זה מה שאת אוהבת

ג' באב 

1

ירוק זה יפה. ממלא את העין ואת הלב עד גדותיהם. ירוק זה רענן ואופטימי, זה נשימה עמוקה ומתגמלת. אבל אני אוהבת גם לא ירוק. אני אוהבת גם יבש ודוקר. הצורות המרהיבות שצמחים מקבלים כשהם מתייבשים מקסימות ומרגשות אותי ואני לא יכולה שלא לאסוף אותם בכל אשר אלך, במצלמה וגם באמת.

2

אם אתם מזדמנים לצפון בימים אלה, תכנסו למוזיאון הקטן שבראש פינה, יש שם תערוכה מרתקת על בית הספר המיוחד במינו שהוקם שם בסוף המאה ה-19, ועל האנשים המופלאים שלימדו כאן הכל בעברית, תוך שהם יוצרים את השפה מדי יום. בתערוכה מוצגים יומני הכיתה, ותראו איזה יופי, מה לומדים בשיעור טבע היום:

שיעור טבע

עכשיו כבר קיץ. הזיתים, האורנים והאלונים ימשיכו להיות ירוקים, אבל רוב השאר הולך וקמל, הולך ומתייבש, הצורות המופלאות שבהן מיצר הטבע את הדורות הבאים מופיעות וממלאות גם את הבית שלי.

3

4

6

ואיכשהו יצא שהדורות הבאים לסוגיהם מופיעים כאן ברשומה היום. כמו גם הממתק הזה מהתערוכה, הסיפור על הטיול בראש חודש שבט. שימו לב להערת העורך שמופיעה בסופו, וגם מי הוא אותו עורך.

סיפור

10

16 תגובות to “זה מה שאת אוהבת”

  1. שוֹעִי Says:

    מיכל יקרה, אכן יצאת לטבע, וגם בימי אב וחומם המשתק הצלחת למצוא שם משהו ממתק.
    תמיד שאני קורא על האידיאליזציה של העברית בראשית המאה העשרים פי מעט נפער מן האמונה היוקדת הזאת. אלו הרגעים בהם אני מבין שהיתה כאן לא מעט פנאטיות בקשר לתחיית העברית, ואם בתחילה נאבקה העברית על מקומה מול הצרפתית, הלאדינו והיידיש (אחרי הכיבוש הבריטי גם אנגלית) וקיבלה מהלומות מכל מני צדדים — כשהיא צברה כח, עמלו המחנכים והעסקנים, לא מעט, על מנת להעלים את השפות המתחרות.
    למרבה הצער, מהפכות לא נוטות לפלורליזם.

    • mooncatom Says:

      נכון שועי,
      אבל מה שיפה בעברית, ואני מעזה לאמר, בדובריה :-) זה שאנחנו מרדנים, וכמה שלא ימשטרו אותנו בכל זאת העברית מגוונת ופורחת ומשגשגת ועושה חייל. אני מתה עליה עם כל הפירזולים והשוונצים והממתקים שהיא לוקחת לה מכל השפות שבעולם. היא מלאה וגדושה במה שיפה ומה שקשה כאן. הכל.

  2. יניב מאיר Says:

    מרתק! המאמר כתוב כולו עם ו' ההיפוך, ז"ל. עצוב שרוב התלמידים היום לא יבינו דבר…

    • mooncatom Says:

      שלומות יניב,
      ברוך הבא לבלוג שלי.
      אני דווקא חושבת שאינטואיטיבית הם יבינו.
      היה יכול להיות מעניין לבחון :-)

  3. אמא Says:

    מה יפו חרוליך בתי.ומה יפה שפת עבר שלנו.

  4. ido2267 Says:

    באמת צורות מעניינות יש לחציר הזה, למשל הגלילים הגדולים שבשדה , אני דווקא רגיל שהם צומחים בצורת מרובעים אבל אני גר באיזור יותר דרומי.

    • mooncatom Says:

      וואלה עדו,
      גם אני נגנבתי מהתצורה החדשה הזו.
      (וכמעט עשיתי תאונה כשירדתי מהכביש כדי לצלם… ששש…)

  5. gily Says:

    כמוני כמוך מטורפת על ירוק אבל מוטרפת על מדבר וקוצים ,אולי כי מעגל החיים לא? ותודה על הקליפ.

  6. David Palma Says:

    בלות החציר העגולות, הן סוג של מהפכה פמיניסטית בגידולי השדה. מי שהגה אותן הכיר את "ברוך שעשני אישה" של אסתר ראב: "ברוך שעשני אישה שאני אדמה ואדם עשויה עיגולים עיגולים…" מדהים לראות איך את כמה בכל יום בבוקר ומתבוננת אל הטבע בעיניים טריות, משהו בי מתפלל שזה לעולם לא יעבור לך ושהחיים לעולם לא יסתירו לך את זה

    • mooncatom Says:

      וואו דודו איזה מחשבה יפיפיה,
      לגמרי מהפיכה פמיניסטית בשדה!

      ותודה,
      על הברכה שלך.

      אני מברכת בכל יום:
      ברוך שעשני עיניים טריות.

  7. שלומית Says:

    איזה יופי של דיווחים מכתבתנו בכפר ובטבע. המשיכי לספר לנו מה קורה בחוץ : ) חזרתי עכשיו מטיולון קצר לאוסטריה, שם התבלבלו והקיץ ירוק ופורח כמו אביב. ופירות היער שלהם, שלרובם אין לי שם לא בעברית ואף לא באנגלית, מתאימים להפליא לפוסט הקודם המלכותי שלך.

    • mooncatom Says:

      הווו, שלומית,
      נדמה לי שאוסטריה לוקחת אותנו
      רק מבחינת פירות יער, אני מתכוונת,
      כלומר היער כאן והיער שם,
      זה לא ממש אותו דבר, נכון :-) ?
      בכל מקרה הפטל שלי,
      הולך טוב עם היער שלי!

      ת ו ד ה.

  8. orrit Says:

    אני קוראת אותך כשאני בלב המולה גדולה ונהיית לי עונה של שקט בפנים. תודה.

    • mooncatom Says:

      אורית אהובה,
      המולה גדולה זה טוב,
      טיפה שקט לא מזיק,
      וזה שהוא בא ממני?
      מצחיק ברמות על :-)
      ומרגש,
      גם.

להשאיר תגובה

