מומלצים וסוף עונת האפונים

כד' בתמוז 

0

פעם פעם, כשרק התחלתי לכתוב בלוג והייתי ממש, אבל מאוד מתחילה (בניגוד להיום שאני סתם מתחילה) הייתי מביטה בבלוגרים הוותיקים בקנאה, ובעיקר מקנאה בהם על משחקי הבלוגרים שלהם. זה נראה לי כיף חיים לקבל המלצה לבלוג שלך ואז להמליץ על בלוגים של אחרים וכן הלאה. אז הבנתם כבר לאן אני חותרת, נכון? כי אמש גיליתי לרוב הפתעתי ושמחתי, שאביבית משמרי שהיא סופרת, בעלת בלוג וחברה המליצה על הבלוג שלי במסגרת משחק שכזה שיזמה חלי גולדנברג בעלת הבלוג 'תקריב' ואישה רבת זכויות כשלעצמה.

שיואו, איזה כיף. כמה שמחתי. קודם כל במילים הטובות של אביבית, ואז, על העובדה שהנה גם אני משתתפת במשחק, ואז על ההזדמנות לתת כאן המלצות משלי. החלק הראשון של המשחק קשה אבל צליח, אצטרך לבחור חמש רשומות שלי שאני אוהבת, נו בסדר. אבל העניין של להמליץ על בלוגים של אחרים? אופס. כאן נתקעתי, כי זה לא שאין לי בלוגרים שאני אוהבת לחזור אליהם ולקרוא כל מה שהם כותבים, אלא שבגלל טבעי ואישיותי הבעייתית, הם כולם נהיו סוג של חברים עם הזמן, או שהתחילו כחברים ונהיו בלוגאים ועוד כל מיני דברים בין זה לזה, ובכלל, הם רבים יותר מהחמישה הדרושים. אז מה אני עושה?

1

אז קודם כל הנה חמש הרשומות הנבחרות. הן לא הנצפות ביותר, לא מלכות הכיתה, אבל גם לא פרחי הקיר הזנוחים והחיוורים. אלה רשומות שנכתבו בסביבות התאריך של היום לאורך ארבע שנותיו של הבלוג:

הרשומה 'לֹא פְּרֵדָה'  הופיעה בשני ביולי 2010 ונמצאת על התפר בין שני פרויקטים אהובים. היא מסכמת את חודש יוני שבו הלכתי בכל בוקר לים ואחר כך כתבתי. ביום שאחרי הרשומה הזו התחלתי לכתוב על בית ובניתי לי בית. בעשירי ביולי 2012 היתה רשומה שקראו לה 'וכמה תכלת' והיו בה שיר ושלושה צילומים, שעדיין מרגשים אותי כשאני רואה אותם עכשיו. בשני ליולי 2011 לא כתבתי רשומה אבל כתבתי שיר, והעליתי אותו לכאן ביום אחרי. השיר נקרא 'שקיעה ארוכה' ואני עדיין אוהבת אותו. הצילום שמופיע לצידו צולם בגליל, ביום שבו נזרע הזרע הראשון לכך שהיום אני כאן.  'המחברות של להיות' נכתבה בסוף יוני 2012 והיא הרשומה האחרונה בפרויקט '13 מחברות' היקר נורא לליבי, שבו קראתי והנצחתי והשמדתי את כל המחברות הגדולות (כמעט). בתשיעי ביולי 2011 כתבתי על קובי, שמחר אני נוסעת לאזכרה השניה שלו.

2

ועכשיו, הפתרון לדילמת ההמלצות. קיבלתי הזמנה, והיא שימחה אבל גם סיבכה אותי בהחלטות שאין בכוחי לעשות. אז אני שוברת את הכלל של 'חמישה בלוגרים מדליקים, מעניינים (או) לא ידועים מספיק' כהגדרתה של חלי, ומתנצלת ומרשה לעצמי אחד עשר. ומכיוון שאין לי כאן רשימה קבועה של בלוגים מומלצים, אז הנה אעשה אותה עכשיו. לא היררכית, לא מנומקת, היא כמו כמעט כל מה שאני עושה תהיה סלט של נושאים טעמים וסגנונות, ואסדר אותה לפי סדר אלפבתי ודי. הנוכחים בה מוצדקים והנוכחות ראויות והם כולם נפלאים ואהובות עלי.

את אביבית כבר הזכרתי, אבל לא אמרתי כמה היא 'כותבת מוחקת' מדהים. איריסיה קובליו עם ה'סקיצות' שלה ואורית גידלי ה'ג'ינג'ית הנהדרת, דודו פלמה שאצלו 'יורים ובוכים ואחר כך גם אומרים שירה', 'לורסטין' שאיננה, מירב כהן עם הקווים הפשוטים 'Simplelines', עדה ק. 'בלוגיעדה', וריבי, או בכינויה דנ"א המדווחת מה'מעבדבדה'. שלומית עוזיאל שהיא 'הקוראת הראשונה', ושני הרזים, שועי רז ושרון רז. הראשון שהוא 'פרא אדם חושב' ואילו השני שכל מה ש'נטוש' יקר לליבו. אחרונה ואהובה, זו תמי ברקאי, שאצלה נפגשים 'ים אדמה' גוף ונפש.

