. יפה, מדויק, מרגש, אלגנטי ועדין וחזק וחכם. אבל נו תודו, כל המילים קטנות ליד הדבר עצמו.

1

4

3

5

* ודרך אגב. אפשר לנקד אותו בשני סגולים וגם בשני קמצים.

* וגם, אחת מגיבורות הסרטים המדהימות ביותר, היא פופי. poppy, בדיוק. מסירטו של מייק לי 'חופשיה ומאושרת' שמאוד כדאי לראות.

7 תגובות to “להכיר מחדש”

  1. ריבי Says:

    נראה לי שעוברים עלייך ימים מלאי השראה. אל תפסיקי.

  2. תמי ברקאי Says:

    מקסימים לגמרי ההלקטים שלך. אלה שליקטת מהטבע ואלה שאת מלקטת מילים ומביאה לכאן. תודה לך, שגרירתי בארצות החופש

  3. ido2267 Says:

    בילדותי לא הבנתי איזה חלק מהפרח נכנס למילוי של אזני ההמן שאוכלים בפורים.

  4. שם זה בעייתי Says:

    וואו.. הגעתי לבלוג שלך ממש במקרה.
    אוהבת מאוד את הכתיבה. גם השירה. וגם התמונות.
    מסוקרנת.. כנראה שאחזור

כתיבת תגובה

