קוּרֵי חֲלוֹם

כה' באב

2

יש כאן בבית שני סוגי ציידים ושניהם ממשפחה אחת. כבר היתה לי פעם רשומת עכבישים, ופעם גם היתה לי פגישה מרגשת עם אחד מהם בהודו. אבל עכשיו אלה מפגשים יומיומיים, למעשה אנחנו ממש שותפים לדירה, והם מעוררים בי מחשבות. כאלה על נפלאותו המוזרה והגאונית של הטבע, על יופי וכיעור, משיכה ודחייה, ובמיוחד מחשבות על מה שאין לי בכלל ולהם יש בשפע: סבלנות. היכולת הזו לשבת בשקט אחרי שעשית כל מה שביכולתך, ולחכות שהמשהו הטוב יקרה מעצמו.

.

באחד הלילות השבוע חלמתי חלום קצר ונורא. אני שמחה שזכרתי אותו בבוקר, כי הוא הכיל בתוך קליפת אגוז קטנטנה את הדברים החשובים ושפך עליהם אור בהיר, צורב ומחטא. אני שמחה שחלמתי אותו.

6

בתוך החלום הגדול שאני חולמת עכשיו, זה שיצרתי בעצמי בשביל עצמי, נחלמים להם הרבה חלומות קטנים, טובים וקשים, בהקיץ ובשינה. ואני אורבת להם כדי ללכוד ולחלום אחרת, כדי לתפוס ולשמר, כדי שאוכל להתמיר אותם פעם לשירים.

4

5

אז יוצא שגם אני ציידת. צדה את החלומות שלי. הדבר הזה נקרא לוכד חלומות, והוא כמו שכבר אמרתי בהתחלה גם גר כאן וגם שייך לאותה משפחה. הכרתי את הציידים היפים האלה כבר מזמן אבל לא היה לי אחד משלי, והאחד הזה נמצא לי כאן באוהל, בדיוק כמו החברים היפים האלה, ארוכי הרגלים והרוח.

3

12 תגובות to “קוּרֵי חֲלוֹם”

  1. Adi Shnit Says:

    מאוד התרגשתי לקרוא, תודה

  2. David Palma Says:

    כמה זה יפה "קורי חלומות" ואפשר גם כורי חלומת.
    והעכביש בעיני עצמו יפה הוא (וכך בעצם כל בריה בחלד)

  3. הדסה גורוחובסקי Says:

    הקטע היפייפה שלך, הקושר קורי חלום לקורי עכביש, מקסים! זה הזכיר לי את הספר "בסוד עכבישים" שכתב המורה המיתולוגי לטבע אמוץ זהבי, הוא גם נתן לעכבישים שלו שמות עבריים שנשמעים כאילו נלקחו מעולם השירה או אולי מפשר החלומות : "כיסופית" "חוגית" "כוכבית"

  4. אורית לוי-לידר Says:

    ארוכי רגלים ורוח. נפלא. מיכלי, הַמְתָנָה. הַ-מַתָנָה שאת יכולה לתת לעצמך. לדעת לחכות. זו אכן מיומנות רוחנית, והיא טבועה בנו. רק לחשוף אותה, לגלות איך. אני חושבת שדימוי הצייד מצוין. ואולי, אפילו יותר מינימליסטי? פשוט להיות?

  5. עדה ק Says:

    זה רעיון חמוד, לוכדי חלומות. ואכן הם מזכירים עכבישים. אבא שלי מאוד אהב עכבישים, הוא טען שהם מוזיקליים, וגם ידע להוכיח את זה :)
    מכירה את "אבא-ארך-רגליים"?

  6. mooncatom Says:

    הדסה, אוריתה ועדה יקרות,
    הנה בדיוק בזה מדובר,
    לצאת לאכול ארוחת בוקר ואחר כך לבריכה,
    לא לחכות לתגובות בכלל, ואז…
    להיות מופתעת מעט, אסירת תודה הרבה.

    הדסה אני מתה על 'כיסופית', 'חוגית' ו'כוכבית',
    אבל למה אין גם 'סולמית'?

    אוריתה, הנה, בדיוק, להיות.

    עדה, מכירה גם מכירה אותו ואת היתומה המופלאה שלו :-)
    בעניין המוזיקליות של העכבישים צריך לבדוק,
    אבל עובדה, אין 'סולמית', אולי זה אומר דרשני?!

    תודה לכן חברות,
    שיהיו לכן אחלה חלומות!

  7. שוֹעִי Says:

    מיכל יקרה, הזכרת לי את רג'ם אל-הירי ברמת הגולן (טבעות אבנים מן התקופה הכלכוליתית, ששימשו כנראה כמקדש/מרכז תצפית/בית קברות של נכבדים. בכל אופן הואיל ולא כמו בסטונהנג' לא מדובר בטבעת אבנים אחת אלא בטבעות טבעות השולחות המחוברות ביניהן, האתר נראה קצת ממעוף הציפור, כמו קורי עכביש. ולמה נזכרתי בזה? כי פעם ישנתי שם בתוך הטומולוס המרכזי את אחת השינות העמוקות ביותר בחיי, ראי רשימה שנקראה "גלגל רפאים של חתולי בר".

    • mooncatom Says:

      שועי שועי,
      כמה נפלא. נלכדת בקורי חלום.
      והרשומה הזו שלך מקסימה ומרגשת.
      תודה על התוספת החלומית הזו.

  8. עדו Says:

    יש לך עוד סוג של צייד. שכחת את החתול?

    • mooncatom Says:

      חתולה עדו, חתולה!
      והזקנונת הזו שלי בהחלט ציידת. צודק לגמרי.
      (אני רק מקווה שזה ישאר זבובים וג'וקים)

להשאיר תגובה

