שיר ברכה

כח' באלול

לפני כמה שנים כתבתי סיפור שקראתי לו 'ציקדה'. חלק גדול מהסיפור מתרחש בצפת, פרק ממנו באמירים. בחיי. בהתחלת אוגוסט היתה כאן רשומה עליה, על הציקדה, ואתמול זרמו כל הנחלים אל הים, כל הדרכים הגיעו על צומת ראשית וכל דימוי שתבחרו, שבו מעגלים נסגרים ומקרים מצטרפים, יתאים.

הלכתי לי ברחוב, לפנות ערב, ואז שמעתי שירה חזקה. מה זה חזקה, נוקבת. השירה הגיעה מעץ זית וכשהתקרבתי אליו לא האמנתי למראה עיני. על הגזע היפה עמדה ציקדה, או אולי צריך לדייק, ציקד. גדול ויפה ואמיתי ושר. הוצאתי את המצלמה וצילמתי אותו. צילום אחד בלבד, כי הפלאש הבריח אותו. לא האמנתי שהצילום יצליח, אבל הנה. הוא כאן, במלא יופיו המוזר.

ציקדה קטן

מבחינתי זו מתנה לראש השנה. קיבלתי הרבה השנה, אבל בטח שזו אחת המופלאות ביותר. ציקדה מזמרת על עץ זית, בערב של סוף הקיץ, כמעט ערב ראש השנה. אני מבורכת. ואני רוצה לברך גם את כולכם, רוצה לברך את כולכן. שתהא זו שנה טובה עד מאוד. שתשבו תחת הגפן שלכם, לא חשוב מה היא ואיפה היא. שתהיה לכם שנה של התנסויות חדשות, של הגשמת חלומות, של נשימה שלווה, שנה של אהבה ושמחה.

. ש נ ה . ט ו ב ה .

044

13 תגובות to “שיר ברכה”

  1. A Says:

    תודה, שנה טובה!
    שיכולו הברכות גם עלייך.
    תמיד נהנת לקרוא כאן אז שוב תודה ושתמשיכי לשמוח ולהפיק פוסטים נהדרים.

  2. עדו Says:

    ניצב לו הטרובדור ושר לך שיר אהבה ומה הוא מקבל? פלאש לפרצוף.
    קשה, קשה איתכן הנשים.

    • mooncatom Says:

      אוי עדו,
      לא נעים…
      מילא, אם באמת היה שר לי,
      אבל מן הסתם הרסתי לאיזה ציקדית.
      אני מתנצלת מעומק ליבי.

      . ש נ ט ו ב ה .
      לך ולמשפחה.

  3. ריבי Says:

    שנה מצויינת שתהיה לך מיכלי! שיהיו בה כל הדברים שאת מאחלת לעצמך והפתעות מהסוג הנהדר.

  4. שוֹעִי Says:

    מיכל יקרה,

    כן זהו, כן זהו
    זה גן הציקדים
    היום שם כאלה
    אי אז בימים

    (מזכיר לי פתאום סדרה בריטית נשכחת מימי ילדותי שנקראה "אי החגבים")

    שנה אמיצה לפחות כמו הקודמת (-:

    • mooncatom Says:

      כן,
      זהו.

      תודה שועי,
      כל זה ממש ב…
      דרחגב :-) .

      והאיחול הזה נהדר,
      מתאים לי בדיוק,
      וחוזר עליך.

      . ש נ ט ו ב ה .
      לך ולמשפחה.

  5. David Palma Says:

    מיכל ג'ראלד דארל לא מפסיק לספר בספרים שלו על ציקדות, וכן היא שרה כמו סירנה באזעקת אמת כל כך חזק עד שאפילו אני שומע ונהנה. ותגידי לשועי שאם הוא ימשיך לצקצק אני אחשוב שהוא ציקדה, שנה טובה

    • mooncatom Says:

      וואלה דודו, אחפש בג'ראלד דארל.
      וכמו שועי, כולנו מצקצקים
      עד שגרוננו ניחר :-)

      . ש נ ט ו ב ה .
      לך ולכל המשפחה.

  6. שוֹעִי Says:

    דודו, כל מה שאני זוכר מג'רלד דארל הוא את הספר המצחיק להפליא "קרובתי רוזי" שגיבורתו היא פילת קרקס אלכוהוליסטית. מסיפוריו המשפחתיים בקורפו ושות' אני לא מצליח לזכור כלום. כנראה שם בילדות פילים, קרקסים ואלכוהול משכו את תשומת לבי.

  7. שלומית עוזיאל Says:

    שנה טובה, מיכל המקסימה! שיתגשמו לך השנה גם המשאלות שידעת שיש לך וגם כמה שלא ידעת, ושתופתעי תמיד לטובה (ותספרי לנו על זה).

    • mooncatom Says:

      הו שלומית, המקסימה בעצמך,
      כמה כיף להיות מופתעים לטובה,
      ואני מחזירה לך בדיוק את הברכה הזו,
      כי היא טובה מאוד.

      . ש נ ט ו ב ה .
      לך ולכל המפשחה.

להשאיר תגובה

