מלכים ומלאכים

כט' בתמוז

הידעתם שארגמן הוא טעם? עוד מקדמת דנא היה הארגמן צבעם של מלכים ואצילים. על פי ספר הזוהר הוא בכלל ראשי תבות שמותיהם של חמשת המלאכים אוריאל, רפאל, גבריאל, מיכאל ונוריאל. אבל אני מדברת על טעם. טעמם של פירות היער. לא רק בהגדרתם הקלאסית אלא יותר מהזווית הזו של הקיץ: תערובת מלכותית של דובדבנים ממג'דל שמס, שזיפים ממצפה חרשים, פטל מכאן מהחצר שלי.

1

3

4

זה התחיל בשמלות לבנות בתוליות. המשיך בטיול לרמת גולן שנגמר בטֶבַח מתוק. ובימים אלה מתקיים כאן ריאליטי פטל. בכל יום מודח אחד מהאשכול, מסמיק קשות ואז נאכל ליד השיח כשהוא מכתים אצבעות במקרה הטוב או חולצה במקרה הנפוץ.

2

אבל לפעמים, הוא זוכה להמלט מהגורל הבנאלי והופך לרוטב גלידה שמצדיק את הטענה של ספר הזוהר: טעם מלאכי.

5

6

12 תגובות to “מלכים ומלאכים”

  1. תמי ברקאי Says:

    נו מה יהיה? נסעת לך רחוק ואת משלחת בנו פרחים, חיות, ומטעמים. יום אחד תתעוררי באישון לילה כשחבורת תל אביביות צמאי טבע יפרצו ליורט שלך וידרשו את כל הפטל ומיד!!

  2. דורית Says:

    כן עדו, זהו הרוטב שכמעט הרג לי את הדיאטה אתמול. אך לא היא. עמדתי איתנה והסתפקתי בהנאתם של הסובבים אותי. הפטל "נטורל", לעומת זאת, היה נפלא

  3. mooncatom Says:

    אחותי דורית, חברתי תמי, ועדו ידידי,
    סליחה שאני מנופפת בפניכם בפטל שלי
    בסגנון 'אונה לכם ואונה לכם' החוצפני הזה,
    אבל מה לעשות וזה מעיף לי את המוח:

    יש לי פטל בחצר!
    יש לי
    פטל
    בחצר
    :-)

  4. ריבי Says:

    בקצב הזה יבואו אחרייך לגליל וירשם שמך בדפי ההיסטוריה-בו לגליל בוא אל הטעם…

  5. mooncatom Says:

    הי הי,
    עלית עלי ריבי,
    אבל ששש…
    אל תגלי לאףאחד :-)

  6. David Palma Says:

    נו טוב פטל (-:

  7. Anna Ariélle Babkin Says:

    יאם יאם :) ללקק את האצבעות (והחולצה!)

  8. אמא Says:

    זה כל כך יפה וטעים .אני עדה !.מראה מלכותי.וטעם גן עדן.

להשאיר תגובה

