שקט לבסוף

טז' בחשוון

.

          אחד קטן אדום מכווץ

          חבול לאפור כחול

          עומד פניו לקיר

          נוקש מבכי

          או פוקע מצחוק

          קשה לדעת

          וזה עם הנוצות טווס

          מטלטל סורגים

          בוטש בשלולית דם

          דורש סוכר ועשן

          מצווח אני אני אני

.

          נו מתי היא כבר תבוא שתבוא כבר

          שתבוא כבר זו

          שרק היא יכולה לעבור את הרעש

          להשתלט על הביבר המטופש הזה

          שמשתולל לי בכלוב הצלעות

          נו שתבוא כבר רק היא יכולה

          לחצות את הטינופת

          היא מחזיקה עט ביד

          היא תעשה שקט

.

.

.

014

* הציפור הזו, אדום חזה, שכבה ככה שלווה ומחייכת, בפתח הבית שלי השבוע. ולא יכולתי שלא להזכר בסצנה הזו שכתבה אותה ורג'יניה וולף והשתמשו בה בספר/ סרט 'השעות': הלוויה של ציפור.

10 תגובות to “שקט לבסוף”

  1. אורית לוי-לידר Says:

    מיכל.
    היא שם, כל הזמן, זאת עם העט ביד.

  2. שוֹעִי Says:

    הו מיכל, זה שיר יפה מאוד, דווקא הואיל והוא התעקש לצאת מהכלים,
    יכולתי גם להזדהות, כי יש לי ראש מלא בציפורים, ושקט אין, גם לא בַּלָּיל.

  3. mooncatom Says:

    נפלא שועי,
    אנחנו וציפורינו,
    החיות והמתות
    :
    אלה הכחולות ואלה שבחולות,
    ואלה, של זלדה, והספיריות גם.

  4. David Palma Says:

    בגלל שאיפתנו הנסתרת לעוף, משמשת לנו הציפור כן לשאיפת ההמראה שלנו באוויר. כאשר היא נעופפת גם בנו משהו נמצא איתה שם, באוויר. וכאשר היא מתה גווע גם בנו משהו שרצה לעוף. ומסכים עם שועי איזה שיר יפה

  5. שלומית Says:

    קצת מבהיל, השיר, ולצערי אני יכולה גם להזדהות. "שתי ציפורים מחכות לסופר-אגו" אפשר לקרוא לו אולי…
    אני מקווה שזה שיר ישן, או חוויה ישנה, ואם לא, אני מקווה להמראה חדשה ושמחה בקרוב.

    • mooncatom Says:

      הו שלומית,
      זה שיר חדש,
      על חוויה מוכרת,
      שעוברת,
      וחוזרת,
      וכמה כמה כמה שאני שמחה
      שהבנת אותה ונתת לה שם.

      הייתי צריכה לקרוא לו:
      הלב והאגו מתאבלים כל אחד בדרכו

      אולי.
      לא יודעת,
      השיר צריך להסביר את עצמו?
      צריכים לנחש למה התכוונה המשוררת?
      אוי כמה שאלות.

      אבל תודה,
      ושוב,
      תודה.

להשאיר תגובה

