המחוללות בכרמים

טז' באב

ההן שגרות בשכנות כאן בחצר: האפונה הריחנית, הגפן והפסיפלורה. עם השלישית כמו שכבר סיפרתי, יש לי יחסי כבדי / חשדי. זוהי חיה פראית, נודניקית שאני מאלפת באכזריות ומקצצת בהחלטיות. אבל על השתיים הראשונות אני משתגעת: האפונה מסיימת מחזור עכשיו, עם פרחים אחרונים בהחלט ותרמילים מפתיעים,

0

3

והגפן עמוסת פרי. אני מנסה לשמור על חלק ממנו ולוותר על חלק בלי להצטער. הבולבולים כבר בודקים את טיב הענבים, הצרעות שולחות טיסות מבחן, ואני יודעת שרק מעט ממה שמבשיל עכשיו יהיה בשבילי.

2

הריחנית, הפתיעה אותי במשהו שלא הכרתי. כשגידלתי אותה בביתי שבתל אביב חיכיתי שהתרמילים יתייבשו ואז הורדתי אותם ושמרתי את הזרעים. ואילו כאן, הקשבתי לעצת המקומיים והשארתי את התרמילים לשחרר את הדור הבא בעצמם. ותראו איזה יופי מה שגיליתי:

1

.

ואני בכלל רציתי לדבר על התכונה המשותפת לשלוש האלה, על ההתנהגות שלהן. על המחול האובססיבי שלהן. על הקנוקנות האלה שנשלחות ומגששות עיוורות ונחושות באוויר, ואז מתבייתות על משהו, לא חשוב מה, ונאחזות בו, מתלפפות ומשתרגות ואינן מרפות.

4

בימים האחרונים חגגו כל מיני ימי וחגי אהבה מיותרים ומוגזמים, אמרו הרבה את המילה אהבה. כמו בלון לב גדול ואדום היא הופרחה וריחפה באוויר, הטילה את צילה החונק ולישלשה על כל הסביבה. אני נעצתי את המבט בירח המתמלא ולא הרפיתי. עזבו אותי מאהבה בבקשה חשבתי, עזבו אותי מכל זה. מה ששלח אותי שוב להביט בנאחזות האלה, להביט במראה האכזרית שהן מציבות מולי.

5

להביט בהן בהתפעלות, בטח, זה הרי מדהים ביופיו, זה מרגש. אבל גם בכעס ובעצב. כי אני יודעת, יש כל כך הרבה דרכים להיאחז, ואני מחפשת את הדרכים לשחרר. אני מחפשת איך להיות בקשר ובכל זאת לא להיאחז. זה הכי קשה וזה הכי חשוב. למצוא את היכולת, את הכוחות ולא לשרג קנוקנות מיותרות. להיות שמחה ומאירה בשמש, להשתנות מריקה למלאה וחוזר חלילה תחת הירח, לעמוד יציבה על הרגליים שלי.

6 תגובות to “המחוללות בכרמים”

  1. David Palma Says:

    אוף עליך, הלוואי עלי העיניים הטריות שלך כשאת טובלת בטבע ושואלת לעומק עד לאן אני עד לאן הוא

  2. אורית לוי-לידר Says:

    יפתי, את מהדהדת באקורד מכוונן בשלמות עם המחשבות שלי בשבועות האחרונים. זה קשה אבל טוב. מעצים את השמחה, את האור: להיות על מקומך כשאת מול מישהו. לא להיאחז. נהדר.

  3. שלומית Says:

    אכן ואכן. הרבה יותר כיף להיות יחד בעצמאות, מאשר בתלות ובנרגנות (אם כי לא נראה לי שאת אדם נרגן בשום מצב. לכל אחד הקשיים שלו…)
    תודה על הפוסט היפה!

להשאיר תגובה