3

ומה הקשר בין התמונות לטקסט היום אתם שואלים? מה לאפונה ולמשחקי בלוגים אתן תוהות? ובכן אפשר להגיד שאין קשר ומכיוון שלמשחק לא היו תמונות ולאפונה לא היו מילים אז שמתי אותם ביחד. אבל אפשר גם להגיד שהקשר לא מיידי אבל בהחלט קיים, ולא נסביר אותו אלא רק נרגיש.

16 תגובות to “מומלצים וסוף עונת האפונים”

  1. עדה ק Says:

    יש כאן עכשיו חומר קריאה לכל השבוע :)
    מזדהה מאוד בעניין דילמת ההמלצות וההחלטות הקשות, סקרנית בקשר לאפונים, ושמחה להיות חלק מהסלט שהכנת. תודה :)

  2. chellig Says:

    אז ברגע שהמלצת על אחד עשרה עשית את החיים של כל ה11 שאחריך קשים פי כמה, כי יתכן שגנבת לו/לה/להם בלוג שהיו ממליצים עליו אם היית נצמדת לחוקי המשחק # לכולם קשה לבחור, כולם מפחדים לפדוע, כולם רוצים לפרגן, ויש סיבה לקושי גברת :)

    • mooncatom Says:

      צודקת,
      אני אישה רעה ואכזריה
      מפונקת ועצלנית :-)
      ואני מקווה שלא כולם כמוני.

      ותודה גדולה גדולה לך חלי,
      על המשחק הנהדר!

  3. avivitmishmari Says:

    תודה גיברת בלוגרית! אני ברשימה שלך ואת ברשימה שלי ובזאת ייסדנו לולאה מושלמת :-) חוץ מזה, שמחה שאני מכירה (ומוקירה) כמעט את כל הכותבים ברשימה שלך (ולגבי אלה שלא, נתקן את המצב מיד).

  4. ריבי Says:

    אני חושבת שזה כמו שמזמינים אותך למסיבה של מלכת הכיתה… נכון? ככה אני מרגישה . תודה מיכלי. עכשיו יש לי הרבה אנשים חדשים להכיר….

  5. bddaba Says:

    תודה רבה על ההמלצה, מיכל המצוינת. יש לך בעצמך כמובן כאן בלוג מיוחד, אינטימי, יפה ונוגע. אינטימי לא במובן מספר הקוראים, כי יש לך המון והמון מגיבים, אלא בתחושה שזה הבית שלך, הסלון, החדר הפרטי שלך, שיתוף כנה ומדויק. כמו כן אני מכיר את רוב ההמלצות שלך, בלוגרים נהדרים. שוב תודה, שרון רז, נטוש

    • mooncatom Says:

      הידד,
      ומה שמגיע מגיע.

      תודה שרון,
      ותמשיך גם, נכון?
      בטוח יש לך מלא בלוגי מוזיקה להמליץ :-)

  6. תמי ברקאי Says:

    איזה כיף בסלון של מיכל, תודה על ההזמנה ויופי לפגוש פה מלא חברות וחברים. סיבכת אותי עכשיו. כי אני ממש אשתדל שלא לעשות עוד לולאות, וזה לא פשוט!

  7. שלומית Says:

    מיכל, תודה מכל הלב. הוחמאתי והתרגשתי. ואני מצפה בעניין לקריאה בשאר הבלוגים שהמלצת עליהם.

  8. שוֹעִי Says:

    מיכל יקרה, אני בימים אלו מסיים פרוייקט לא-אינטרנטי שאני כבר עובד עליו כמה שנים טובות, והרבה פחות משוטט ברשת עד הסיום שלו, ומגיע הנה באיחור (לרוב המקומות אני מגיע באיחור אבל הפעם יש לי גם סיבה טובה גם אם אני מפתח מחדש בעיית חוסר שינה אקוטית).
    אני חייב לומר שבכל המקרים עד כה המפגש עם הא/נשים מאחורי הבלוג היה הרבה יותר משמח מאשר הבלוגים שלהם. כי נרצה או לא, תמיד יש משהו שלא עובר דרך הפיקסלים האלו גם אם נהיה חשופים, ישירים, כנים, פגיעים ומצחיקים ככל יכולתנו.
    מקווה שנתראה בקרוב ולחיי הרשימות שבדרך(-:

    • mooncatom Says:

      שתגמור את הפרויקט הלא אינטרנטי מהר ובהצלחה שועי,
      ושנמשיך להפגש כאן עוד הרבה איש יקר,
      ושגם הפגישה בעולם האמיתי, על הדרך העולה לצפת,
      תתרחש בקרוב!

      תודה.

להשאיר תגובה

